• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • elsi

Vi ska gifta oss 9 maj!! Det det vet några av er...
    Hittade färgade papper till inbjudningar för 136 spänn på NK!!! det var halva priset. Vi har vit skylttkartong som bas och sen lägga i ljus grön papper för info och ett extra blad för hitta ditt. Ett stämpel brudpar, jag har aldrig sätt en till likadant och jag sla lägga ett grönt band på, samt gröna kuvert,

Nu känns det som vi är på väg .. och jag är så förälskade

• elsi

ps.. ang klädsel ska vi skriva " Det är faktiskt bröllop!"

• elsi

Ragnlutte:
    Jag skrev ett inlägg i din gästbok ang, utformning av bröllopet. kanske du kan ge mig ett råd?

• Ragnelutta

Elsi: Mitt och sambons bröllop ska också gå i grönt och vitt! Samt lite silver Vad ska du ha för klänning? Jag är sugen på att ha en grön klänning men det blir lite knas angående vad brudtärnorna ska ha för färger på sina klänningar då.

Har skrivit en idé i din gästbok!

• elsi

Det är fint.... jag gillar eran idé.. våran krångel är väl denna halv religiös för mig och mindre för honom... vilket skulle har funkat perfekt med min tärnas pappa (som är präst) därför att han har varit med så länge och förstår suck, vi få se, Tänk om ingen är ledig den 9/5

Vi har ingen tema, egentligen, men jag hoppas att min klänning ska gå i www.candyanthony.com stilen. jag var där och provad i sommras, och det kändes helt rätt.

Olika nyanser av grönt?

• Tx2

Ragnelutta: El vita tärnklänningar? Med lite gröna band o sjalar om du vill knyta ihop det med dig.

• Tea80
    elsi skrev 2008-10-09 22:46:38 följande:
    Det är fint.... jag gillar eran idé.. våran krångel är väl denna halv religiös för mig och mindre för honom... vilket skulle har funkat perfekt med min tärnas pappa (som är präst) därför att han har varit med så länge och förstår suck, vi få se, Tänk om ingen är ledig den 9/5 Vi har ingen tema, egentligen, men jag hoppas att min klänning ska gå i www.candyanthony.com stilen. jag var där och provad i sommras, och det kändes helt rätt.Olika nyanser av grönt?
    Guu vilka söta klänningar!!!
  • elsi

Ja, visste är de... men de kosta oxå, runt 6000 och sedan allt annat runt omkring, men de är också mått sydde och man skulle kunne få en "bara för dig"

Jag är 45 och första gångs brud, så jag känner inte att en lång klänning är aktuell

jag ska be min sömmerska från teatern att sy upp något i den stilen.. Audrey Hepburn Stilen!
    eller pin-up det bero på hur man se på det!!!

• Ragnelutta

Elsi: AAah då förstår jag ditt dilemma. I vårt par är det han som är halvreligiös medans jag inte är det. Hmmmmmm ja det är kanske svårt att få en kombination av Gud/inte Gud om man inte känner prästen Ni får nog ringa runt lite och be att få prata med flera stycken för att förhoppningsvis finna någon som förstår och går med på hur ni vill ha det.

Tokfina klänningar! Det blir nog kalassnyggt om än dyrt.

Har du kollat upp de beryktade Kina-trådarna här? Jag har skickat en kostnadsförfrågan till en av dessa sidor. Verkar inte kosta mer än mellan 1800-2800 per klänning.

Tx2: Det var ju en toppenidé! Jag var inne på vitt men tänkte att det var lite för brud-aktigt. Men med gröna band tar man ju bort det!! Tacktacktack!!

• Tea80
    elsi skrev 2008-10-10 09:19:50 följande:
    Ja, visste är de... men de kosta oxå, runt 6000 och sedan allt annat runt omkring, men de är också mått sydde och man skulle kunne få en "bara för dig"Jag är 45 och första gångs brud, så jag känner inte att en lång klänning är aktuelljag ska be min sömmerska från teatern att sy upp något i den stilen.. Audrey Hepburn Stilen!eller pin-up det bero på hur man se på det!!!
    Tufft!!! Vill inte heller ha lång klänning!!Helt inne på ditt spår!!!(nästan i alalfall!) ;)
Svar på tråden Maj 2009 :-)