• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Piggelin1

    Elverket! Jaaa, det var ju en kanongod lunch där & sällskapet grymt Mat-, vin- & resprat med Lappis & Rosen i tre timmar! ...och Amanda var hur nöjd som helst!

    Sid 62 Vidhåller att tyskOr är superhåriga...

  • Piggelin1

    Ore - välkommen med på tråddejt i Gbg!! Bor du här i krokarna? (sid 65...)

  • Piggelin1

    Mmm, Muggles - sekt, det var läääänge sen!
    ooops, klockan är halv tolv, jag borde absolut hoppa i säng, men jag tycker jag kämpat väl, sid 78 nu! TUR att ni inte skriver några maratonlånga inlägg, då hade jag fått ge upp tidigare!

  • Piggelin1

    Bara jag som är vaken... Fast det är ju bra, då hinner jag ju ikapp mer & halkar inte efter konstant

  • start september

    Vaken! Nästan iaf...

    Jag kikar in efter att ha slocknat med lilltjejen ett par timmar. Är ensam hemma i natt - hur länge sen som helst sen jag var det. Lyxigt att ha maken hemma oftast helt enkelt.

    Valde att inte se programmet om livet och döden just för att jag var ensam, kunde blivit en lång natt. Såg lite om det på rapport dock. Debatterar just nu med mig själv om jag ska anmäla mig till ett test för att se om kag bär på en gen som gör att jag har stor sannolikhet för vissa cancerformer (jag har många nära som drabbats). Jättesvår fråga.

    Ska krypa till kojs nu...

  • Piggelin1

    Nu är jag ikapp!!!!!!!!!! Vilken bedrift *krulltrumpetar för mig själv*

    Nu - bums i säng!
    Guts Nächtle, som de säger i Schwabenland

  • junilejon

    Hej tjejer kommer ni ihåg mig?

    Det känns som en evighetsen nu...hinner inte ens in och smygläsa längre...
    Vi flyttar ju om 15 dagar så det har varit och är fullt upp här,när man har ett helt stall med att rensa som maken har haft som föråd för sina bra och ha grejor!!! Men nu ska dem bort...

    Den nya ägarn var här nu i veckan och talade om alla planer hon har för huset...det kommer att bli skitsnyggt...och hon ska göra en relax avdelning i stallet med bastu och bubbelpool...frågade om jag fick komma hit sen när hon var klar och det fick jag mer än gärna...

    Valde inte heller att se programet Himlen kan vänta då jag börja lipa till sånt bara jag tänker på det....Min man känner en av deltagarna (George) och tycker att det är så jobbigt... för inte så länge sen så var det ju ett år sen min kompis dog och snart är det 4 år sen min kompis mamma dog av en hjärntumör...uchh bli så ledsen bara jag tänker på det och alla hemska sjukdomar...vart är världen på väg!!!

    Har inte läst här inne på evigheter....även omjag skulle vilja!! Kan någon uppdatera mig??!!

    Har fattat att Cicci är gravid igen...så ett stort GRATTIS till dig och lycka till...

  • Liten med Mindre

    Hej Junilejon! Lycka till med flytten! Ni kankse får skriva in en användarklausul i huskontraktet - så att ni får rätt att komma mer än en gång...

    Piggelin - hur orkar du vara upp till midnatt när du jobbar? Jag är död vid nio redan, att vara upp till tio som igår gör mig fullkomligt urseg idag. Och då sover jag ändå som en stock hela natten...

    Nenne - "kålmasken" har fått vila lite förlänge kanske...dags att väcka den ur idet.

    BS, armbågen är inte värre än att det är sånt där "svid-skrapat" område, rött utan att blöda. Men det gjorde rätt ont och var rätt avtändande vid tillfället. Får se vad kvällen kan erbjuda.

  • junilejon

    Ja Mindre det får vi nog göra vem vet vi kanske bli kompisar....hon var ju i min ålder...

    Ja jag håller med dig mindre om Piggelin...hur orkar du? Jag är helt död vid åtta tiden,men kämpa med att hålla mig vaken någon timme till...så att man få någon "egen" tid....

    Dem sa upp 4 personer på mitt jobb förra veckan....tungt!! Jag och en tjej till fick vara kvar på den maskinen som vi jobbar på....och en annan som normalt sett jobbar på lagret ska jobba vid maskinen istället för mig,så länge jag är mammaledig...känns inget kul att börja jobba där sen...

  • MSW

    God morgon!

    Piggis: Jag är djupt imponerad av ifattläsningen! *bugar*

    Junilejon: Tråkigt med uppsägningar!
    Här sägs det upp folk till höger och vänster också.. Igår kom det fram ett av de större företagen här sa upp en fjärdedel av sina anställda!!
    På något vis tycker jag att det känns skönt att vara mammaledig och inte riktigt behöva bry sig.. (Vaddå? Stoppa huvudet i sanden?? Jag??) Min kompis sambo har blivit uppsagd, de har hus och ska ha barn i april, de är så där lagom glada!

    Här har varit ännu en bra natt!! Matning 21.30, 01.00 och 04.40! Och det är verkligen bara upp och mata, sen somnar han om, dessa två nätter har jag inte ens behövt gå upp för att peta i natten!
    Nu låter det som någon har vaknat!
    Puss på er!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!