• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Linn74

Nej, det var nog någon annan du såg, jag har inte varit i stan idag.
    Vi får se hur vi gör, det var ju smart att inte boka något jättefint till bröllopsnatten eftersom natten troligtvis inte blir så lång ändå, och sen åka iväg på söndagen istället...

Danielaa skrev 2008-10-19 18:31:35 följande:
    Skruttgumma: har oxå lite svårt för de där me önskelistor... När en fd kollega gifte sig hade de skrivit en låååång lista me grejjer (allt från porsling, glas, bestick osv till andra hem-grejjer osv...) å hur många av allt dom önskade sig... De tyckte jag blev helt sjukt, sitta å skriva exakt va man vill ha ungefär som att de här SKA vi få... Men de e bara va jag tycker!Linn: Vi har inte heller bokat nåt för bröllopsnatten, men vi funderar nog på att göra som Tx2 säger, att ta något enklare själva bröllopsnatten för att istället lyxa till de lite sen ist när man har tid å mer ork att njuta av de! Va du inne i stan idag förresten? Såg ett par på Åhléns (fast bara på håll) som va såå lika dig å din m2b iaf på bilden!
  • Vendel och Angelica

hej hej

massor har hänt här inne

Vi kommer ju ha en bröllops hemsida där vi har info om ev önskningar i "present" väg, och det kommer bara stå att man kan kontakta den el den typ, så kommer det ju vara sponsring till bröllops resa i första hand... tycker att det är jätte svårt vill inte känna oss gamiga, men å andra sidan så har ju nästan alla en önske lista! Sen är jag däremot alergisk när det är vi vill ha det det o det och det.... massor med svindyra grejer... Vi kommer väl ha ett konto som är bröllops rese konto och ngr andra små grejer som vi vet att vi kan önska oss som inte är svin dyrt! Vi vill helre ha 20.- än en skål bara för att det är en kosta boda. Ja, ni fattar nog vad jag menar!

Ang bröllops natt så vet vi inte alls... det är ju det som flera av er säger att man är trött kommer dit sent... kanske ska ta det natten efter. Men vi vill inte bara åka hem heller... Har en kontakt som jobbar på Scandic som kanske kan sponsra lite

Är det ngn av er som är "hajj" på att göra monogram? Funderar på om vi ska ha det på framsidan av inbjudan... vet hur insidan ska vara men utsidan har vi inte en susning...

Jag känner en tjej som gör så snygga smycken, är det ngn av er som är sugen på att komma på smyckes party? Funderar på om jag ska dra i hop ngr här hemma och mysa lite!

Fick tag på fina organza påsar i vinrött på Inex i fredags, med hjärtan i ändarna på banden som man knyter i hop påsen med, funderar på om vi ska köpa hjärt ris fr calligraphen, det smälter ju bort när det regnar så man behöver inte fundera på att det blir skräpigt eller att fåglarna proppar i sig det ...

ska slappa på soffan... måste lägga mig i tid idag ska upp 0520 im bläää

kram

• SweetSun

tx2; haha ja det var min tanke med!

• Carolina1979

Angelica: Jag kommer gärna på smyckesparty

• SweetSun

det ang presenter.. vi ska önska oss pengar ist. Jag skulle aldrig klara att skriva en "önskelista". men det beror på att jag som person inte klarar att få saker.. ja jag vet jag är knäpp ;)

Men folk får ist lägga en valfri summa, eller ingen alls, och så får man se vad det blir.

• Myrmor

Hallå tjejer!

Nu är det dags, klänningen ska beställas , så att jag (läs mamma) hinner sy en ny om den inte blir bra. Nu behöver jag er hjälp! Här är klänningen:

www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=221&osCsid=20f23e25e1a7ef121b4529ef55fd6715

Fråga nr 1: Vilken färg ska bandet vara i (guld-nr14/59/31, brunt-nr21/35/66, koppar-nr7/25 eller svart-nr29). Tycker det är skitsvårt att se på deras färgkarta vilken nyans av brunt det är?? Är guld kanskr lite säkrare? Eller bara tråkigare??? Svart är ju klassiskt, men i dagsläget inte en del av vårt färgtema (i-landsproblem ). Ge mig en siffra !!

Här finns färgkartan (går att klicka upp två gånger för att få större): www.littlecoral.com/article_info.php

Fråga nr 2:

Hur ska baksidan se ut? Jag vill (tror jag) ha någon form av färginslag på baksidan av klänningen. Men hur ska det vara? Jag tänker så här: Om jag skickar efter en klänning med ifällt tyg på baksidan, och det inte blir snyggt, är det väldigt svårt att "reparera" så att klänningen går att använda. Men bara band känns inte helt rätt heller.. Och kommer "mina" färger bli snygga i så stor klump på baksidan (rött och blått ger nog en snyggare effekt?) OBS: det är alltså SAMMA KLÄNNING som gäller, bara själva tyginfällningsalternativen ni ska kika på (snacka om nytt ord... )

exempel 0: "låt det vara". Beställer klänningen exalt som på bilden, fast utan broderier (och knappar??), och med extra långa band så man kan välja att göra en infällning här hemma om man skulle vara sugen på det. www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=221&osCsid=20f23e25e1a7ef121b4529ef55fd6715

exempel 1: "mellan-mycket" färg(fast utan knappar och broderier, med en blingrad längs med kanterna på det färgade tyget): www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=4356&osCsid=29df921239b3ed0a6733c6a93ecdf32f

exempel 2: "massa färg" (även här utan knappar, och inte med den underliga röda ifällningen högst upp på ryggen om ni förstår vad jag menar): www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=4357&osCsid=29df921239b3ed0a6733c6a93ecdf32f

exempel 3: "bandfeelingen" även här utan knappar, och inte med den underliga röda ifällningen högst upp på ryggen om ni förstår vad jag menar): www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=4358&osCsid=29df921239b3ed0a6733c6a93ecdf32f

exempel 4: "är hon en liten tomte-mor?" (bara med band runt midja och fåll): www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=496&osCsid=29df921239b3ed0a6733c6a93ecdf32f

exempel5 : "det blir bara för mycket" : Ett enkelt band runt midjan, that's it!www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=4171&osCsid=29df921239b3ed0a6733c6a93ecdf32f

Nu är det grötdags, myran är suuuur!

• hummle

artist:
    Nu vet jag inte vem du e (dvs hur du ser ut och personlighet osv).
    JAG hade valt nr1, lagom av allt så att säga men d e JAG o vad jag tror att jag passar i

hoppas d andra ger dej bättre svar som oxå träffat, dej antar jag (inte hunnit m nån fika-träff o så än)

måste väcka barn o ge lunch innan vi springer ner t skolan i detta rusk... hej hej

• SweetSun

jättefin klänning! jag får inte upp mer än den första sidan, men färgen på bilden var jättefin!

Om du känner att du vil ha färg tycker jag att du kan ta den med det långa bandet och sen fälla in om det känns bra!

ang boderier och knappar kan jag inte se det..

• SweetSun

broderier och knappar syns visst, jag är bara blind idag det var jättefint tycker jag! ger en liten annorlunda stil! jättesnyggt! jag personligen hade behållt knapparna men kanske dragit in på brodyr..

• Myrmor

sidorna verkar vara lite tröga.. men om man bara uppdaterar så dyker de upp. Nån som har nån åsikt om färgerna?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3