• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Telis - men för att veta att du hade badrumsbilder så måste de ju ha läst här?! Gällande våra bröllopskort så "pratar" jag ju aldrig om dem utan de ligger där sedan urminnes tider.

  • Piggelin1

    Såg att HBG-brud skivit som SA i restråden, måste in där & läsa oxå så småningom. Blev supersugen på SA igen igår - vi har en vägg hemma med ett gäng blandade bilder, men inför visningen etc, så bytte vi ut alla bilderna (eftersom det är folk på dem) & det fick bli SA-tema istället. Mmmmm!
    Typiskt en sån där vägg som man tänker sig att man ska byta ut biklder med jämna mellanrum - hur många ggr har vi bytt ut de bilderna under våra år i vår lgh?! Noll

    Ok, jag SKA jobba på nu... Behövde en paus!

  • BrudSommar2006

    Jodå, tidigare gift med en marockan, fast han hade skotskt pass och hade bott där himla länge.

    Astma, usch, hoppas inte. Eller kattallergi, fasa. Fast jag är ju som sagt inne på min tredje sjukvecka nu utan att bli frisk så jag tror att jag smittat henne med det jag har vad det nu är.

    Det här blir en jobbig vecka för min rygg vad det gäller bärande, maken ska på kurs tre kvällar i rad nu med sitt båtförarbevis och sedan är det möte i samfälligheten på torsdag och det är bättre att han går än att jag går tycker jag så jag blir själv med Iris fyra kvällar i rad nu. Det blir mycket bära som min rygg egentligen inte tål men, men.

  • fru AM

    BS: Vad det än är med Iris så är det ju alltid bättre att veta VAD det är ... Troligtvis och förhoppningsvis är det lätt behandlingsbart/går över! Kram!

  • Telemarkgrrl

    Lapinette skrev 2008-11-03 14:57:46 följande:


    Telis - men för att veta att du hade badrumsbilder så måste de ju ha läst här?! Gällande våra bröllopskort så "pratar" jag ju aldrig om dem utan de ligger där sedan urminnes tider.
    Lappis, jo men jag tror att det är massor med smygläsare här. Det är ju nästan 2000 klick på den här tråden redan bara sen igår. Om du dessutom skriver regelbundet i ett par trådar till som säkert också läses av en massa folk så känner dom väl igen ditt nick och blir nyfikna och går in och tittar?
  • Lapinette

    Japp, det dök just upp två smygläsare på den andra tråden jag hänger på men jag håller mig faktiskt normalt bara till 3 trådar. Jag gjorde lite avstickare i förra veckan pga tristess men det lär dröja tills jag ger mig ut på okänd mark igen. Måste nu jobba *intalar mig själv om och om igen*!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!