• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • ingenjörsbruden

Snälla får jag gnälla av mig lite?????

Har sedan länge en lååååång dag inplanerad för morgondagen med bara BRÖLLOP.... ska träffa organisten i kyrkan, träffa prästen, konditorn o sen ska vi träffa hovmästaren på slottet.

Svärmor har länge frågat om de fick följa med o kika på kyrkan o slottet o det tyckte jag/vi var självklart att de fick om de ville! Dock får de köra själva med tanke på schemat som vi har men det var ok med dem!

Nu har deras andre son (min svåger som har fru o dotter på 4 månader) blivit opererad för en fistel så han behöver ha sitt bandage byt varje dag...MEN på helgen är vårdcentralen stängd så han måste åka in till Lund o få det byt där......

Så igår när min m2b pratade med sin mamma så var det väldigt osäker om de kunde följa med till Glumslöv för de var tvungna att skjutsa sin andre son till sjukhuset.......

Detta kanske inte verkar så konstigt......men min svåger o svägerska (som båda har körkort) har en egen bil o tillgång till ytterligare en lite äldre bil....så transportmöjlighet finns.....så min fråga är....VARFÖR måste mina svärföräldrar skjutsa sonen till sjukhuset????? Känns som att det är lite av en komplott från min svägerskas håll.....hon har svårt för att inte stå i rampljuset o behöver hela tiden bekräftelse på att hon är duktig...samtidigt som hon snackar skit konstant om svärmor o svärfar......misstänker att hon snackar skit om mig för svärmor har blivit lite distanserad känns det som.......

O visst vill man kanske inte släpa med en 4 månaders bebis till sjukhuset.....men hur lång tid kan det ta att byta en kompress? Svägerskan kan ju skjutsa sin man o ta med barnvagnen så kan hon ut o gå en stund tills han är klar!!! Eller?!

Blir lite irriterad då vi hade planerat detta sedan länge o jag kände att jag behöver ta ett samtal med svärmor på egen hand för att känna av....kolla läget o så.....pga allt skitsnack fr svägerskan.

Svägerskan är snäll o menar nog inget ont....men hennes trut går i ett o hon inser nog inte att hon förvränger saker o ger en väldigt sned bild av saker o ting.......

Shiiit det blev långt.....Sorry!

Men är det inte lite skumt???
    M2b tycker att det är lite skumt men han orkar inte bry sig....(mkt på sitt jobb).

• a wife to be

Tycker ni att det är jätteviktigt att dom följer med?annars försök att strunta i det. Man orkar inte ha massa annat att bry sig om innan bröllopet. Nu vet jag inte hur snart ni ska gifta er, men min svägerska ringde typ 4 dagar innan bröllopet och beklagade sig för att dom inte hade ngn barn vakt. Nähä, och vad vill ni att VI ska göra åt det kände jag direkt. Man ringer väl inte till BRUDPARET och vill att dom ska fixa det när inbjudningarna kom ut i mars!!!(vi gifte oss i aug)

• ingenjörsbruden

a wife to be skrev 2008-10-10 17:47:02 följande:

Tycker ni att det är jätteviktigt att dom följer med?annars försök att strunta i det. Man orkar inte ha massa annat att bry sig om innan bröllopet. Nu vet jag inte hur snart ni ska gifta er, men min svägerska ringde typ 4 dagar innan bröllopet och beklagade sig för att dom inte hade ngn barn vakt. Nähä, och vad vill ni att VI ska göra åt det kände jag direkt. Man ringer väl inte till BRUDPARET och vill att dom ska fixa det när inbjudningarna kom ut i mars!!!(vi gifte oss i aug)
    Men herregud...varför ringde hon er???
    Suck...människor!! *virrar på huvudet*

Svärisarna hann med att skjutsa andra sonen o hinna till kyrkan...så de var med o det blev bra!
  • GustAn

labbråttan83, jättefina blommor, och vilka fina ringar du har.

tror jag ska sminka mig själv men vill bli fixad i håret av ng professionell.

har själv aldrig sett stora råby kyrka men på bilder ser den super söt ut.

dekorerade ni era kyrkor någonting? innuti eller utanför? kanske inte behovs?

någon som avände en fotograf hela dagen eller tog ni porträttbilder direkt före/efter.

tack för att jag får låna ert forum med lite frågor =)

• Jen82

Nu hittade jag oxå in till er igen!
    Har försök läsa igenom alla inlägg jag missat.
    Grattis Anne till bebis!

Har ni skickat ut tackkort än?
    Vi har INTE :(

• Flamora

Vi hade en vit ros i varje vas som satt på bänkarna, utmed gången. Inget som man behöver ha, men det blev väldigt fint.

Vi hade en amatörfotograf med oss hela dagen. Men det är jättemånga som har tagit massor med bilder som är minst lika bra så vi hade egentligen inte behövt ha henne med. Vi tog dock bilder både före och efter vigseln och de efter är betydligt bättre, vi är mer avslappnade.

GustAn skrev 2008-10-12 17:07:10 följande:
    labbråttan83, jättefina blommor, och vilka fina ringar du har.tror jag ska sminka mig själv men vill bli fixad i håret av ng professionell.har själv aldrig sett stora råby kyrka men på bilder ser den super söt ut.dekorerade ni era kyrkor någonting? innuti eller utanför? kanske inte behovs?någon som avände en fotograf hela dagen eller tog ni porträttbilder direkt före/efter.tack för att jag får låna ert forum med lite frågor =)
  • Flamora

Jen: Nej, vi har inte fått iväg våra tackkort än. Väntar på att svägerskan ska printa ut dem. Men det är på gång. Hoppas på att få iväg dem innan månaden är slut.

Idag har vi varit gifta i 3 månader! Tänk vad tiden går fort!

• Fröken Planera

Flamora GRATTIS till 3 månadersjubiléet !!! Inte illa! Du har helt rätt när du säger att tiden går fort. Shit, det bara rullar på! Känns som att det var i går som S friade

Jen. Vi har fått ut våra tackkort, men det är bara för att min man hört att man ska få ut dem senast 2 månader efter bröllopet.. Nån vett och etikett, som jag inte hade nån aning om. Men nu är det gjort! Helt ärligt så kändes det som en befrielse att få iväg dem, för sen var alla måsten avklarade.

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

japp, stämmer... 2 månader har man på sig efter bröllopet (jag var oxå noga med det) Tycker Sonny låter vettigare och vettigare ju mer du berättar om honom

hihi

GustAn

Råby kyrka är helt underbart vacker! Vi hade egentligen tänkt gifta oss där för där har allt "hänt". Barnen döpta, syskonbarnen döpta, Daniels syster gifte sig där etc men så kände jag att jag ville att vårt bröllop skulle ha en EGEN kyrka utan andra minnen + att jag ville gifta mig centralt då vi hade festen i AF-borgen o tanken var att alla skulle kunna gå dit Så det blev Klosterkyrkan här i stan istället.

Men Råby är supervackert coh du behöver absolut inte dekorera den. Tycker egentligen inte att några kyrkor behöver dekoreras och gör man det ska det vara mkt sparsmakat. Typ så som Flamora beskriver.

vi hade bara fotograf innan och tog porträttfoton, sedan under vigseln och utanför vid hyllningarna. Sedan har vi fått massor av foton av alla gäster (det var toppenbra att lägga ut cd-romskivor till alla så att de kunde skicka dem till oss. Vi adresserade fodralen oxå, men däremot hade vi inte frankerat dem Vi fick dra budgetgränsen någonstans, haha. Å andra sidan så verkar gästerna ha tyckt det var ok att kosta på oss ett frimärke för många har skickat sina skivor och det är såååå kul!!

Vet ej om det var du som frågade om hår och makeup, men jag skulle absolut varmt rekommendera Frida på Tokyo Makeover och definitivt Makeupstore. Tjejen jag hade hette Hanna och hon var superduktig. Men alla är duktiga på Make up store

Flamora
    Grattis till 3-månaders. SHIT vad tiden går!!! Då är det ju vi som firar 3-månaders nästa söndag Fröken Planera. Ojojojoj...

Vi har alltså varit gifta 1/4 år!!!

• Fröken Planera

Anja! Visst låter han vettig min käre man!
    Han kan bara han vill och jag älskar honom för det

Ja, jag tänkte åxå på att vi snart har 3 månaders jubileum. Känns stort, man kanske skulle fixa barnvakt den dagen.. Eller så räcker det med att skicka ut honom och leka en extra lång stund.

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1