• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • SweetSun

Jag har för mig att jag nämnde mina inbjudningskort nyss.. eller det var kanske i en annan tråd..men här blir det svarta kort med vita prickar på och så blir det ett rosa band runt =P Hoppás det blir bra, ska sätta mig ner med en väninna och göra dem nu i november..

• Tx2

Tippar på att jag o T (han skall allt få hjälpa till) skall börja klippa o klistra i november men att det mesta görs på julledigheten (då borde det inte finnas några frågetecken på det som vi vill ha med i inbjudan).
    Då vi inte tänkte ha en hemsida med information så funderar jag på om vi skall nämna presenter (ifall någon vill ge oss något) i inbjudan. El strunta i det och nämna för vår värdinna och toastmastrar (som nämns i inbjudan) vad vi önskar oss (bidrag till resa el någon kul upplevelse). Vad är bäst?

• Linn74

Vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresan i form av presentkort på resebolag. Åker nog på nåt 1-2 nätter efter bröllopet bara för att komma bort, och sedan bröllopsresa i höst.

• Tx2

Så gör vi med. På söndagen tar vi in på något trevligt ställe och slappar och myser. Får se om vi åker någonstans utmed västkusten el tar in på hotell i gbg. Och tar bröllopsresan lite senare.

• Linn74

Har någon bokat/sett ut hotell till bröllopsnatten? Vi ska ju gifta oss i Lerum, men tror att det får bli taxi in till GBG på natten. (Vågar inte chansa på vad Stadshotellet i Lerum har för standard. Vill ju gärna ha det lite finare på den stora natten)

• Tx2

På bröllopsnatten satsar vi på väldigt enkelt, bokat B&B, då vi inte kommer att spendera så mycket tid där. Förhoppningvis väljer en del av gästerna att sova där med så kan vi umgås lite på fm oxå. På söndagen lyxar vi till det istället och tar in på något finare ställe, då vi har mer tid att njuta.

• SweetSun

ojoj, jag hittade en ganska skoj video på youtube Tänk om detta skulle hända.. skulle man skratta eller gråta?

• Tx2

Sweetsun: tur för oss att vi inte skall vara vid dammen

• skruttgumma

Tx2, jag tycker ni ska överlåta presenterna till vardinnan och toastmastrarna. Det är ju alltid en smaksak, men jag tycker att man ska vara lite diskret med just önskelistor och sånt, eftersom det lätt kan verka som att det är därför man bjuder folk.
    Vi har en annan person än oss som man ska osa till och hon kommer att tala om att vi inte vill ha presenter utan bidrag till en resa, som man då ger till henne, så att vi aldrig kommer att få reda på hur mycket var och en har gett eller om någon helt valt att inte bidra alls.

Bröllopsnatten har vi bokat bröllopspaketet på Fars Hatt i Kungälv. Svit med jacuzzi, man får färsk frukt, choklad, mousserande vin, badrockar och badskum på rummet och så frukost morgonen efter. 1775:- betalar vi för det..

Sen hoppas vi på att det blir en bröllopsresa. Det behöver inte vara nåt fancy, bara vi kommer bort ett par dagar bara vi!!!

• Danielaa

Skruttgumma: har oxå lite svårt för de där me önskelistor... När en fd kollega gifte sig hade de skrivit en låååång lista me grejjer (allt från porsling, glas, bestick osv till andra hem-grejjer osv...) å hur många av allt dom önskade sig... De tyckte jag blev helt sjukt, sitta å skriva exakt va man vill ha ungefär som att de här SKA vi få... Men de e bara va jag tycker!

Linn: Vi har inte heller bokat nåt för bröllopsnatten, men vi funderar nog på att göra som Tx2 säger, att ta något enklare själva bröllopsnatten för att istället lyxa till de lite sen ist när man har tid å mer ork att njuta av de!
    Va du inne i stan idag förresten? Såg ett par på Åhléns (fast bara på håll) som va såå lika dig å din m2b iaf på bilden!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3