• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

gosnosen - lycka till och jag hoppas de ser flera fina ägg!!!

• nennesjuttioåtta

EA&MJ ska väl också BIMa efter mig och Koko, tor jag!

• nennesjuttioåtta

jag tycker jag haft olika lutealfas (men som jag har fattat det är det inte så optimalt?) Eller också är det att jag inte haft riktig koll på ÄL (jag har räknat 16 dagar efter aladåben för den kommer två dagar före ÄL) eller också att det kanske blev nåt men inte ville sitta kvar och då drar ut på det.

• Lapinette

Oj, en till på listan! Måste höra om datum. Har även en IVF-lista för mig, Frejis och Gosnosen.

• nennesjuttioåtta

Eller om det är akupunkturen som skruvat iordning min cykel.

• Ore

Nu har jag hittat in idag, borde säga som Telis att jag har inte tid med er idag... Men även om jag har vansinnigt mycket att göra så är det arbete vid datorn, och det är aptråkigt, så jag kommer nog titta in en del ändå..

Kan dock inte bidra till något angående lutealfasen... Har aldrig testat min ÄL. Men det är intressant att lära sig!

• nennesjuttioåtta

men ååååååååååååååh vad långt kvar det är till BIM, hur ska jag orka?!?!?! MEN tur att det finns lite underhållning på vägen! AAAAAAAAh vad jag hoppas på ett helt radband av plussare! ÄNTLIGEN!!!!

• BrudSommar2006

Gosnosen, lycka till!!! Hoppas, hoppas, hoppas att det är stort ÄP på gång!

Men vilken BIM-lista, det är så spännande så jag förstår inte hur jag ska hinna jobba jag heller.

Cicci, vad skönt att Victor är på bättringsvägen redan, jag tycker så synd om de små stackarna när de är sjuka.

Iris härmar också allt vi gör, hon lägger in tvätt i tvättmaskinen, sopar golvet, tar ut saker ur diskmaskinen, en sak i taget, och ger till oss för att plocka undan och jag vet inte allt. Idag gick hon så snällt in på dagis utan att vara ledsen också och vinkade och sade hej då så det var skönt.

• Oms

Jag har ingen motivation...sitter o surfar och snackar m allt o alla - vätnar på lunchen som vi går till 10.45 och sen ska jag väl ta tag i allt - har så grymt mkt att göra o har det varje årskifte. om jag desutom får vara kvar eller får frivillighetserbjudandeet så blir jag kvar till 31/12 och då är det upp till bevis om jag har klarat av mina mål eller ej! om jag hamnar i resursen så är sista arbetsdagen den 8 dec (i praktiken den 5) så då bryr jag mig inte - men det vet jag ju inte förrän tidigast 1 senast 3 december...

jag gillar inte att inte ha kontroll! man väntar o väntar men vet inte på vad! har ansökt om ett annat arbete igårkväll, ett arbete som jag gärna vill ha men som är lägre betalt hur jag än kommer att lyckas m ev löneförhandling (statligt) dock vet jag att jag har stora chanser till att få detta jobb då de olika cheferna för de resp avdelningarna har varit i kontakt m mig och bett mig inkomma m en ansökan då de tycker att min profil passar bra.

usch vad kluven jag är!och i dessa tider vågar man inte var för stursk - vem vet, det kanske finns 1000 personer som mig som söker samma jobb??

• Oms

luterala fasen KAN variera även om det är mkt ovanligt. oftast har man en konstant längd på den (10-16 dagar är vanligt om än kanske 95% har 14dgr)men vissa männsikor har sådan rubbningar att den ändras gång till en annan och det vet man är en fösvårande orsak till att bli gravid.

jag har en i bekantskapskretsen som har så mkt som 18dgr i den luterala fasen - det är medicinskt konstaterat och hon kan inte bli gravid. de har gjort all m hormoner osv men det fungerar inte. idag har hon dessutom åldern emot sig samt är singel men under 10 års tid försökte hon och hennes sambo m allt(vad jag har fått berättat för mig - kände inte henne då) sen om det är luterala fasen eller andra anledningar till deras barnlöshet vet jag inte.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!