• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Myrmor

fikalistan... skriv på er, så jag vet hur mycket vit chokladpaj som ska fixas! Känner mig som jordens värsta tjatmumrik

• hummle
    artist skrev 2008-10-20 15:20:24 följande:
    lillskruttan är vaälkommen om hennes mamma vill (läs orkar) ta med henne .
    ja där har vi just saken ska fundera o snacka m gubben min. återkommer med svar under kvällen...
  • Tx2

Mmm, jättefin klänning baver. Min typ av klänning. Vill att det skall hända något på kjolen oxå.

Artist: kollat lite snabbt. Men jag tror att du skall hålla dig till ursprungsplanen. Med bara ett färglatt band i midjan. Med tanke på hur många olika saker du fått prova så är det ändå bandet i midjan o dem lösa banden som du gillat (förutom klänningsmodellen). Låter bra att ha det löst så att ni kan välja att ha det kvar och sy fast det lite ifall att ni vill att det skall ligga still. Jag tycker att det är superfint med broderierna (inget av ditt val), men jag tror inte att det blir bra med blinget.
    Hade jättesvårt att se färgerna, går det att beställa hem färgprov först? Är ju förtjust i svart (det är ju vår färg) men tror att det kanske blir lite för hårt? Jag tror att det guldiga skulle passa väldigt bra på dig. Men som sagt, jag hade svårt att se dem olika bruna o koppar-nyanserna utan fastnade mer för färgen på bandet på orginalklänningen.
    Jag gillar orginalklänningen är väl slutkontentan!

• Tx2

Angelica: Är dessvärre ingen hejare på monogram, fick inte ihop vårt (blir inte snyggt med två T). Men det finns/fanns en tjej här på bt som gjorde. GladaEmma tror jag hennes nick var.

• Myrmor

www.brollopstorget.se/Annonser/&picture_nr=0

Kolla in den här!! Drapering, bling, action nertill, släp, knytning i ryggen...

Tx2 skrev 2008-10-20 14:20:26 följande:
    Vill oxå hitta min klänning. Känner att jag behöver beställa den snart ifall man inte blir nöjd. Tror jag har tittat på över tusentalsklänningar utan att hitta min Tror oxå att du skall ha färg. Livar upp lite. Kommer att bli superfint. Kommer jag inte med ett bra svar idag får du tya dig till på torsdag. Kanske tar med en mängd bilder på klänningar som jag fastnat lite för så kan ni få komma med lite åsikter.
  • Tx2

Men det händer för lite på kjolen. Har nog gått ifrån drapering, kanske. Men fortsätt leta efter klänning till mig.

Kanske, fast annat material
    www.jkdress.com/products_detail.asp

Utan blomma på

Med lite mönster på kjolen

Inget skärp i midjan

Sedan finns fortfarande en av klänningarna du hittade på little coral, men har inte adressen här. Samt KIK-klänningen med fjädrar.

Mitt nästa ångestmoment är att jag är rädd att jag tror att jag kommer att skära mig på blinget. Får lätt skärsår/blir öm o irriterad av vassa kanter på överarmarna.

Dagens i-landsproblem (plus funderingarna över fotograf-bytet)

• Linn74

Jag hade valt den första klänningen precis så som den visas på bilderna. Den är väldigt elegant samtidigt som den statuerar att "less is more"

Även om den är mer plain utan broderier och så, så känns den mer originell än de andra. Det finns många varianter på de andra klänningarna (speciellt just med de färgade detaljerna i rött, så som det visas på bilderna)

artist skrev 2008-10-20 11:28:02 följande:
    Hallå tjejer!Nu är det dags, klänningen ska beställas , så att jag (läs mamma) hinner sy en ny om den inte blir bra. Nu behöver jag er hjälp!
  • Linn74

Åh, jag fastnade speciellt för det invävda bandet i nederkanten. Det var liksom pricken över I

baver skrev 2008-10-20 14:33:06 följande:
    www.maggiesottero.com/dress.aspxhelt förälskad i spetsen på denna klänningen. vill ju ha lite "antiktema" på mig. ett par axelband och jag är såld haha.
  • Linn74

De var väldigt fina allihop.
    Detta är snygghetsordningen för mig:
    1, 3, 4, 2
    Fast vad är det för material på ettan egentligen, den ser lite skrynklig ut..?

Tx2 skrev 2008-10-20 16:30:02 följande:
    Men det händer för lite på kjolen. Har nog gått ifrån drapering, kanske. Men fortsätt leta efter klänning till mig.Kanske, fast annat materialwww.jkdress.com/products_detail.aspUtan blomma påwww.jkdress.com/products_detail.aspMed lite mönster på kjolenwww.jkdress.com/products_detail.aspInget skärp i midjanwww.jkdress.com/products_detail.aspSedan finns fortfarande en av klänningarna du hittade på little coral, men har inte adressen här. Samt KIK-klänningen med fjädrar.Mitt nästa ångestmoment är att jag är rädd att jag tror att jag kommer att skära mig på blinget. Får lätt skärsår/blir öm o irriterad av vassa kanter på överarmarna.Dagens i-landsproblem (plus funderingarna över fotograf-bytet)
  • Carolina1979

Hmm - nu hänger jag nog inte riktigt med längre...
    Ser att baver skrivit om Rallybrudar på torsdag... o så är hon med på fikalistan - är det något jag har missat? *S*

Ang Rallybrudar så har jag sett den - okej film, lite mysigt charmig men ingen wow-film enligt min mening

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3