• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

    Ore: kul att vi (Lappis) lyckades locka ut dig i ljuset och att du har börjat hänga här mer regelbundet!

    Lycka till med intervjun Oms!

    JAg är lack på min chef just nu. Har precis varit (som ni vet) på huvudkontoret och haft ett årligt avrapporteringsmöte. Alla regionerna samlas och rapporterar av det som hänt under året och även enas om strategier mm för framtiden. Tror ni min chef ens har frågat ngt om mötet??? Det känns som om han är totalt ointresserad av vad jag håller på med. Jag är ju bara produktchef för den största produktlinjen vi har... (och ansv för 42% av totala kakan).

    Så jag är i valet och kvalet om jag ska ranta in till honom och berätta en massa på mitt initiativ. Men det känns inte som att han vill avsätta tid till det. Det positiva (vilket jag verkligen _försöker_ koncentrera mig på) är att jag får rå mig själv utan inblandning från honom. Det negativa att jag inte har ngn att bolla med, och bara känslan av att han inte bryr sig.

    Råd ngn???

  • Telemarkgrrl

    Jag tror inte att ett CV behöver få på plats på en sida (det är ju helt omöjligt i mitt fall iaf), det personliga brevet däremot ska inte vara mer än en sida.

  • Telemarkgrrl

    muggles, jag skulle skicka en liten skriftlig rapport per mejl till honom. Dels för att han kan själv välja när han vill läsa det och dels för att ha det på papper om han någongång skulle ifrågasätta varför han inte blivit informerad om hur mötet gick. Sen skulle jag nämna mötet, kanske vid kaffemaskinen el likn, för att se om den skriftliga rapporten genererat något som helst intresse/feedback från hans sida.

  • Liten med Mindre

    Har inga råd Muggles - men jag känner igen det där att ingen egentligen bryr sig förrän man frågar. De antar väl att allt är frid och fröjd så länge jag inget säger, och vill bara ha kontakt vid problem, eller nåt. Fast nu har jag faktiskt fått en gruppledare som bryr sig, och till skillnad från min chef så har han engagerat sig riktigt mycket sen jag kom tillbaka. Chefen har knappt sagt "hej" - räknar väl med att gruppledaren sköter det?

    Oms - inför intervjun - tänk på att det gärna får vara en diskussion, där du intervjuar dem om arbetsplatsen likväl som att de intervjuar dig. Du vill ju också veta mer om det passar dig eller ej!

  • Lapinette

    Helt rätt Liten ... Omsan ställ frågor det visar att du är intresserad!

  • Liten med Mindre

    Jo, angående CV, var ju på seminarium förut. Fick veta att rekryterarna ofta inte ens tittar på ditt brev, ifall inte ditt cv fått dig att kvala in i de lyckliga få-gruppen. Jag jag som lagt mest krut på brev! Ska nu mer börja profilera cv:t om/när jag söker jobb.

    Och det där om en sida verkar vara delade meningar. Med vettigt innehåll kan den vara längre tyckte de, 2 sidor helt ok. Men den andra seminariedeltagaren som skulle kika på mitt cv efteråt hade helt snöat in på 1 sida och kunde inte kommentera något annat än hur jobbigt det varit att kopiera ansökningar som han skulle granska på ett föredetta jobb. Det var ju innehållet jag ville ha lite mer input om.

    Jag kontrade med att språkgranska hans CV skrupulöst!

  • Telemarkgrrl

    Men eftersom CV:et är viktigare än brevet är det ju omöjligt att komma ner på en sida. Särskilt eftersom det är viktigt att ha luft mellan punkterna så att det inte blir för plottrigt.

    Språkgranskning av CV:n är JÄTTEVIKTIGT!

  • muggles

    Jag skulle inte heller fått plats på en sida ang CV. JAg brukar också dela in i med rubriker - på det sättet kan de "scrolla" och läsa mer noggrannt på det som är relevant (tex vilka programmeringsmiljöer jag har jobbat med).

    Telis: vilket bra råd! Tack!

  • muggles

    Jag fattar inte folk som skickar ut ansökningar med stavfel etc - det finns ju hjälp i tex stavningskontrollen i Word!

    Jag köpte förresten en sorts choklad på flygplatsen i Stuttgart som både jag och maken blev helt sålda på! Har googlat men inte hittat ngn ÅF i Sverige (Vickan du kanske kan hitta du som är mesta googledetektiven här?). www.bonardo.ch/product-range/chocolat-frey/chocolat-frey-products/swiss_mini_gold/chocobloc_100_g/
    Aaaahhhh, såååå gott!

  • Liten med Mindre

    Telis - jag kommenterade inte så mycket stavfel (det får han skylla sig om han har), som hans sätt att formulera sig. Jag hade ju uppskattat att få den feedbacken, men jag tror inte riktigt han förstod vitsen...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!