• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Maliinka

    Åh vad härligt ni kämpar tjejer, själv håller mig lite i bakgrunden då det liksom inte händer så mycket här... Småland, bra att du står på dig! Klart man inte måste ta tårta!

  • Snoris

    Jag har gått ner 0,7 kilo sen i måndags och har inte ätit särskillt rätt och inte rört på mig. Därimot har jag inte ätit lika mycket godis som jag brukar. Detta måste ju innebära att jag stoppar i mig sjuuukt mycket socker i vanliga fall. Jösses!

  • Hope2008

    Det står helt stilla på vågen.... Dock har jag minskat ännu en cm runt midjan... Alltid något!

    Trevlig helg, tjejer!

  • soosse

    Hej flickor nu är jag tillbaka.. Har haft sssååååååå sjukt mycket att göra den här månaden i skolan. Jag har haft 1 tenta 1 rapport på 30 sidor 2 artickelstudeier + 3 andra redovisningar sen har jag tagit hand om min häst och försökt komma igåg min m2b (jag är en sååååå dålig sambo just nu) Men men nu pustar jag *stort* för nu har jag 10 v till tentan så nu jävlar ska det bli träning!!

  • SandrahjärtaTony

    Skönt att se att alla är så himla duktiga ! Själv sitter jag med min förkylning... Fjärde dagen utan träning, så jag försöker tänka på vad jag äter. Men det är svårt eftersom sambon plockade fram STORA godisskålen igen. Ni skulle se, den är sjuuuukt stor.

    Men det är ändå okej, det värsta är att jag inte jag sova om nätterna. Ont i bihålorna, huvudet och halsen.. Gaaah !

  • Hvidbrud

    Nalle Puh: Hur käns det idag! Visst är det skönt med lite träningsvärk- en konsant påminnese om hur dukig man varit!! Hi hi!

    Småland: Heja dig! Stå på dig! Kanske startar u en ny trend bland de-som-verkar-vara-ganska-avunsjuka-på-din-motståndsstyrka?

    Ninis: HAr du det bättre nu? Vassor med vatten och kanske lite nötter en gång i timmen hjälper, och lite utsträckningsövningar för nacken? Krya på dig!

    CoJ: Välkommen!

    Cantaton: Rätta takter hos er också! BRAVO!!! Så stolt över dig!

    Malinka: Ibland går det ju inte så fort, men det är ju den bästa viktnedgången, den långsamma, säkra... (men inte lika kul när man gärna vill se resultat!)

    Snoris: Grattis! Det är det rätta hållet. Godis=gift (men oh, så gott!)

    Hope: Jihu! 1cm till! Det är ju det som syns och märks i kläderna.

    Soosie: Hej igen! Plugga inte ihjäl dig nu... Vill också ut och rida!

    Sandra: Åh, det är så svårt att säga nej till godis när man är lite sjuk... KAnske blir du fortare frisk med liite godis? (eller det kanske inte käns så förfärligt att vara sjuk) men man behöver ju inte tömma skålen på en gång. (som min man brukar säga till mig..)

    Själv har jag sovit med fuktmask i natt och huden käns mcket bättre. Har ledigt hela helgen och tänkte njuta höstvädret på nått sätt, även om jag borde åka till IKEA och köpa kuddar och matta till höststämningen (bygga ide) oh kuddar till affären. Ska ha japansk tecermoni snart och gästerna har inget att sitta på.

    Kyckling bönor ärtor och liite potaismos till lunch idag.

    Ha det bra tjejer och kämpa på!

  • Småland09

    Åker till svärisarna idag och vet redan nu att det kommer serveras smörgåstårta.. argh!! får försöka ta lite och sedan försöka göra smarta val under resterande helgen.. :-S
    Smörgåstårta måste väl ändå vara en av de största kaloribomberna som finns?? usch, känns inte bra, men jag har skött mig grymt bra i veckan känner jag så jag får kanske synda litegrann nu då.. Men inte känns det kul att man måste äta onyttigheter utan att man egentligen vill ... ska kanske vara lite fräck o fråga om det går att få något annat :-S

    Ha en bra helg!!

  • Ninnispinnis

    Småland, smörgåstårta är det bästa jag vet! Det är en av sakerna som jag unnar mig när det bjuds, skulle aldrig kunna tacka nej

    Hvidis, tyvärr har huvudvärken inte helt släppt, trots vatten, vila och te... Mår dock bättre generellt.

    Ska på tjejmiddag ikväll med ett gäng tidigare kollegor som jag inte har sett på länge. Ska bli jättekul, och det brukar serveras god mat & vin också... Säkert bra för huvudvärken

  • Cantaton

    Kom inte iväg och tränade idag. Assisterade på ett företagsevent och var så trött när jag kom hem att jag somnade i min älsklings armar, där han låg på soffan. När jag vaknade igen var jag inte direkt peppad att träna. Men jag har ju tränat tre gånger tidigare i veckan så jag har faktiskt inte så dåligt samvete.

    Just nu står fläskfilén på spisen och en rotfruktsgratäng i ugnen!

  • soosse

    urs jag dumpade min kompis för min m2b idag.. jobbigt.. Jag blev arg på honnom idag men hon blev arg på mig för att jag inte lämnar honom.. men jag kan ju inte lämna den jag älskar (kortfattad verision,,) såå jobbigt men jag tror absolut att jag gjort rätt..