• SweetSun

    Den Borgerliga Tråden

    Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?

    Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.

  • Svar på tråden Den Borgerliga Tråden
  • slottsbröllop2010

    Vad kul att ni också ska gifta er i en slottsruin!=)
    Välkommen till tråden!


    FoF skrev 2009-01-20 08:50:24 följande:
    Hej hej! Vi ska oxå gifta oss borgerligt, så detta får bli en favvo-tråd :)Vi ska gifta oss i en slottsruin, vf, musiker, festlokal är bokat. Inte helt på det klara med vilka låtar vi ska ha under vigseln, men tankebanorna går väl ungefär såhär:Får vi tag på några mer män med skaplig stämma vill vi ha ronjalåten som ingångslåt. Sen blir det sång med akustisk gitarr Nationalteatern - Bara om min älskade väntar och Elton John - Your song. Vid det här laget är det nog många med svallande känslor så för att lätta upp det lite lurar vi på Monty Python - Always look on the bright side of life som utgångslåt. Även om det är världens bästa dag när man gifter sig så kommer det motgångar, då får man försöka se det från den ljusa sidan :)Ev blir ytterligare någon låt som brudens kompis ska sjunga. Efter middagen blir det musikerna samt resten av deras band som spelar på kvällen.Någon bröllopsvals blir det troligen inte, men har just nu inte en aning om vad det kan bli istället.Förhandlar om maten för tillfället. Vill ha 2-rätters (för- och huvudrätt), tänkte ta bröllopstårta som efterrätt.Det är väl vad jag kommer på nu. Får läsa ikapp lite nu, lär nog ta en stund.. :)
  • FoF

    Tack :)

    Vart ska ni gifta er? Vi ska vara i Västervik.


    slottsbröllop2010 skrev 2009-01-20 09:33:33 följande:
    Vad kul att ni också ska gifta er i en slottsruin!=)Välkommen till tråden!
  • slottsbröllop2010

    vi kommer gifta oss i Vellinge Månstorps gavlar..

  • TesshjärtaFred

    Angående musik och sånt som det har diskuterats så kommer vi inte att dansa vals. vi kommer att dansa tryckare till "show me heaven" med Maria Mckee.
    Som ingångslåt ska jag och mina tärnor gå in till "This girls in love with you" med Dionne Warwick och vi ska gå ut till "Everlasting love" i U2:s version.
    Vi kommer att ha en kompis som spelar gitarr och någon solist som sjunger typ två låtar under vigseln, vi har inte bestämt vilka än. Eventuellt sjunger de även in och utgångslåtarna, annars tar vi de på cd.

    Jag har så många bra låtar som jag väljer mellan till vigseln, så vi har bestämt att de låtarna som inte kommer med där, kommer vi att spela på cd i bakgrunden när vi skålar i champagne till brudskålen, innan middagen.

  • sarahkka76

    bondbönan: ja, det tror jag också vi får se hur det blir i slut ända, det är så svårt! Fy vad hemskt när det blir så misslyckat! Vad hände? Viska inte ha fest utan bara middag, vi gifter oss på en söndag så de flesta ska säkert jobba dagen efter.

    FoF: välkommen! Det låter hur bra som helst!

  • slottsbröllop2010

    vi kommer att spela in- och utmarsch på cd och sen ska vi ha en jätteduktig tjej som ska sjunga "du är allt" under vigselakten. Som inmarsch kommer vi ha "a moment like this" och utmarschen är ännu inte helt bestämt.. Först talade vi om att spela "fell in love with an alien" som inmarsch men det hade nog inte blivit jättebra. Men annars så är det vår låt.

  • Tx2

    Äntligen har det löst sig med komp till vår solist. Låtarna har vi nästan spikat. Ingångslåten kommer vi att spela från skiva/dator och dem tre under vigseln samt utgången fixar vår solist med komp. Kommer att bli så bra.

  • SommarNoll9

    Vi kommer spela in och utgångslåt från cd mest troligt. MEN hur fixar man det bäst om man har vigseln ute??? Tips mottages varmt Klart det går med en låååång skarvsladd, men sådana där bärbara cd-spelare har ju sällan så där jättebra ljud...

  • FoF

    SommarNoll9 skrev 2009-01-20 16:35:00 följande:


    Vi kommer spela in och utgångslåt från cd mest troligt. MEN hur fixar man det bäst om man har vigseln ute??? Tips mottages varmt Klart det går med en låååång skarvsladd, men sådana där bärbara cd-spelare har ju sällan så där jättebra ljud...
    Ska ni inte vara alltför offside så finns det juh diesel-drivna elaggregat. Men det går nog ändå åt nåra skarvsladdar så vigseln slipper störas av att den står o puttrar :)
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden