• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

    Oms
    Förstår dig helt, direkt efter att jag och de andra två (som satt i samma rum) blev uppsagda så föll arbetsmoralen betänkligt. Även fast det man gjorde normalt sett var jätteroligt så kändes det så otroligt omotiverat att göra det när man ändå inte ansågs behövd. Jag hade ändå bara 1 månads uppsägningstid så jag var ju därifrån rätt snabbt, men min kollega hade jobbat där längre så hon hade någon månad till och hon var rejält less innan hon fick gå.
    Det där vad man ska hitta på istället är inte så himla lätt. Och dessutom inse att man måste gå ner i lön, jag tror banne mig jag är den enda som får sämre lön istället för som de säger, bästa sättet att höja lönen är att byta jobb. Trist. Dålig på att förhandla, kanske. Fast iofs har jag haft olika befattningar också så det kanske inte ska jämföras. Men visst tar det emot!
    Men hittills har jag inte ens fått chansen att ta ställning eftersom jag inte ens fått något erbjudande om jobb. 2 intervjuer på 5 månader....
    Men jag ligger i!

  • nennesjuttioåtta

    Lapinette
    aah låter bra om du slemmar länge Hoppet lever alltså! Även för dig, kom ihåg det!

    Koko
    Ligg i!

  • _koko_

    Lappis - Ja, det har ju skrivits en del om äl-testernas ofullkomlighet på sistone. Jag testar 2 gånger om dagen när jag märker att det börjar stiga, just för att inte missa stegringen. Förra månaden fick jag starkt utslag på morgonen, men inte riktigt lika starkt som teststrecket, på kvällen fick jag lika starkt på båda och då även utslag på CB. Morgonen efter hade jag NOLL utslag! Dvs det kan gå fort och går säkert att missa stegringen om man inte testar vid rätt tidpunkt!

    "Haricot" -
    Jag väntar gärna en dag till eller så eftersom vi inte hunnit preppa så mycket som jag skulle önska... Hade ju förväntat mig utslag framåt torsdag/fredag först.

    Oms - Låter som att det kommer att ordna sig för dig. Lönesänkning är skit, men det är ju alltid bättre att ha ett jobb än att gå utan, om inte annat så för självkänslan. Därför skickar jag en bamsekram till nenne och tycker att ALLA borde vilja anställa dig!!! Du är en underbar människa som sprider glädje och omtanke omkring dig!

  • fru AM

    Nenne: Om jag var du skulle jag skicka spontanbrev till alla reklam-/annonsbyråer i din stad med omnejd. Då kan man vara lite mer galen och personlig i brevet. Hitta dem tex på limeway.se, eller eniro. Fast du kanske redan gjort detta? Hursomhelst är du så begåvad så att jag hoppas att du hittar ett jobb att få utlopp för dina talanger på snart! Kram

  • fru AM

    Själv är jag idag mest fokuserad på att jag ska försöka sälja den där jäkla mobilen via blocket. Blev helt nermailad under natten (!) av olika skumma typer som inte ens kan skriva stor bokstav ... Som tur är har jag en skrivkunnig köpare på G som kommer förbi ikväll (när maken är hemma - kan inte låta bli att tycka det är läskigt att stämma träff med folk som hittat en på Blocket.)

  • Ore

    Har heller inte fördjupat mig i slemtydning, men det känns bra att det finns litet expertis här inne... Även om jag hoppas att ni ska slippa tyda slemmet och istället bli gravida.

  • fru AM

    Så man skulle unna säga att jag har mobillossning idag Få se om den vandrar vidare och blir väl mottagen under ordnade förhållanden ...

    Förlåt - det var det om det. Nu fokus: Ägglossning! Kokosen är på G, någon mer: Nenne!, Lappis är det ÄL nu som du skriver om?

  • fru AM

    Ore : jag tror slem är bra för det betyder ägglossning (fast jag har aldrig märkt någon skillnad på mig själv)

  • Lapinette

    AM - jag satt här och deppade i fredags pga att jag helt oförberett hade ÄL i torsdags (supertidigt). Tackade nej till sex på torsdagskvällen samt åt stark mat. Ingen bra kombination om man vill bli gravid.

    Vi fick både byrå och GPS sålda på mindre än 10 timmar igår (Blocket). Stängde av mobilen då de ringde ned mig. Fick också mail som näst intill var oläsbara (kl 03.00 på natten dessutom). Byrån gick till en trevlig pappa i Bromma och GPSen till en hederlig norrlänning (som satt in pengar på mitt konto).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!