• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • nennesjuttioåtta

    Muffins
    ööh... hallå. Jag är också arbetslös! Var köper man Logona annars? Jag färgar inte mitt hår längre, dels för att min hårbotten är så känslig och jag har en väldigt speciell färg. Mannen älskar mitt hår efter sommaren för det bleks väldigt lätt solslingigt. Men jag önskar att det var lika lent och fint som för 10 år sen (fast det kan ju ha att göra med att man hela tiden tonade det och då får det ju en hinna utanpå)

  • MuffinsTönt

    Haha, nä synsk vet jag inte men går går på teorin om när man har köpt en sak så brukar man se det på rea typ 3 dagar senare. Eller när jag har köpt ett månadskort på simhallen + tantbadmössa bara för att 2 veckor senare skada knät och inte kan simma på ett tag.

    Koppen är super, kan gå halva dan utan att tänka. Ibland glömmer jag av den tom och få springa in på toan för att tömma. Det gäller bara få in finessen (ibland tar det 5min ibland 15min) och inte tänka det är "ofräsch", blod som blod.

    Torra toppar är vanligt, vad har du för olja hemma? solrosolja? Ta EN droppe olja, fördela övera handflatorna och sen "krama" in det i topparna. Endast i topparna, MAX 1cm annars finns det risk att håret får överskott och bli fet.

  • MuffinsTönt

    Attans, det glömde jag ju! Håret får leva livet sen när du har fått jobb. Jag har bara sett Logon på nätet, vilket är oftast billigare än butiker. Men där du bor har ju en Crearome återförsäljare, dem börjar ta in Logona produkter nu. Sen har crearome en massa udnerbara saker. Kokosolja mmmmuuuummmss!!!!

  • nennesjuttioåtta

    är det det där stället du tipsade om förut? Jag köpte leran där. Men hon hade ingen koll, tyckte jag.

  • MuffinsTönt

    Aha, då är det där. Oj, va synd med sån personal. Annars får vi hoppas på välsorterade hälsokostaffärer.
    Vi har också en butik i göteborg, lite långt att åka men va sjutton. Jag spendrar mer pengar än vad jag egentligen har råd med där. Så mkt saker att prova,som att gå in i en godisaffär.
    Jag har en bok som tar upp olika produkter och jämför dme med varandra. Body Shop är inte så naturlig som dem säger... Kan skriva titeln ähr så kan du läsa om produkterna själv. Det var så jag fick reda på om Logona.

  • Oms

    jag har nu avgett en liten rapport i "den andra tråden" som jag kopierar in i denna då jag kom på att jag måste jobb alite oxå...*där kan man ju förresten inte skriva just "den andratråden" och så förstår folk automatiskt, utan då tror en del att vi pratar resetråden eller ngn mattråd eller vad sjutton det nu är alla har som "andra tråd". Men vi här, VI vet, eller hur? *

    jo jag var ju på intervju eller rättare sagt en profilering som det så snyggt heter. Det innebär att rekryterare gör en profil på mig som tar upp hela mitt liv - alltifrån min skoltid, som plats i sykonskaran, val att inrikting i skola o arbete, vänner familj etc etc - mkt intressant men oj vilka frågor! det tog 2 timmar och efter allt så sa rekryteraren att jag är den första som passar för den roll jag sökt så hon skulla rekomendera mig och boka in en intervju m min ev blivande chef under nästa vecka, och fungerar vi ihop och att vi kommer överrens om lön o så så får jag jobbet då min behörighet redan är kartlagd o matchar anställningen.

    så nu får ni hålla tummarna under nästa vecka också!

    i övrigt så har jag ju varit hos läkaren för min rygg här under hösten och efter en komplett magnetröntgen visade det sig att jag har en perfekt rygg - på alla sätt o vis tom ett skolboksexempel! det ni, det går inte av för hackor i min värld! iaf så gör det ju ändock ont m jämna mellanrum så nu har jag varit hos en superduktig sjukgymnast på ett fysiocenter här i stan. han konstaredae det vi redan vet (o som står i journalerna) att jag är grymt överrörlig o därför får ont i ryggen och behöver manipulera denna iaf var 20:e minut för att inte få ont. vi ska nu hitta ett bra stabiliserande program och det känns superbra - han var så bra att tala med och han hittade direkt mina svaga sidor - sånt gillar jag! men så är han sjukgmynast, naprapat, massör och akupunktur utbildad samt har ngn specialinriktning på ngt så det känns ju att man är i rätta händer.

    nu måste jag jobba lite - även om det tar emot!

  • MuffinsTönt

    Oms
    det låter ju jättebra! Hoppas det går hela vägen nu. *heja heja heja*

    Överrörlig, finns det det? Grabben är precis tvärtom, alldeles för stel. Han kan inte sträcka sina armar så den blir rak, det är nån grads böjning. Man ser verkligen skillnad om jag och han jämförs. Mitt skadade knä sträcker lika bra som hans friska knä. Det säger liite hur vig han är. Jag är faktiskt liite orolig men det är kanske ofarligt. Nu går vi på ett yoga pass i veckan. Hoppas det gör oss BÅDA lite mer rörlig och inte så stel.

    Vi sitter och planerar inför nyår. Va sjutton ska vi åka denna gång? Vi har ju varit i sthlm förra året. Nått mysigt ställe med RIKTIG snö...

  • MuffinsTönt

    Är inte det några här som äter enligt GI eller nån annan "diet"?

    Jag undrar om ni har "hälsosammare" varianter på julgodis. Vill helst inte göra choklad,knäck eller annat godis-aktig. Kanske kakor eller skorpliknande kakor (va heter det nu..?) Det ska kunna var ute på bordet utan att bli dålig (tex cheesecake).

  • nennesjuttioåtta

    muffins
    vad heter boken?
    Åk till Borgafjäll i Lappland! Garanterat snösäkert och magiskt!

  • MuffinsTönt

    Oj, glömde bort boken.

    Skönhet till vilket pris? high-tech eller naturkosmetik - vad är egentligen bäst för din hud och ditt hår? av Rita Stiens

    Jag har tjatat om det stället men Nenne, det ligger ju i LAPPLAND. Kostar sjukt mkt och tar evigheter dit.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!