• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Tit
    Hvidbrud skrev 2008-10-10 12:54:49 följande:
    Men är det bara jag som får konstga pruttar av torkade aprikoser... JAg knaprar i mig torkade tranbär. -C vitaminbomber!
    AHA, är det därför jag pruttat som en galning senaste dygnet? La, av världens rakarökare i sängen i morse. Jag hoppas att min älskade inte vaknade och inte bara var "finkänslig"...

    Själv har jag gått upp ett kilo, minst, sen bröllopet och det syns! Måste skärpa mig igen.
  • Cantaton

    Tack Ninnis.

    Jag blir aldrig riktigt frisk... så enda sättet för mig att träna är att promenera lite grann. Och just nu har jag därför tappat suget alldeles. Äter fel, tränar dåligt osv. Så jag mår inte direkt bättre av att hänga i den här tråden, och håller mig därför borta ett tag istället. Kikar bara in lite ibland för att se om det går bra för er andra...

    Men tack för omtanken


    Ninnispinnis skrev 2008-10-10 15:22:47 följande:
    Cantaton och Mikis, ni är saknade!
  • Ninnispinnis

    Jamen det är ju då vi behövs som bäst! Man får vara här och synda också, det vet du väl Och promenader är ju fullt tillräckligt, om man bara sköter kosten också. Men jag gillar inte riktigt att du inte blir frisk... Du måste vara rädd om dig och inte stressa för mycket med jobb och köruppdrag.

    Bra mat och lugna promenader, samt regelbunden pepp från denna tråd, så fixar det sig. Jag håller på dig! Kram och trevlig helg!


    Cantaton skrev 2008-10-10 19:53:09 följande:
    Tack Ninnis.Jag blir aldrig riktigt frisk... så enda sättet för mig att träna är att promenera lite grann. Och just nu har jag därför tappat suget alldeles. Äter fel, tränar dåligt osv. Så jag mår inte direkt bättre av att hänga i den här tråden, och håller mig därför borta ett tag istället. Kikar bara in lite ibland för att se om det går bra för er andra... Men tack för omtanken
  • Ninnispinnis

    Ingengöris, fy vad jobbigt det är när släkten inte riktigt drar jämnt... Tror det bästa du kan göra är att prata med svärmor vid tillfälle och ignorera svägerskans uppmärksamhetsstöld/behov. Verkar ju som att svärmor gärna vill vara delaktig i ert bröllop oavsett. Tror du inte hon ser igenom henne egentligen?

    Och du, lycka till med allt bröllopsfixande i helgen! Har lite blandade känslor där... Saknar det på ett sätt, framför allt att ha den underbara dagen framför mig, men tycker samtidigt det är lite skönt att inte ha pressen och stressen ständigt hängande över mig... Men visst är det härligt att gemensamt förbereda inför den vackraste dagen någonsin!

  • Maliinka

    Har bakat bullar med sonen idag... Behöver jag säga mer?

  • Maliinka

    Ingenjören
    Förstår att du blev irriterad. Konstig stil. En liten fråga: Vad brukar du ta betalt när du sjunger? En vän, som också är sångpedagog, ska sjunga på bröllopet och hon vill absolut inte ha betalt men självklart känner jag att jag vill ge henne något...

  • Cantaton

    Ja, jag vet att det är då ni behövs mest

    Jag stressar inte alls när det gäller antalet saker att göra. Men ekonomin stressar mig. Just nu är jag engagerad i fyra olika verksamheter (sångbiten, en musikskola, två teatrar), men kulturbranschen har så lite pengar att det antingen är snålt betalt eller för få timmar. Så jag vet liksom inte hur jag ska kunna betala både hyra och mat ens nästa månad

    Men idag har jag vilat hela dagen... (mest för att jag haft migrän i och för sig.)


    Ninnispinnis skrev 2008-10-10 23:28:15 följande:
    Jamen det är ju då vi behövs som bäst! Man får vara här och synda också, det vet du väl Och promenader är ju fullt tillräckligt, om man bara sköter kosten också. Men jag gillar inte riktigt att du inte blir frisk... Du måste vara rädd om dig och inte stressa för mycket med jobb och köruppdrag.Bra mat och lugna promenader, samt regelbunden pepp från denna tråd, så fixar det sig. Jag håller på dig! Kram och trevlig helg!
  • Cantaton

    Nu vet jag att du frågade Ingenjörsbruden, men jag kanske också kan hjälpa. Sjunger ju på bröllop var och varannan helg. Jag tar 1500kr. När jag har sjungit på släktingars bröllop har jag också sagt att jag inte vill ha betalt (och det har jag verkligen menat också), men jag har alltid fått något ändå:

    Moster 1: Klänningen uppsydd (men då var jag också tärna)
    Moster 2: 500kr
    Faster: Klänningen, örhängena & väskan
    Mammas kusin: 500kr


    Maliinka skrev 2008-10-10 23:48:41 följande:
    IngenjörenFörstår att du blev irriterad. Konstig stil. En liten fråga: Vad brukar du ta betalt när du sjunger? En vän, som också är sångpedagog, ska sjunga på bröllopet och hon vill absolut inte ha betalt men självklart känner jag att jag vill ge henne något...
  • Maliinka

    Tack Cantaton! Funderar på att uppmärksamma henne, samt tärnor m.fl. under middagen och ge dem något då... Eller det kanske blir knäppt? Kanske bättre att ge innan, eller dagen efter? Hm, svårt... Tur att det är över 7 månader kvar att tänka

  • Cantaton

    Det är väl upp till er, men det lär ju vara många som vill säga något till ER. Och jag tror inte att de känner att de måste ha ett erkännande inför alla andra. Ett "tack" tror jag är alldeles lagom under själva vigseldagen Har ni tänkt er någon present kan ni ju ge den innan de går hem, eller dagen efter, eller skicka på posten eller vad som helst (beroende på vad det är.) Om ni har ett bröllop på ett ställe där folk sover över kan ni ju ställa in presenterna/tacken på deras respektive rum

Svar på tråden - 5 kg