• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Page

Åh, det är spännande tider med så många lovande bim!

• Page

Cicci, vad skönt att Viktor är på väg att återhämta sig.

• BrudSommar2006

Hej Page! Hur tror du ni ska göra framöver, tror du att ni ska prova på att få till ett plus också bara maken repar sig? Måste ni betala er ivf själva, måste ni stå i kö som alla andra eller får ni gå före?

• Page

Hej BS!! Jag är inte helt säker än...det mesta just nu går ut på att överleva. Efter det kommer det att bli att få ordning på ekonomin igen. Men om det blir någon ivf så blir det inte förrän nästa höst.

Nej, vi behöver inte betala själva. Vi får tre försök gratis, och betalar endast medicinen. Har ingen aning om vi måste stå i kö eller ej.

• Oms

Om jag blir gravid ngn mer gång ja då kommer jag def att iaf göra KUB, o kanske sen beroende på siffrorna o min egna ålder osv även göra ett FVP så jag inte vill föda ett gravt handikappat barn.

Ska jag vara riktigt ärlig så känner jag mig inte redo för ett DS barn heller även om besked om det inte nödvändigtvis behöver leda till abort. Familjen får avgöra där, är det mkt m befintliga barn så kan ett gravt handikappat barn (såväl mentalt som fysikt) göra familjesituationen ohållbar och det är inte rätt mot de barnen som finns. Det är hårda påfrestningar för en familj att få handkippat barn oavsett grad. nu pratar inte jag om barn som föds utan en arm eller ngt sådant utan om barn som behöver hjälp för att överleva eller som är så pass mentalt handikappade att de inte ngnsin klarar sig själv i livet utan du måste även som 70-åring tvätta deraskläder, mata dem osv osv.

på min avdelning har vi två som har fått DS barn. den ena har en lätt Ds och bor själv, har jobb (samhall) och pojkvän (också han DS) det enda problemet där är att hon vil ha barn och det vill inte föräldrarna. Den andra tjejen flyttade till ett special vårdhem vid 23 års ålder då det inte gick längre. Hon har ingen koll på ngt, har en intelligenskvot som en sent utvecklad 5-åring och är därmed en fara för sig själv. hennes föräldrar säger att hade de vetat att hon hade DS hade de gjort abort på en gång för de här åren har varit lite av en mardröm. de andra syskonen känner sig osidosatta, en gjorde revolt och hamnade i fel kretsar o sitter nu inne på 10 år... maken var otrogen o vilel separera då han inte fick ngn som helst egen tid m sin fru under 10 års tid osv osv. idag är det bra men det har varit väldigt jobbigt.

jag beundrar de människor som aktivt väljer att behålla gravt handikappde barn. min svägerska arbetar m trisomi 13 och 18 barn och hon säger att det är förvånatsvärt många som visste att barnet var så skadat och ändå inte valde abort utan de kämpar på under de få åren dessa barn lever. men det e ju så tungt.

JAg kan ärligt säga att jag inte skulle vara en av dem mammorna.

• Oms

Page - jag håller tummarna för maken och dig också! hoppas du inte blev smittad m ngt nu när du var här i sthlm? kan tänka mig att du spridade dig för fultl när du kom hem.

Cissi - vad skönt att Viktor mår så pass mkt bättre - det e ju så hemskt när de blir sådär dåliga! minns när min stora tjej dagen före nyårsafton 1996 (10,5 mån) fick dubbelsidig Öroninflammation och halsfluss! Det var hemskt och jag tyckte så synd om henne när hon grät och höll sig för öronen. Öroninflammationen blir ju värre när de gråter så det blir en hemsk spiral. Dock hjälpte penicillinen bra och redan dagen därpå kröp hon omkring glatt och kunde äta lite ? dock inte suga då det gjorde ont i öronen.

jättebra att de kollar upp allt ordentligt, ni gick till en barnläkare va? Det brukar vara bäst så då de jobbar på ett helt annat sätt än allmänläkare. vi har alltid gått till barnläkare m stora tjejen, kommer man bara in i rullarna kan man söka för allt o få bra tider. Det är först nu som det blir allmän läkare om det blir ngt.

• Page

Urrrk, nu närmar sig den hemska fredagen då jag ska till arbetsförmedlingen och diskutera min olust till arbete.

• Page

Oms, tror att det är lugnt med smittan! Tur att jag inte är en sån människa som drar till mig barn! Js värden är på väg upp igen så nu börjar han få en antydan till immunförsvar.

• fru AM

Skönt att höra om J, Page!

Hoppas fredagen på Arbetsförnedringen går smärtfritt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!