• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 1

    Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

    Hej allihop

    Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • Anja 19 juli 2008

    Gabbi

    Whiiii.... blir såååå glad när jag hör detta. Wow nu känns det ju ännu mer som att man hamnar lite utanför

    Åååhhhhh jag får glädjas åt er istället!!

    Shit så kul att ni alla ska få bebisar!!! Blir helt nipprig av spänning och glädje!! (sen blir ni väl såna där lattemammor som sitter o hänger på stan tillsammans ) fniss fniss

    Åh kram än en gång, så kul...

    Är på jobb så jag måste rusa men ville bara skriva ett stort GRATTIS...

    Hur mår ni? Anne, sluppit illamående ännu? Embo och Gabbi, illamående, något annat?

    Vilka veckor är ni egentligen i allihop?



    Nyfiken!

  • Anja 19 juli 2008

    Annelie (a wife to be)

    Ja visst är det roligt! Helt underbart... Ser verkligen fram emot den lilla vårbebisen. Berättade hon vad det blir eller hade dom inte tagit reda på det då?

  • AnneiLund

    Hej på er alla!!!

    Tillbaks från de döda...siger hon....
    I am back!!!
    Fy FAN så jävla illamående jag har varit, jag har bara velat dööööö typ!!! Legat i fosterställning i soffan i 2 månader, ätit MASSOR...nu börjar jag se ljuset i tunneln och mår faktiskt lite bättre
    Halleluja!!!!

    ja visst är det sjukt att vi är så många nu som ska ha bebis????
    Snacka om Lattemammor!!!!
    Anja...kom igen nu

    Kan tyvärr inte fika med er den 20 eller 21 dec, åker till Umeå för att fira jul. Men först åker jag på tisdag till Egypten och solar, kollar pyramider, åker på delfinsafari och tittar på när alla andra dyker....ja för det får jag ju inte göra..Grrrrr
    Men det ska bli väldigt skönt iallafall.

    Miss U girls!

    Puss

    och grattis till allt som jag missat att gratta

  • AnneiLund

    PS...
    Finns det ngn maxgräns för föräldrapenning?

    Tycker det verkar sååååå krångligt!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Hmmm tror maxgränsen ligger på 25.700 eller nåt? Hmmm det kan vara helt taget ur luften... Fick bara upp den siffran i huvudet. Men ja, där finns ett tak

  • Anja 19 juli 2008

    Glömde ju skriva, fy f..n för att vara så illamående!!! Shit alltså... var du det med flickorna oxå? Lider verkligen med dig. Just gravidillamående är något jag lixom inte kan glömma, är så hemskt. Även om jag bara mådde illa från v.8-9 till v.11-12 så minns jag det med fasa. Spydde ens aldrig, mådde bara så intensivt ÄCKELilla.

    Så skönt att du mår bättre nu!

    Vi får ta en annan fikadag oxå så att du kan vara med. Vill ju träffa dig ju. Vilken vecka är du i, syns det något

    kram

  • AnneiLund

    Jag har ju tyvärr tillbringat 2 månader i soffan liggandes i fosterställning, enbart gått några hundra steg om dagen så jag har lyckats gå upp 10 kilo sedan bröllopet!!!
    Tio kilo
    T I O
    10 kilo...
    Ten kilos

    Så Anja darling....YES det syns...men det är ju knappast pga av bebisen....det är på grund av mitt konstanta ätande.
    Vet ni, i morse satt jag och grät floder vid frukosten för jag var så lycklig, första morgonen utan illamående (intensivt ÄCKELilla som du skrev)....Underbart!! Kanske kan jag gå lite promenader nu? Och äta mer "normalt" och inte panikäta för att mota bort kräkattackerna!! Fan vad glad jag är. Och JA, jag mådde illa med flickorna också, fast ännu värre, var inlagd på sjukhus med dropp och så....

    Har ju inte kunnat jobba riktigt som vanligt och fick mitt lönebesked idag, FUCK lagom till jul, så jävla dålig lön fick jag. Möööög. Har hittat en superfin jacka som jag vill köpa till Anders i julklapp, 1000 pix kostar den, ja köper jag den så får han inget annat. Fast det är kanske bra att lära sig att leva på mindre pengar redan nu då mammapengen inte lär bli så fet.

    Hur mår alla här inne?

    I går var jag på möhippa, en ganska lugn och trevlig sådan, vi var flera gravida

    Nu ska jag och mannen åka till NOVA och kolla julklappar, skulle vara skönt att få det ur världen liksom. Vad har ni för planer?

    Puss på er

  • AnneiLund

    Jo glömde en sak....
    maxgräns 25700...och så får man 80 % av det då eller?
    Kasst.....

  • ingenjörsbruden
    AnneiLund skrev 2008-11-22 11:42:06 följande:
    Jo glömde en sak....maxgräns 25700...och så får man 80 % av det då eller?Kasst.....
    Va härligt att höra att du inte är Äckelillamående hela tiden nu!
    10 kilo!!! De säger väl "poff" när du börjar amma eller nåt?! För vem fasen har sagt att man inte hinner träna som småbarnsförälder?!?!?!?! Bara att kånka runder på guldklimpen för att få den att sova är ju rätt jäkla jobbigt! (säger en nöjd moster som fick syskonbarnet att somna på egen hand! Fick dock rejäl träningsvärk i armarna som tack! )

    Ja det är väl 80% man får....känns gött....skulle jag bli gravid så stöttar företaget med 10% så jag får ut 90% Bra att vara kosultajävel ibland!

    Håller med Anne....Kom igen nu Anja! En mer eller mindre?! *hihi*
  • Embo81

    Försäkringskassan har utbildning för hur allt med föräldrarpenning fungerar, vi har anmält oss till den 2 mars, finns fler platser. Gå in på forsakringskassan.se, sen är det väl under gravid eller föräldrar, välj lund. Verkar som en helt djungel, det där med föräldrarpenning!

    Jag har oxå slutat att må illa nu, så himla himla skönt. Har har oxå ätit mycket, men mest skorpa och morötter, har gått upp 2-3 kg eller så tror jag.

    Tror att bebisarna är beräknade till 5 juni, 7 juni och 23 juni...hhmmm. Ska på nupp på torsdag och kolla så att allt är som det ska. Har du varit där än Anne?

    Anne
    Var i egypten för något år sedan, sjukt häftigt med pyramiderna! Vattnet är fantastiskt att snorkla o dyka i! Folket och maten sådär... Vädret- gött!! Var ska ni? Hurgarda och tvådagars till kario??

    Gabbi
    M tyckte utbildningen var jättebra, bra att de gick dit. Han blev nog lite mer förstående efter att ha varit där, innan hette det att "jag var såååå dramatisk" när jag höll på att spy rakt ut när han öppnade kylskåpet (som innehöll en gammal möglig tomat längst in...) Tror inte att han känner sig så deltagande än, eftersom han inte sett bebben eller på annat sätt märker att det faktiskt är där. Blir nog mer verkligt när han oxå fått sett den på torsdag. men han läser "vänta barn" böcker på längden och tvären -roligt!

    Vi hörs alla godingar!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1