• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Hvidbrud

    Men är det bara jag som får konstga pruttar av torkade aprikoser...

    JAg knaprar i mig torkade tranbär. -C vitaminbomber!

  • Hope2008

    Jag har gått UPP ett kg den här veckan! Inte skoj, men väntat (samlar alltid vätska vid den här tiden i månaden och brukar då lägga på mig 1-2kg).

    Men det känns lite trist när man stället sig på vågen....

    Ikväll blir det myskväll med min älskade sambo. Vi är barnlösa och ska tillbringa kvällen i soffan med lite god mat (jo, man får unna sig det ibland) och en bra film. Imorgon blir det nog till att umgås med lite vänner.

    Förkylningen fortsätter och jag har varit hos läkaren idag och fått hostmedicin. Det blir att kurera sig nu. Nästa vecka är det mer än lovligt fullbokat med jobb.....

    Kram på er!!

  • Danninella

    Hvidbrud: Var hittar man torkade tranbär? Älskar såna, men har inte hittat dem någonstans. De verkar bara finnas i blandning med en massa annat :(

    Tränade i morse, vilket var bra. Dock så åt jag en massa bröd till fredagsfikat. Mindre bra...

  • ingenjörsbruden

    Hvidbrud: Konstiga fisar?! *asg* kom på mig med att eg vilja veta vad du menade med konstiga.....men kände sen...vill jag verkligen veta det ?!


    Danninella skrev 2008-10-10 13:39:28 följande:
    Hvidbrud: Var hittar man torkade tranbär? Älskar såna, men har inte hittat dem någonstans. De verkar bara finnas i blandning med en massa annat :(Tränade i morse, vilket var bra. Dock så åt jag en massa bröd till fredagsfikat. Mindre bra...
    Torkade tranbär brukar finnas vid naturgodiset....eller där som bönor, nötter, glutenfritt osv finns....

    Tranbär finns även i olw´s nötblandningar....men det är inte mkt.....
  • Ninnispinnis

    Haha, Hvidis & Ingenjören, ni är för roliga!

    Gojibär brukar jag ha på min gröt, det ska tydligen vara extremt nyttigt. Smakar lite som russin tycker jag.

    Hope & Godisråttan, fortsätt kämpa så kommer resultaten! Och man måste ju synda lite ibland också, annars blir ju livet så tråkigt!

    Min man kommer hem från Sthlm ikväll, så vi ska äta & dricka gott och bara mysa i helgen

  • Hvidbrud

    Aprikosprutt=sötstinkande ofta gentagen gasutstötning med smattrande ljud effekt

    Tranbär hittar jag i netto eller kvickly eller superbrugsen- danmark det här...

    Åh, gobibär har jag hört så mycket gott om! Har det i ett av mina teer. Var kan man köpa dem? (kommer till sverige ibland...)

    Så mysigt med myskväll med gubbarna! Vi ska få gäster ikväll. KAnske tar vi ut en runda på stan- nett är kulturnatt i København!

  • chamor

    Jag ska också mysa men jag har myst och ätit godsaker hela veckan.. Inget godis dock så jag måste under en övergångsperiod ha andra bättre alternativ innan jag slutar helt.. Skyller på de iaf

  • ingenjörsbruden

    Snälla får jag gnälla av mig lite?????

    Har sedan länge en lååååång dag inplanerad för morgondagen med bara BRÖLLOP.... ska träffa organisten i kyrkan, träffa prästen, konditorn o sen ska vi träffa hovmästaren på slottet.

    Svärmor har länge frågat om de fick följa med o kika på kyrkan o slottet o det tyckte jag/vi var självklart att de fick om de ville! Dock får de köra själva med tanke på schemat som vi har men det var ok med dem!

    Nu har deras andre son (min svåger som har fru o dotter på 4 månader) blivit opererad för en fistel så han behöver ha sitt bandage byt varje dag...MEN på helgen är vårdcentralen stängd så han måste åka in till Lund o få det byt där......

    Så igår när min m2b pratade med sin mamma så var det väldigt osäker om de kunde följa med till kyrkan för de var tvungna att skjutsa sin andre son till sjukhuset.......

    Detta kanske inte verkar så konstigt......men min svåger o svägerska (som båda har körkort) har en egen bil o tillgång till ytterligare en lite äldre bil....så transportmöjlighet finns.....så min fråga är....VARFÖR måste mina svärföräldrar skjutsa sonen till sjukhuset????? Känns som att det är lite av en komplott från min svägerskas håll.....hon har svårt för att inte stå i rampljuset o behöver hela tiden bekräftelse på att hon är duktig...samtidigt som hon snackar skit konstant om svärmor o svärfar......misstänker att hon snackar skit om mig för svärmor har blivit lite distanserad känns det som.......

    O visst vill man kanske inte släpa med en 4 månaders bebis till sjukhuset.....men hur lång tid kan det ta att byta en kompress? Svägerskan kan ju skjutsa sin man o ta med barnvagnen så kan hon ut o gå en stund tills han är klar!!! Eller?!

    Blir lite irriterad då vi hade planerat detta sedan länge o jag kände att jag behöver ta ett samtal med svärmor på egen hand för att känna av....kolla läget o så.....pga allt skitsnack fr svägerskan.

    Svägerskan är snäll o menar nog inget ont....men hennes trut går i ett o hon inser nog inte att hon förvränger saker o ger en väldigt sned bild av saker o ting.......

    Shiiit det blev långt.....Sorry!

    Men är det inte lite skumt???
    M2b tycker att det är lite skumt men han orkar inte bry sig....(mkt på sitt jobb).

Svar på tråden - 5 kg