• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 1

    Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

    Hej allihop

    Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-10-09 13:11:59 följande:
    Själv jobbar jag samtidigt som jag hysteriskt letar efter en större lägenhet! Vi vill gärna bo på Gunnesbo eller Nöbbelöv för då blir det bekvämt att pendla, både för mig till Malmö och S får nära till sitt jobb på NOVA området. Men det är INTE KUL ATT BARA VÄNTA!!! Aaarrrgh! Jag har nu tagit mitt sista p-piller... fast inte i första hand för att bli gravid (nu blev ni besvikna va?) utan för att må bättre rent allmänt. Det blir nog kondom som gäller ett tag till... Men Anja säg INGET om detta till mamma hon vet inget än... Kram på er alla!
    Jobbigt med lägenhetsledande....hyr ni eller har ni bostadsrätt?

    Fröken Planera: joooooobbar ju! Lite iallafall!
  • Embo81

    Lite liv och rörelse här inne -trevligt!

    Gabbi-Pilates på måndag?

    Sista dagen på praktiken i en 6e klass imorgon, lite skönt att återgå till det normala igen. Nu ska det skrivas ex-arbete för hela slanten.

    Labbråttan-Jag har inte haft p-piller på flera år, har kört avbrutet och säkra perioder, har fungerat jättebra! Mår mycket bättre när jag slipper hormonerna.

  • Fröken Planera

    Japp!"!! Pilates på Måndag, Embo. Jag var där i måndags och du kan tro att jag har träningsvärk i min mage, rygg och axlar! Känns GÖTT!!!

    Så det är redan sista praktikdagen i morgon???? Hur gick sexualkundskapen??? Jag är ju hur nyfiken som helst. Lärde du de små ungdommarna något???
    Hur gör vi med restaurangen vid den gula planen???? Eller ska vi ta en annan?

  • Embo81

    Gott med träningsvärk -I like!

    Det har gått bra med sexualkunskapen. Frågade eleverna i torsdags (förra veckan) om det var något mer de ville veta, annars skulle vi avsluta och påbörja arbetet om våra sinnen. Fick en lapp i "hemliga lådan" -"Jag skulle vilja lära sig mer om onani".....faaaaan vad jag ångade att jag frågat om det var något mer de ville veta! Löste sig iaf på ett bra vis.

    Stället vid den gula planen har bara öppet för lunch. Får bli näst-nästa vecka eller veckan därpå. Passar det dig att lunch förresten?

    Jag är ensam och övergiven imorgonkväll, så har någon lust för bio eller så så hojta till!!!

  • GustAn

    hej halla.
    planerar brollop i lund 2009. 18 juli.
    planerar dock pa distans och skulle uppskatta att kunna bolla ideer med nagra med lite erfarenhet.
    har inte hittat sa manga andra har inne som planerar brollop i lund 2009, sa jag kanske far titta in i er trad ibland och forhora mig om fotografer, blommor, transport, frisyrer, etc etc?!

    har bokat kyrkan: stora raby och festen: af borgen.

    nagon med erfarenhet kring dem? tips? asikter?

    kram

  • labbråttan83

    Hej!
    Stora Råby kyrka är jättefin, en av mina bästa vänner gifte sig där och det var väldigt stämningsfullt. Liten och mysig kyrka, på landet fast ändå inte!

    Af borgen tror jag Anja här inne kommer rekommendera varmt, själv har jag ingen erfarenhet av bröllop där.

    Jag blev jättenöjd med mina blommor från KC blommor, ligger på Mårtenstorget i Lund. Titta i galleriet om du vill.

    Sedan sminkade jag mig själv och fixade håret själv så där är jag inte till mycket hjälp men jag fick en provsminkning på Make Up Store innan och det var verkligen super! Här är nog fler som kan säga samma sak!

    Fråga på och lycka till!


    GustAn skrev 2008-10-09 19:18:06 följande:
    hej halla.planerar brollop i lund 2009. 18 juli. planerar dock pa distans och skulle uppskatta att kunna bolla ideer med nagra med lite erfarenhet.har inte hittat sa manga andra har inne som planerar brollop i lund 2009, sa jag kanske far titta in i er trad ibland och forhora mig om fotografer, blommor, transport, frisyrer, etc etc?!har bokat kyrkan: stora raby och festen: af borgen.nagon med erfarenhet kring dem? tips? asikter?kram
  • labbråttan83

    Vi hyr en 2.a och står i kö för en 3a eller 4a på Gunnesbo...Vi borde få ett erbjudande om lägenhet senast i vår i alla fall... Vi varken kan eller vill ta ett lån just nu till en bostadsrätt.


    ingenjörsbruden skrev 2008-10-09 13:24:54 följande:
    Jobbigt med lägenhetsledande....hyr ni eller har ni bostadsrätt?Fröken Planera: joooooobbar ju! Lite iallafall!
  • labbråttan83

    Usch vilken pärs Tog du med dig en rabbit för demonstration? Vad är ett bra vis som det löste sig på?


    Embo81 skrev 2008-10-09 17:26:39 följande:
    [citat]
    Gott med träningsvärk -I like! Det har gått bra med sexualkunskapen. Frågade eleverna i torsdags (förra veckan) om det var något mer de ville veta, annars skulle vi avsluta och påbörja arbetet om våra sinnen. Fick en lapp i "hemliga lådan" -"Jag skulle vilja lära sig mer om onani".....faaaaan vad jag ångade att jag frågat om det var något mer de ville veta! Löste sig iaf på ett bra vis.
  • Fröken Planera

    Ja embo, jag vill åxå höra hur lektionen löste sig bra..

  • Embo81

    Kan tänka mig att ni är nyfikna! Synd at jag inte tänkte på din smarta ideé Madde! Lämpade över killarna på en av de manliga yngre lärarna och så tog jag ett snack med tjejerna. Hur enkelt som helst!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1