• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Hvidbrud

    Helt härligt yoga-mör! Ååååhhh, så skönt!
    Bästa motivationen är hur fantastiskt det käns fysiskt och psykiskt efter träning. Men man blir tvungen till att tvinga igång sig, annars sitter man bara där i offan och tror att det känns bätre, men tji! Det är bara sig själv man lurar! Så igång med er! Pepp pepp!

    Nu väntar rågbröd, med kärnor och avocadosallad! Mmmm...!

    Ja, solen lyser på de vackra orangea bladen som dalar så vackert ner från träden. (Ja, jag känner mig lite tränings-hög... )

  • Nalle Puh 40

    Varit på gymet idag, var skönt men det kommer nog kännas imorgon eftersom man inte varit där på väldigt länge...

  • Småland09

    Idag blev det ingen träning (har morgontränat 2 morgnar i rad så jag tycker ändå jag varit duktig haha), har sån huvudvärk efter två möten i mötesrum utan syre :-S

    I två dagar har det bjudits på tårta på jobbet och jag har stått emot bägge gångerna.. känner mig stark.. men kommentarerna!
    (varför MÅSTE man ta tårta när det bjuds förresten?)

    Igår när jag hade morgontränat satte jag mig med min frukost på morgonfikat - en dubbelmacka med skinka och ett kokt ägg. Genast kom det en kommentar (jobbar på ett ställe med många gubbar o tanter)
    -"Här är det en som gått upp sent (bullrande skratt) - hon har med sig hela frukosten hit".
    jag bara
    -"Nä, jag gick upp tidigt"
    haha.. fick tyst på honom där

  • 4ever2

    Heja småland!

    Blir alltid imponerad av folk som vågar stå på sig. Fortsätt kämpa och låt ingen tvinga i dig tårta.
    Kan också tänka mig att de som fäller kommentarerna inte var de allra slimmaste figurerna, eller?...avunsjuka av något slag alltså.

    Tycker du va duktig

  • Småland09

    tack tack :D kändes bra..
    tror absolut det rör sig om avundsjuka.. har varit med om att folk tar sin tallrik med tårta på och sätter det under näsan på mig "blir du inte sugen?". Blev tokförbannad.. varför ska man försöka sabba för andra lixom :-S

  • Tuvamaja

    hej alla duktiga
    här kommer ett tips som fungerar för mig -
    börjar dagen med ersättningsdryck i form av vassleprotein från dalblads och efter det långpromenad till jobbet alternativt ett pass i gymmet. det hjälper mig att börja dagen bra och jag vill inte under dagen/kvällen förstöra för mig själv i och med att morgonen gick så bra! vassleproteinet etc har hjälpt mig med viktnedgången sakta men säkert.

  • Småland09

    Hmmm, bra tanke.. kanske skulle börja med det.. har proteinpulver här hemma

  • Ninnispinnis

    Huvudvärken har hållit i sig hela dagen, så jag skippade träningen och åkte hem och tog en lång, varm dusch i stället. Nu kurar jag i soffan med en kopp te, filt, tända ljus och en bok... Bestämde mig för en riktig ta-hand-om-mig-själv-kväll, för att förhoppningsvis må bättre imorgon.

  • CoJ

    Den här tråden hakar jag gärna på!!

    Jag hade en bra trend i våras/somras på viktkurvan, men förkylning, mycket jobb och mörkret har gjort att jag helt tappat motivationen.

    Är det någon här som har lite bra motivationstips så tar jag gärna emot dem.

    //Jenny