Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

    - 5 kg

    Hejhej!

    Tog mig i kragen igår o stack ut o sprang 2,3 (hade redan gått 4km innan på dagen)...känns så skönt!

    Men har tänkt på det där ni skrivit om att inte äta efter 19......*asg* finns inte i vår värld tyvärr....igår var vi ute i skogen 19.10!!! Så maten åt vi inte förrän 20.45......suck!

    vågade mig upp på vågen igår.....har stått still innan men nu var det -0.3...futtigt men helt ok med tanke på allt jag käkat o inte rört på mig..... Så nu är det friska tag som gäller!!

    Någon som provat en träningskedja för kvinnor som heter Slim and tone? Ligger sidan om mitt jobb.....är lite nyfiken!

    Godisråttan: Du kan inte sälja lite av din envishet till mig?!

    Chamor: Du ska känna dig duktig!! Är det verkligen gott med salt på melon?! Måste prova ngn gång!

    SandrahjärtaTony: Det är den rätta vägen!! 0.8 är ju bra!

  • ingenjörsbruden
    Maliinka skrev 2008-10-07 16:45:30 följande:
    Pushar för en fråga jag ställde i den förra tråden, nämligen var man egentligen ska mäta när man mäter omfånget... Själv mäter jag midjan där jag är som smalast, typ under revbenen, och magen mäter jag över naveln... Är det rätt tänkt, eller var "ska" man mäta?
    Finns nog inget rätt eller fel ställe att mäta på....bara du mäter på samma ställe varje gång!
    Låter vettigt att mäta där du är smalast o ha naveln som riktmärke på det andra måttet!

    Poängen är ju att man ska kunna "se" resultat!

    Nu ska jag ta o gå hem....1 mil men det är SÅÅÅÅÅ härligt väder!!
  • ingenjörsbruden

    SandrahjärtaTony: Om vi någon gång skulle köpa en träningsmaskin så skulle det vara en crosstrainer.....har dock noll utrymme hemma att ha den på...så det får vänta tills vi bor i hus!

    Tjolinti: Det var ett dyrt gym.....de säger att det tar 21 dagar att skapa nya rutiner.....så det gäller väl att orka hålla i o ta sig ditt varje dag.....

    Maliinka: Härligt med 2åring....var får de all sin energi ifrån?!?! Ja va bra att din mamma ska sy din klänning! Hon om någon borde veta var måtten ska tas!!

    Ninnispinnis: Örk vilken dag.....men visst är det SÅ härligt att köra ett pass yoga efter en sådan dag!!! Känns som att man får ny energi o all dålig energi försvinner!!
    Kunde knappt titta på DH igår....ville bara strypa Mike´s mamma!!! *hahhaa* Så m2b satt o tittade medans jag halvläste en bok samtidigt!

    Chamor: Ajabaja!!! Friska tag idag eller hur?!

    Gick 1 mil igår i det härliga vädret!! Så skönt! Blev dock ngt irriterad när jag kommer hem o ser att i hälen i ena skon har gått i sönder!! Har bara haft skorna i 2månader så det är riktigt jäkla surt!!! Ska se om jag har kvar kvittot där hemma!! *Morrrrrrrrrrrrrr*
    Var inte hemma förrän 1900 o då hade m2b hunnit vika all tvätt o tömt diskmaskinen och satt igång ris på kokning!!! Så glaaaad! Så jag fixade kyckling i currysås!

  • ingenjörsbruden

    Moahahhahaha!!
    Har fått min stegräknare idag!!! SKa ju ha stegtävling på jobbet!!! Den är ju sjukt lätt att fuska med.......så alla killar har kommit med galna förslag osv.... *hahahaha*

    Ska bli spännande att se hur många steg jag tar på en vanlig dag!

    Testa torkade aprikoser istället.....ska visst vara bättre ur sockersynpunkt istället för russin!

  • ingenjörsbruden

    Hvidbrud: Konstiga fisar?! *asg* kom på mig med att eg vilja veta vad du menade med konstiga.....men kände sen...vill jag verkligen veta det ?!


    Danninella skrev 2008-10-10 13:39:28 följande:
    Hvidbrud: Var hittar man torkade tranbär? Älskar såna, men har inte hittat dem någonstans. De verkar bara finnas i blandning med en massa annat :(Tränade i morse, vilket var bra. Dock så åt jag en massa bröd till fredagsfikat. Mindre bra...
    Torkade tranbär brukar finnas vid naturgodiset....eller där som bönor, nötter, glutenfritt osv finns....

    Tranbär finns även i olw´s nötblandningar....men det är inte mkt.....
  • ingenjörsbruden

    Snälla får jag gnälla av mig lite?????

    Har sedan länge en lååååång dag inplanerad för morgondagen med bara BRÖLLOP.... ska träffa organisten i kyrkan, träffa prästen, konditorn o sen ska vi träffa hovmästaren på slottet.

    Svärmor har länge frågat om de fick följa med o kika på kyrkan o slottet o det tyckte jag/vi var självklart att de fick om de ville! Dock får de köra själva med tanke på schemat som vi har men det var ok med dem!

    Nu har deras andre son (min svåger som har fru o dotter på 4 månader) blivit opererad för en fistel så han behöver ha sitt bandage byt varje dag...MEN på helgen är vårdcentralen stängd så han måste åka in till Lund o få det byt där......

    Så igår när min m2b pratade med sin mamma så var det väldigt osäker om de kunde följa med till kyrkan för de var tvungna att skjutsa sin andre son till sjukhuset.......

    Detta kanske inte verkar så konstigt......men min svåger o svägerska (som båda har körkort) har en egen bil o tillgång till ytterligare en lite äldre bil....så transportmöjlighet finns.....så min fråga är....VARFÖR måste mina svärföräldrar skjutsa sonen till sjukhuset????? Känns som att det är lite av en komplott från min svägerskas håll.....hon har svårt för att inte stå i rampljuset o behöver hela tiden bekräftelse på att hon är duktig...samtidigt som hon snackar skit konstant om svärmor o svärfar......misstänker att hon snackar skit om mig för svärmor har blivit lite distanserad känns det som.......

    O visst vill man kanske inte släpa med en 4 månaders bebis till sjukhuset.....men hur lång tid kan det ta att byta en kompress? Svägerskan kan ju skjutsa sin man o ta med barnvagnen så kan hon ut o gå en stund tills han är klar!!! Eller?!

    Blir lite irriterad då vi hade planerat detta sedan länge o jag kände att jag behöver ta ett samtal med svärmor på egen hand för att känna av....kolla läget o så.....pga allt skitsnack fr svägerskan.

    Svägerskan är snäll o menar nog inget ont....men hennes trut går i ett o hon inser nog inte att hon förvränger saker o ger en väldigt sned bild av saker o ting.......

    Shiiit det blev långt.....Sorry!

    Men är det inte lite skumt???
    M2b tycker att det är lite skumt men han orkar inte bry sig....(mkt på sitt jobb).

  • ingenjörsbruden

    Va ni är duktiga tjejer!!!

    Är med i en stegtävlig på jobbet....så igår fick jag svart på vitt att jag går ca 14000 steg per dag när jag går min kvällsrunda.

    Känns göttigt! O här ska pinnas på!!!

  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-10-14 09:15:01 följande:
    Ninnispinnis, den middagen lät jättegod Ja, sambon och jag ska träna på gymmet idag.MulleNuh,det var inte dåligt! Grattis!ingenjörsbruden,jag tror också på det där med stegtävling på jobbet. Gör ni det enskilt eller i lag? Jag är ju egenföretagare, så jag har liksom inga andra att tävla emot
    Du kan hänga med mig!! Det är både lag och individuellt! Den som hade mest steg hade 33 000 på en dag.....känns grymt mkt eller?! Det finns ju utrymme för fusk o stegräknarna är ju väldigt lätta att fuska med......men jag tävlar nog mest mot mig själv! Ligger på nionde plats so far.....av 100 deltagare så det känns rätt ok!!

    Du o jag kan ju ha en egen lite stegtävling!! Eller stegpeppning om inte annat!!
  • ingenjörsbruden

    Åhhh Mikis....tycker synd om dig!!!! Spar du din energi till dig själv o känn inte att ngt krav att peppa här inne!!!
    Vi blir glada bara du tittar in!!

    Ninnis: Kan man få beställa en sådan macka?! Verkar mkt mumsig!!

    Cantaton: GRATTIS!! Härligt att det börjar röra lite på sig för dig!!! Planeringen ser bra ut!

    Godisråttan: Mmmm dijonsenap!!! Stark mat ska visst vara bra för förbränningen.....ska visst sätta igång den!

    Tobiasolinda: Mysigt med lite kryssning o skönt att du mår bättre!!!

    Hvidbrud: Åhhhh det suger när man känner så!!!!!! Enda tipset jag har är...ut o gå....frisk luft friskar upp hyn o lite motion
    kanske motverkar svullnadskänslan lite......Men sen att hålla ut i en hel vecka?!......Försök skämma bort dig med lite fotbad, ansiktsmasker (återfuktande), hårinpackning osv.....brukar pigga upp lite!

    Idag blir det nog inte så många steg, är uppe i 4300 nu, maten blir nog helt åt skogen.....ska ju på Ålagille så det blir fet mat....undrar om ål är ur GIperspektiv...någon som vet?
    Friska tag i morgon....tar sovmorgon misstänker jag!!

    Kom igen nu alla goa brudar!!! Nu ska vi bli lite tajta o läckra!!

  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-10-16 09:21:51 följande:
    Det är därför vi är så bra!
    Hear hear!!
    Vi vill, vi kan, vi ska!!!
    Tillsammans grejar vi allt!! Nästan iallafall!!

    Igår fick jag bara ihop 8000 steg......var på Ålagillé o mår helt ok idag....förutom trött som ett ösregn!!
    Provade potatismos med sirap för första gången i mitt liv.....intressant....dock lite för sött för min GI-smak!!
    Provar (nästan) allt minst en gång!!

    Idag har jag hunnit med 2500 steg så långt...siktar på 10000-13 000 steg idag!!
    Vill ju eg vara ute i det underbart fina vädret!! Får bli en promenad på lunchen med!!
  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-10-16 10:29:24 följande:
    Ninnis, var hittade du solen?? Jag är dyngsur efter att ha gått till och från tunnelbana, buss och tåg. Inte en solstrimma så långt ögat når.Ingenjören,äsch, jag glömde min stegräknare... har inte riktigt kommit in i det igen. Inkluderar du träningen omvandlat till steg när du räknar steg eller är det ren gång?
    Soooooolen finns i SKÅNE med!! MÅSTE ut o få lite solstrålar på lunchen!

    Ja eg kan man ju omvandla annan träning till steg osså.....men har nog inte funderat så mkt på det än.....vill mest få ett riktvärde så jag kommer ut varje dag....har ingen helt motionsfri dag faktiskt.....hur fel är det?.....vet ju att kroppen behöver återuppbygga sig efter träning......men känns som att promenaderna inte tar så hårt....eller?...ska försöka ligga på 10 000 steg varje dag ändå.....går nästan med min vardagsmotion...fattas ca 2000 steg.
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-23 09:19:00 följande:
    Undrar om man nu vågar beställa sin klänning?! Jag kommer nog gå ner kanske 3 kilo till.. Eller ska man vänta?!
    Har du snörning i ryggen så är det nog inga problem!
Svar på tråden - 5 kg