• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

    Lappis - jag var lika frågande jag
    Tur att Nenne friskade upp mitt minne angående att hon hjälpte mig att kolla upp priserna för sålda bostadsrätter i området. Skrev jag hela adressen då, Nenne?! Totalt glömt! I söndags kom det ut en annan lgh i samma hus (annan mäklare), de ska ha beydligt mer betalt för den, det skiljer bara några m2 plus att den har balkong, men i övrigt anser jag att vår lgh har betydligt högre standard vad gäller vitvaror, köket, badrummet osv. Kan ju vara riktigt bra för oss! Den enes bröd, den andres död...

    Japp, en riktig pojkvasker till mäklare men vi fick tips om honom av en granne som sålde sin lgh i somras, så vi tänkte att vi kör på honom vi med, när vi valde mellan ett par andra mäklarfirmor också.

    Lappis - förhandsvisningen blev inställd för att de som skulle komma bokade av. Det var ju ingen officiell visning, utan folk som mäklaren haft i sitt register & ringt upp, men nu ville de vänta tills den vanliga visningen de med. ...och eftersom det bara var de två, så tyckte vi också att vi lika gärna kan invänta den riktiga visningen!

  • Vännerfan

    Lappis,
    Lite slemmiga detaljer kommer här...
    Jag har aladåber i 4 dagar per månad. Någon (EA?) idag skrev att äl brukar vara 2 dagar efter första aladåben. Enligt min BM blev jag på smällen 2 dagar efter första aladåben då när det begav sig. Så då räknade jag efter det idag. Tänker att det ju kan diffa någon dag, men jag har ju räknat på lika sätt varje gång, så oregelbundheten är det inget snack om iaf. Sen i och med att jag är så oregelbunden så känner jag ju inte min kropp så pass att jag vet när jag kommer ha äl. Innan. Eller jo, 2 dagar innan vet jag ju faktiskt... Hmmm... Noterade även att första cykeln jag kollade nu (kollar den tredje nu) så var den bara 22 dagar! Äl missade jag skriva upp, men det slog mig att om det är runt 14 dagar innan tant man har det och jag har tant i minst 5 dagar, simmarna överlever i 5 dygn (väl? i längsta fall alltså) är det en himmelens tur (då jag inte vill bli gravid nu) att vi inte kör med säkra perioder, för några sådana verkar jag ju inte ha. Eller jo, ett bra tag efter äl har jag väl det, men inte dagen efter tant som jag noterat att en del av er anser som säkert.

    Nog om detta ego-bladder!

    Jag hoppas SÅ mycket på en maskerad och tycker det ser lovande ut både för den och för flera andra här inne!

    Och om jag glömt det så önskar jag alla nya smygisar välkomna hit!

    Usch, jag skriver så lite nu jämfört med er andra och känner mig dum för att jag inte kommenterar till fler av er. Jag läser iaf i stort sett allt och hoppas, gläds och förtvivlas med er alla!

  • Vännerfan

    Piggelin,
    Hoppas det går bra med visningarna! Förstår att det blev lite anti-klimat idag! Har pratat med folk som sålt sina villor och de säger efteråt att de typ inte har städat sen sista visningen (flera veckor senare...) då det var ett evigt städande och fixande i flera veckor under visnings-tiden. Sa även de vi köpte av.

  • Vännerfan

    Men shit, nu har jag missat vad Nenne väntar för svar imorgon! Inseminationen gjordes ju för en vecka sen! Måste bläddra tillbaka och kolla... Om ingen vill hjälpa en frågande hjärna...

  • Vännerfan

    Vad spännande med Lappis temp imorgon!
    Hmm, kan det varit DEN Nenne menade? Trodde det var nåt om henne själv.

  • Vännerfan

    Page, skönt att höra att din make är bättre!
    Så avis på brunchen som sagt. Hade varit så kul att få träffa dig och övriga (ingen nämnd, ingen glömd) jag inte träffat tidigare.

  • Vännerfan

    Oms m.fl.
    detta med fp och kub och allt har jag svårt att ta ställning till. Förra gången kände jag dock genast att den som ville ge mig några som helst sorts siffer-bedömningar på mitt knyte i mage skulle få mordiska blickar bara av förslaget. Kände mig helt på det klara med att inte kolla något alls då jag ville ha barnet till varje pris och visste att jag skulle älska det oavsett och att jag aldrig skulle kunna ta bort det. Så det blev aldrig nån diskussion kring det. Blir jag gravid igen får jag se om jag får lika stark känsla för vad vi ska göra. Inte lika självklart då jag kommer vara äldre och vi har Prinsen att ta hänsyn till. Vet inte vad maken tycker, eller jo, han tycker nog att man följer det råd mvc ger och vad det rådet blir kommer väl bero på min ålder.

  • Vännerfan

    Jaha, hur trevligt det än var att sitta här och snacka med mig själv så lämnar jag datorn nu. *ironisk och lite besviken att ingen annan är här*
    Alla andra verkar sitta och mumsa middag eller nåt. Förresten Cicci: vi har ätit gott indiskt idag! Det har kommit indisk GOD mat till stan, hurra!

  • Piggelin1

    Vänner - antiklimaT?!

    Nenne - tack för komplimangerna ang lgh!
    Vi trivs egentligen super i lägenheten, bra planerad, bra förvaring, mysig & läget är kanon plus att det finns tillräckligt med rum så att vi kan bo kvar ett tag till. Samtidigt så sprang vi på tillfället med huset & tyckte det verkade jättebra & flytta skulle vi ju ändå göra så småningom, så vi slog till då för ett år sen. Men jag kommer absolut att sakna stan när vi flyttar, även om mina kollegor skrattar åt mig när jag "nojjar" kring det, i deras ögon är det fortfarande "stan" dit vi flyttar
    *säger hon som är lantis från början*

  • nennesjuttioåtta

    Vänner
    HEJ!!! *Vinkar* Jepp, Lappis temp och Frejis PLUS!

    Piggelin
    hahahah, ja du skrev adress, antal rum, kvadratmeter och portkod. Hur fin som helst tyckte jag den var. Gillade öppna spisen och ert "bibliotek" bäst!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!