• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    Åhå - det lutar åt att skippa vaccinet. Ödet vill att jag har ett möte på jobbet den tid vaccineringen är inbokad... Ska nog ringa och avbeställa.

    Känner mig lite nöjd, en överordnad som jag diskuterade med idag tyckte att jag verkade ha en gammal slöhög till dator... Kan ju hända att jag kan få en ny snart då. Fnissar lite då jag undrar vad han sagt om han sett min telefon. Har haft den sen jag började för 6 år sen, och modellen var gammal redan då.

  • nennesjuttioåtta

    Koko
    JOrå, har gjort mitt bästa, de flesta vet ju vem jag är eftersom jag varit på några ställen redan och oftast hjäälper man varandra då och då. Det kommer att lösa sig, men det är förjälva irriterande.

  • nennesjuttioåtta

    AM
    Ska ju inte ha ÄL förrän nästa vecka, och då tack vara spruta. Imorgon ska jag kolla om det blir något ägg alls. Kanske två?

  • fru AM

    LAppis: Det var ju så det var. Det minns jag ju nu - vi pratade ju om det i tråden! Förlåt - fick för mig att det var längre sedan ... Men vi kom ju fram till att ni hade goda chanser ändå!? Därav maskeradplanerna!

    Ang Blocket: visst känns det som om mail skrivna 3 på natten inte är skrivna av människor man vill stämma träff med för att sälja saker ...?

  • fru AM

    OK:
    Lappis ÄL i torsdags
    Koko: kanske idag?
    Nenne: nästa vecka?!

    Vore ju helt underbart om ni prickar allihop och får barn med två veckors mellanrum! Och om jag vore GUD så bleve det så.

  • nennesjuttioåtta

    Ja, jäklar villken sommarboom det skulle vara då!

  • nennesjuttioåtta

    Å så följer Frejis och Gosnosen på. Fler på gång???? Telis kommer att slipa slökant och ta ett skutt framåt i kön!

  • Oms

    ja men det tror jag med! jag är absolut inte deppig eller ngt sånt utan jag tror fortfarande att jag snart kommer att ha ett nytt jobb o förhoppningsvis ett stimulerande o bra betalt sådant också - men vem vet? det absolut bästa scenatiet är ju om jag får avgpngsverderlaget o sen efter att jag sagt "ja tack" får ett jobb så att jag uppbära dubbla löner under ett år - då kan jag betala av lite lån o så så att om jag går ned i lön så påverkas vår ekonomi inte så mkt iaf.

    nu e det sanrt dags för lunch - tjingeling

  • fru AM

    Nu sitter jag och surar över att Stockholm Stad ändrat reglerna för barnomsorg när man är hemma med bebis. Tills typ i går var det 30 timmar i veckan efter eget tycke. Nu är det max 6 timmar om dagen. Jag hade ju tänkt att Livia skulle gå 4 dagar i veckan, fast 7 timmar per dag. Tror i o f s att jag kan komma runt det där ... Om jag struntar i att ta ut föräldraledigt och istället tar lite uppdrag i firman så jobbar jag ju!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!