• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • kärleken förde oss samman

Ragnelutta- vem har du skickat till? Och har du hittat en bild på en klnning som du vill ha?

• Ragnelutta

Kärleken förde oss samman: Jag skickade till Lillsessan brud och fest då jag enbart hört positiva saker om den sidan (lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html).

Jepp jag fann en klänning för länge sedan som var lite medeltidsinspirerad men frågan är om jag nu inte vill köra på den andra jag fann häromdagen istället. Den är kul och passar bättre ihop med vad sambon vill ha på sig.

Lillsessan (Paula) ska komma med besked angående kostnad och dyl i början av nästa vecka så får jag ta ställning då till hur jag ska göra.

• Tea80

Sitter o övar på min "nya"/framtida namnteckning *fniss*
    Gäller att börja öva i tid!!

• LillEm

Jag ska oxå ha en kort klänning i 50-tals stil (se mitt galleri)!

Jag har alltid trott att jag skulle vilja ha en lång princess-klänning på mitt bröllop men när jag väl började tänka efter så insåg jag att det inte alls var min stil. Jag gillar att vara söt men samtidigt lite tuff. Eftersom att jag är ganska så liten så tror jag att det delvis beror på att jag konstant får höra "hur liten och nätt jag är" vilket gör att jag vill vara lite tuffare. Det ska bli riktigt kul att se familjens/vännernas miner när jag kommer in i en kort klänning , jag tror inte att de förväntar sig det.

Min klänning med bolero och underkjol gick på ca 2000 kr, inklusive frakt från London. Jag är väldigt nöjd med det priset. Klänningen sitter som ett smäck och jag får inte gå upp ett enda kilo innan bröllopet i maj . Men jag ska lämna in klänningen till en sömmerska för att säkra dragkedjan upptill med en liten hake samt fästa någon snygg knapp/kedja i boleron så att jag kan stänga denna för den är lite stor som det är just nu.

Sammanlagt kommer min utstyrsel med klänning + tillbehör, skor, handskar, flor och underkläder att gå på under 5000 kr, vilket jag är mycket nöjd med.

Kram på er alla Maj-brudar. ha en skön helg.
    / LillEm

• Ragnelutta

LillEm: Toksnyggt! Det blir annorlunda och kul! Jag har en förkärlek för allt som är uanför ramarna.

Hur ska du lägga din makeup?

Jag håller på att kika runt men allt ser så trist ut... Tror att jag ska gå all-in och köra en maffig sotning av ögonen.

• SweetSun

jag ska ju ha samma modell som lillem, fast mer vit =P

Sminkningen har jag funderat på, och jag tror det blir typ som jag alltid har när jag ska vara fin, fast lite "mer" om man säger så, riktigt svarta fransar(blir lös-fransar) och "cat-eye"-liner och riktigt röda läppar.

Problemet är ju att det röda färgar av sig på allt och alla, så det är ju inte så praktiskt eg...

• LillEm

Tack Ragnelutta! Jag funderar på att fortsätta med 50-tals-temat och se till att ha riktigt röda läppar och långa svarta ögonfransar. Eftersom att jag ska har flor så kommer ju det att dölja delvis av ansiktet.
    Låter super-coolt med en maffig sotning av ögonen. Men jag håller med, de flesta sidor där man kan titta på bröllops-make up visar ungefär likadana sminkningar: skimrande mjuka toner, med lite läppglans. Det svårt att hitta inspiration när man vill ha något annat.....

• LillEm

SweetSun: Superbra idé med "cat-eye"-liner. Det ska jag komma ihåg! Det låter supersnyggt.

• Ragnelutta

Lösögonfransar blir det här också, tycker det är toksnyggt.

För mig blir det nog ljusare läppar då jag ska ha så mycket "ögon".

Ni kommer att bli galet snygga!

Flor blir coolt! Hur ska du fästa det?

• SweetSun

lillem; ja det är coolt, och det förstärker ju ögat på ett speciellt vis. Problemet kommer att vara att få en sminkös att fatta hur jag menar men jag får ha med mig massor av bilder.

Svar på tråden Maj 2009 :-)