• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Maliinka

    Har bestämt mig för att göra mig en kopp välling och se om det går över... I och med det så blir pointsen plötsligt 22 istället för 18, men strunt samma!

  • Tjolinti

    Jag vet inte om det tar 21 dagar, någon sa det tog 21 dagar o dra in en ny vana i sitt liv.

    Jag ersatte godis till torkade aprikoser ett tag, men det bidrog till dålig sexliv o en massa toalettbesök, ahahhaa

  • SandrahjärtaTony

    ronney: Jag känner igen det där ! Började träna på min crosstrainer för en vecka sen. Första dagen trodde jag att jag skulle dö efter 3 minuter. Men det blir bättre !

    Det är nog därför jag har fortsatt, för jag märker reslutat. Lite på vikten, men framför allt på flåset

    Sen dess har jag tränat mer eller mindre varje dag. Imorse orkade jag inte, och nu har jag precis ätit en vanlijbulle, så strax är det dags igen... Nu kör jag som sagt lite intervaller, när det blir för jobbigt saktar jag ner tempot i en minut sen kör jag igång igen. Får iallafall mig att orka längre utan att behöva "kliva av" och börja om.

  • SandrahjärtaTony

    Tjolinti: Det går ju inte Sex är ju lite som gratis träning tycker jag, haha. Två flugor i en smäll liksom

  • september2009bröllop

    sandrahjärtatony: skönt att man inte e ensam.. kände mig lite uppgiven ett tag :) tur att de blir bättre iaf..

  • SandrahjärtaTony

    ronney: Ohja ! Annars hade jag aldrig orkat fortsätta. Det här är den enda träningen jag orkat fortsätta på riktigt länge. Har precis avslutat dagens träning, blev 23 minuter. Nöjd ! Första veckan orkade jag max 10, så denna vecka (andra) går bättre. Men nu har jag bestämt mig: Inget mera feströka om jag vill gå framåt i träningen.

  • Ninnispinnis

    Har haft en mycket bättre dag idag! Möten och full fart på jobbet, projektet jag jobbar med ska ha extrainsatt telefonkonferens på fredag så då faller nog mer på plats...

    Har tränat core/bosu idag, det har jag inte gjort sedan i somras. Det är så himla kul, och kanonträning för mage och rygg. Härligt att komma på hur kul det faktiskt kan vara att träna

    Nu kurar jag i soffan med en kopp te, ska snart krypa ner i sängen och läsa min bok...

    Tjolinti, testa Friskis! Jättebra pass, ledare och bra variation. Dessutom har de bra priser

  • Maliinka

    Vad är det där crosstrainer för något, som alla pratar om? Verkar effektivt!

    Mår för övrigt bra idag, men ska ta nya prover imorgon.

  • Godisråttan

    Åt INTE kexchoklad i sängen igår!Bra va?! (åt dock tidigare på dagen) Nu jäklar!
    Ska träna idag! Och göra läpparna(endast överläpp) på fredag, det blir bra för då kan jag inte äta lika bra hehe

    Äter smörgås varje dag, kan verkligen inte sluta med det..Någon som har nyttigt recept? Jag går alltid till vårt bageri på mornarna och köper färska russinfrallor när jag är på powerwalken med dogzen! Mmmm så gott!

    Tänkte göra indisk middag ikväll. Jättegott om man tar kål, morötter, lök, paprika mm och sätter in i ugnen och äter till tandoorikycklingen!

  • Danninella

    Kom iväg till gymmet i morse och körde en halvtimme på löpbandet. Känns bra!

    Maliinka: Jag väger mig hos en Hälsocoach (!?) som har en specialvåg kallad Tanita-våg. Den räknar ut hur mycket muskelmassa, vatten, fett och fettfri massa man har i kroppen. För mig är det enda sättet, för med en vanlig kilo-våg blir det bara knas. Kan ha dragit på mig 1 kilo vatten sen förra vägningen, vilket gör att resultatet inte ser bra ut, fast jag kanske har gått ner 0,5 kilo i fett.

    Gjorde supergoda pannkakor igår också. Det var bara 1 msk fruktsocker på 3 pannkakor!

Svar på tråden - 5 kg