• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

    Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

    Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

    Juni:
    MD2009

    Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

    Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

    Juni:
    MD2009
    Stellajsj

    Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Danielaa

    Hummle: Vi har oxå anlitat yrkesfotograf. Samma som Linn tom!
    Tycker de känns bäst så, som Linn säger så e de ju väldigt värdefulla minnen i dom bilderna...

    Skille: Vi blir några stycken till SB-fotningen! Kan ju bli riktigt skojj! Lust å kika klänningar nån dag...?
    Har ju hittat en ny klänning IGEN som jag vill ha nu.. å nu har jag nog faktist bestämt mig för den BARA SÅDÄR innan jag ens provat den! Måste ju va ett sign att de e den jag ska ha...?

    Artist: Ooh, bra tips! *Kikar*

    Tx2: Haha, behöver nog oxå gå i nån form av terapi för mitt osunda shoppingbeteende...

    Carolina: Blir ju såna små svackor då å då både i planering å annat... Känns som jag står mest still just nu å vet inte va jag ska ta tag i härnäst... Känns lite skumt, vill ju planera å grejja men vet ju inte me vad!

    Nån so har tips på inbjudningskort? Vill inte alls ha dom jag började me.. Inte nöjd me dom alls längre!!

  • Tx2

    Carolina1979: Då har ni kommit en bit. Gäller att ta små babysteg.

    Danielaa: Jag kan följa med o kolla på klänningen någon dag. Vad är det för klänning du har fått syn på nu?

    Vad för stil vill ni ha på inbjudningskorten? Fortfarande samma färger?

    Jag tror att dem flesta här har samma fotograf. Skall fundera i helgen om vi skall byta till honom.

  • hummle

    om nästan alla här inne har samma fotograf, vem e d i så fall? *nyfikna jag*
    vi har inte bestämmt oss till fullo men d lutar mot 2st, så närmre målet e vi ju nu.

    o klart d går o planera allt på 5 månader, d gör vi ju
    mer meck bara då flera högtider finns inom denna 5månaders perioden.
    som sonens födelsedag, jul, gubbens 25års dag, min födelsedag, dotterns ettårsdag och ja DÄÄÄR i fjärran e ju vår bröllopsdag *ASG*

    eftersom det inte e nån populär tid på året att gifta sej finns inga störreproblem att hitta varken d ena lr d andra. men jag som e ett planeringsfreak kan inte släppa minsta grej.
    ska till mor nästa torsdag och se ut tyger, hon är skräddare och ska sy upp min klänning bla.
    på onsdag blir det stan och leta material o få inspiration till inbjudningarna.
    känner lättnad att jag e hemma om dagarna visserligen har jag fullt upp, mammaledig , men kan smita in ett samtal här o där samt sitta vid nätet. annars hade jag INTE fixat allt detta på 5 månader, puh...

  • skille

    Daniella: jeg har fatt influensa.... har ligget ret ut hele uken, og formen er drit. neste uke er jeg opptatt hele uken..

  • Linn74

    Usch då, influensa så tidigt på säsongen??! Hoppas att du mår bättre nu då!


    skille skrev 2008-10-17 12:30:23 följande:
    Daniella: jeg har fatt influensa.... har ligget ret ut hele uken, og formen er drit. neste uke er jeg opptatt hele uken..
  • skille

    Vi fikk influensa vaksin pa jobben.. det likte ikke kroppen min!
    Kjedelig, har gjort som Homer fra tirsdag, jobbet med a lage liggeavtrykk i soffan... Sa vovven og jeg har kost oss. Det er sa kjedelig a kjenne seg frisk nar man holder seg i ro, men nar man begynner a bevege seg blir man helt utslitt

  • jojoånick09

    gifter oss september i lycke k:a i kungälv...
    såg eran tråd o hakar på...

  • J D
    Tx2 skrev 2008-10-17 12:44:04 följande:
    hummle, linn74 , JD, skruttgumma: glöm inte att kolla in vår fika-trådwww.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.htm...
    Ska kika på den! Ofta är jag dock så vansinnigt uppbokad (tuff utbildning) men ska se om det kan passa någongång, låter trevligt hursomhelst!

    Nu har vi bokat fotograf. Det blir Eva Quirbach, är väldigt imponerad av hennes portfolio .

    Nästa anhalt på planeringen: catering av huvudrätt!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3