• Nalle Puh 40

    Maj 2009 :-)

    Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

    Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

    9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

    16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

  • Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • missbilly

    Vi har inte hunnit långt alls... bara bokat kyrka (men nu kanske vi ska byta). Annars är det inget klart... bara 10000 funderingar. Själv då?

  • FruLjungberg

    hmm inte mkt.. precis suttit och gjort inbjudningskorten. bokat vigesel & festplats ska vara på samma ställe. Har en hum om maten men ska ha provsmakning. vet ungefär kostnader föär festen inte för blommor och klänning och dylikt. ska på tårtprövning nästa vecka,

  • fröken sjunfors

    Ragnelutta: 60 stycken ska vi vara så det är ju några stycken Men min syster har lovat att hjälpa mig, jag vill göra egna (VILL vara pysslig :P) så vi får väl se hur det går

  • missbilly

    åhh tårtprövning låter kul
    Tycker det låter som du har kommit långt!

    Hade en sån mardröm inatt...
    Jag kom till en fullsatt kyrka utan att ha fixat mig alls, varken smink hår eller klänning. Springer ut igen där jag möter min tärna (o det är inte samma som jag tänkt mig) Hon hade i alla fall fått dit min klänning. Så kollar jag på den och då är den Blå istället för vit. Börjar grina men då säger tärnan skämtsamt "nädå där är din" och pekar på en som hänger bakom. Får på mig klänningen och går in, utan näbbarna jag tänkt mig.
    prästen pratar och sen blir det av nån anledning en diskussion bland gästerna och hela vigseln stannar av. Jag sätter mig på en av bänkarna och till slut säger prästen "Ja men då åker vi till ... " Stället där vi skulle fotograferas. Alla rusar ut ur kyrkan även min man. Jag blir jätte ledsen för prästen sa aldrig " tager du... " och allt det o vi hade inte kyssts heller. Men det var bara jag som reagerade.
    Sen när vi kommer till foto platsen så dyker inte fotografen upp

    Vaknade kallsvettig med tårarna rinnande!

  • Nalle Puh 40

    Oj, vad ni skriver...

    Jag har inte ens börjat titta på klänning än men ska ev åka på måndag med syrran.

    Allt annat är bokat utan florist.

  • FruLjungberg

    Okej skönt. försöker hitta florist och dylikt. pluggar jämte så vill hja allt gjort fort för det är ju så mycket att tänka på.plus man har en liten kille på 20 mån som kräver uppmärksamhet plus vi jobbar på en till.. ehhe

  • classandra

    På Allt om Bröllopsmässan i Stockholm på Factory Nacka Strand 24/1- 25/1 2009 och i Malmö på Slagthuset 31/1- 1/2 2009 kommer det ju på varje mässa att vara över 100 utställande företag, experter, präster, föreläsningar, tävlingar, juvelerare. balla modevisningar, provsmakningar m.m. kanske kan man få svar på sånt där, eller åtminstone få bra tips om det och tala med ngn expert om det där?
    själv är jag på jakt efter en sådan "trivial" sak som min brudklänning. Jag hoppas att få se några av de klänningar jag har sett i senaste numret av Allt om Bröllop! Man kan även köpa rabatterade biljetter genom Allt om Bröllop och på www.ipgevent.se Där finns det även billiga hotellpaket och romantiska nöjeserbjudanden med inträde till Café Opera i Stockholm bl.a Jag tänker överraska min kille och bjuda honom på en romantisk helg i storstan. Det skall visst vara champagnebar med sabrering, coola bilar och riktiga barberare där, så jag sätter väl honom i Champagnebaren när han tycker att det börjar bli tråkigt att kolla på brudklänningar

  • FruLjungberg

    nice. ska nog åka ner till malmö faktiskt..drar nog med gubben å skaffar barnvakt.

Svar på tråden Maj 2009 :-)