• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • AnneiLund

TVILLINGAR!!!
    ha ha ha ha

Nääää, det tror jag inte och det skulle kännas lite kämpigt liksom..... Mooohhhaahhhhaaahhhhaaa

• Fröken Planera

Åh ja Anne. Nu ska du inte vara så gnällig. Du har ju 2 fantastiska döttrar och en lika fantastisk man som kan hjälpa dig, så har bebisen någon att leka med hela tiden, utan att du behöver gå igenom hela processen en gång till..

Dessutom är vi nog några stycken här som kan hjälpa till

• AnneiLund

Sötnos och TACK för dina gulliga kommentarer!!!

Nåja...men jag föredrar nog en bebis i taget!
    Men fatta!!! 39 bast och FÖRSTA försöket!!
    Shit vilken gammelmamma jag kommer att bli
    Fröken Planera skrev 2008-10-06 11:40:25 följande:

Åh ja Anne. Nu ska du inte vara så gnällig. Du har ju 2 fantastiska döttrar och en lika fantastisk man som kan hjälpa dig, så har bebisen någon att leka med hela tiden, utan att du behöver gå igenom hela processen en gång till.. Dessutom är vi nog några stycken här som kan hjälpa till
  • Fröken Planera

Ja, vad ska man säga... Det är verkligen bara att gratulera.
    Du får starta en Latte-mamma-klubb till sommaren..

Idag ska jag testa pilates igen, hoppas verkligen att jag blir biten. Hittar ju inget mer än mina promenader som jag kan göra för att röra på mig. Önskar sååå att jag kunde gilla gymmet mer.. Behöver röra på mig mer.

• Fröken Planera

Oj, vad det var längesen vi hade en förfrågan om att planera bröllop..

Jag gifte mig inte i Lund, så jag hade inte kontakt med företag av den sorten här. Men Tokyo Makeover är supertrevliga när man än kommer dit. Dessutom är de vansinnigt duktiga. Så hör med dem!

Ingenjörsbruden. Hur går det för er, har folk börjat Osa än?? Jag kommer ihåg att vi hade värsta diskussionerna om det i våras. Alla människor förstår ju inte att man ska höra av sig och säga vilket..

Tjinglan skrev 2008-10-05 21:19:14 följande:
    Snälla fruar i Lund, kan ni hjälpa mig? Var i Lund ska jag fixa håret och make up till mitt bröllop i februari. Vet ni något bra ställe?....helst något med bra pris också
  • ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-10-06 13:44:18 följande:

Ingenjörsbruden. Hur går det för er, har folk börjat Osa än?? Jag kommer ihåg att vi hade värsta diskussionerna om det i våras. Alla människor förstår ju inte att man ska höra av sig och säga vilket..
    *asg* Nä det finns ingen hyfs på dagens människor!!
    Ja jo osa har def inte den betydelsen den hade från början!

Som tur är så träffar/pratar jag med mina bröllopsgäster med jämna mellanrum de är ju så lagom få ....så någon har slängt ur sig i förbifarten.....ja vi behöver väl inte osa för ni har ju bokat hotellrum till oss!!! Får väl nöja mig med att de säger ifrån om de inte kan!

So far so good så har alla tackat ja (på varierande vis) utom min pappa o lillebror.....pappa är ju väldigt upprörd över att mammas nye är bjuden o jag förstår att han tycker att det är jobbigt....men har sagt till honom att han får försöka fokusera på brudparet o strunta i mammas nye.... (pappa lägger skulden för skiljsmässan på den stackars nye karlen som iofs inte är utan del i skulden men skulden till skiljsmässan ligger i mina ögon helt o hållet på mamma OCH pappa....enbart).

Så pappsen har inte helt bestämt sig.....men han är väldigt sjuk i parkinson o JÄTTEBITTER över skiljsmässan....så vi får väl se hur det blir.....

Vi har båda två ända sen förlovningen fasat för hur det ska gå med pappa på bröllopsdagen.....vi längtar def mer till bröllopsresan!!

Ska hem o ta lite foton....har ju pysslat i helgen!! Perfekt med höststormar så man måste stanna inne o sysselsätta sig!!
    Har gjort rispåsar o pyntat såpbubblorna o inbjudningskorten ska jag ta ett fint foto på osså....(gjorde ett extra som vi ska spara!! )

Fröken Planera: Bilen har fått stå orörd över helgen?!
  • Anja 19 juli 2008

Anne

aaah då fattar jag hur det där med provisionen funkar Lagom krångligt!!

Ja, jag tipsar absolut om make-up-store för sminket och håret hos Tokyo (Frida är så grymt trevlig och go och duktig)

Anne, jag fattar vad du menar med att du vill ha en bebis i taget, även om jag, precis som Gabbi faktiskt jättegärna ville ha tvillingar när jag väntade Emil. Men oj, jag fick ju pseudotvillingar och det är verkligen en HELT annan grej med två pyttesmå ungar än bara en. (Du har rena lyxen som har så stora tjejer nu för dom är så pass stora att de tex kan passa bebisen en stund medan du duschar, går t affären, tar en promenad eller sticker o tränar). Ja Anders oxå såklart men jag tänker mer om han nu inte skulle råka vara hemma, eller om DU OCH ANDERS skulle vilja gå på en bio eller gå ut o äta en middag på tu man hand. Fatta den lyxen Klart du inte blir en GAMMELMAMMA. Har en känsla av att jag oxå skulle bli gravid direkt om min spiral avlägsnades så det kommer inte att hända *asg* men en dag när allt det här småbarnsstojet o tröttheten är borta så kommer säkert även jag bli supersugen. Shit... Finns det vaccin mot detta

Gabbi
    Latte-klubb... Låter som att det är något DU inte berättar för oss. Vem ska Anne starta latte-klubb tillsammans med

Tror att både du, Embo och Anne kommer sitta där sedan med era små söta rosenkindade bebisar och dricka latte efter latte och prata amning och babybajs och diskutera blöjsorter

hihii

• Fröken Planera

Hej på er!

Ingenjörsbruden. Jo, bilen har klarat sig. Det stod i tidningen att det var en 53-årig kvinnas bil som blivit uppeldad och hon hade blivit hotad dagen innan. Någon hade hotat henne till livet och även hotat göra nåt med hennes bil. så hon kan ju vara tacksam att det "bara" blev bilen som "dog".

Anja. Nej, det är inget jag inte berättar.. Jag är INTE gravid. Men när jag varit i Stockholm och jobbat. (Jag jobbar ju alltid på olika fik när jag är där) Där ockuperar Latte-mammorna hela serveringarna med sina barnvagnar, och då brukar alltid personalen på fiket säga att "Nu kommer Latte-mammorna, ta på öronskydden"..

• Fröken Planera

Men shit, Brudar!!! Var är alla????

• labbråttan83

Själv jobbar jag samtidigt som jag hysteriskt letar efter en större lägenhet! Vi vill gärna bo på Gunnesbo eller Nöbbelöv för då blir det bekvämt att pendla, både för mig till Malmö och S får nära till sitt jobb på NOVA området. Men det är INTE KUL ATT BARA VÄNTA!!! Aaarrrgh!

Jag har nu tagit mitt sista p-piller... fast inte i första hand för att bli gravid (nu blev ni besvikna va?) utan för att må bättre rent allmänt. Det blir nog kondom som gäller ett tag till... Men Anja säg INGET om detta till mamma hon vet inget än...

Kram på er alla!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1