• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • a wife to be

Åh, vi har inte hunnit skicka våra tackkort ännu, får väl snabba på om det ska bli inom 2 månader. Vi har bestämt kort ochsådär vi ska bara få tummarna loss och beställa. Var har ni beställt era ifrån? Ska försöka få in kort i Sydsvenskan på lör.

• Fröken Planera

a wife to be. Vi fick våra Tackhäften gjorda av en kollega, de ser ut som en liten broschyr med flera foton i.

Lycka till med bröllopsfotot till på lördag, av någon märklig anlednidng så de vill ha 10 dagar på sig från beställning.
    Men det beror kanske på vem man pratar med.

• Anja 19 juli 2008

Annelie

vi sket i annons i tidningen. Så jä..la dyrt! Alla som vi "bryr oss om" vet ju redan att vi är gifta. De var ju på bröllopet

Denna veckan jobbar jag så här:

idag 13-22
    tisdag 7-14.30
    onsdag 7-17.30
    torsdag eg 13-22 (ev ledig för jag skulle varit ledig fredag.)
    fredag 8-17

helgen: ledig men har gäster hela lördagen

Skulle vara toppen om vi kunde fixa det denna veckan. Tänkte isåfall göra något fint m skålarna på bordet när vi har födelsedagsmiddag på lördag

Men om det inte går att lösa så går det inte. Är banne mig inte lätt att få ihop det. Men kör du förbi en dag efter kl. 17 typ så kan du bara köra förbi o lämna dem till DAniel, eller ställa dem utanför dörren typ i hörnan, för han kommer ju hem snart då

• a wife to be

Anja.

Vi vill sätta in ett foto i tidningen, det får kosta vad det vill, det är en gång. Men då får det väl bli nästa lör igen och vi inte hinner nu.

Jag är hemma med Alice idag, så jag kan ju faktiskt komma över med dom innan du börjar jobba, när sticker du hemifrån? Det är 3 st du ska ha eller hur?!

• Anja 19 juli 2008

Oj, det behöver du inte Annelie...

Jag är hyperstressad redan *asg*, städar, diskar, tvättar och sitter här samtidigt o nu ska jag slänga mig i duschen och sen ska jag sticka.

Men duuu, om vi ej lyckas lösa det så är det lugnt...

Hmmm jag tror jag ska ha fyra, en gick sönder så där var sju skvar å du betalade för tre (jag sa du fick välja om du ville behålla tre eller fyra för jag skämdes så över att en gått sönder) *asg*

Men jag bryr mig egentligen inte, ska nog inte använda så många åt gången ändå

• Anja 19 juli 2008

alltså jag förklarar som ett pucko. Jag sa att du fick välja om du ville betala för tre eller fyra och du valde tre. (fast jag fick tre kr för mycket 210 kr)

• a wife to be

Ja precis, då ska jag lämna 3 till dig

Men jag är ledig imorgon så då kan jag ju köra in till dig när du kommit hem, när e du hemma?

• Anja 19 juli 2008

jaaa förlåt jag tänker som en raggsocka... Du fick ju köpa till en *suckar och himlar med ögonen*

Jag slutar 14.30, bör då hinna med bussen så jag är vid dagis typ, hmmm kvart över tre och BÖR vara hemma till halv fyra. Men man vet aldrig. Så vi kan kanske säga fyra för säkerhetsskull? Om du kan?

Shit nu måste jag hoppa in i duschen. Jag har ju inte ens röjt fördigt i köket. Där ser ut som f..n

hej så länge

• Anja 19 juli 2008

Måste ha era tips...

Vi har bestämt oss för att köpa bil. Vi har ju inte haft någon på flera år och det är så himla tråkigt att ALDRIG kunna sticka iväg nånstans m barnen.

Så vi har bestämt att vi slutar kolla runt efter hus och större boende och gör istället iordning här, fixar och donar och bestämmer oss för att nu BOR vi HÄR och så köper vi bil istället (vilket barnen tjatar om typ DAGLIGEN).

Vi har kollat på Volvo v40 och Mitsubishi spacewagon. Blir typ en 01:a eller så.

Vad hade ni valt?

Jag är så sugen på spacewagon främst för att den är 7-sitsig och barnen kan ta med kompisar osv. (vi fyller ju en femsitsig bil) men volvo blir billigare med service osv. Suck...

Ja jag vet inte vad jag ska tänka och tycka. Tanken är att vi även i billånet ska ta en liten summa extra och köpa mig ett paket på körskola så att jag iallfall har 10 lektioner där + teori och halka osv, sedan har jag ju min väninna Jenny som gått den där kursen med mig. Det är lixom dags nu. Måste ha körkort känner jag. Dels för att det krävs i jobbet (och typ alla andra jobb jag skulle kunna söka) men även för att jag känner att jag verkligen vill ha friheten att kunna slänga ungarna i bilen och sticka iväg och GÖRA saker med dem. Åka t skånes djurpark, till stranden på sommaren osv.

Har inte känt behovet innan men jag gör verkligen det nu och jag VILL såååå gärna ha körkort. Men har jag körkort så vill jag ju ha bil.

haha

Så vad hade ni valt? Space eller volvo?

• Anettan73

a wife to be skrev 2008-10-13 10:11:51 följande:

Anja.Vi vill sätta in ett foto i tidningen, det får kosta vad det vill, det är en gång. Men då får det väl bli nästa lör igen och vi inte hinner nu.Jag är hemma med Alice idag, så jag kan ju faktiskt komma över med dom innan du börjar jobba, när sticker du hemifrån? Det är 3 st du ska ha eller hur?!
    Hej på er. Vi satte in både i Sydsvenska och i skånskan.
    1000:- i syd svenskan och 300:- i Skånskan. Rätt så stor skillnad. Och bilden i skånskan är lika stor om inte större än i sydsvenskan.
    Våra tackkort har vi skickat redan i Augusti. Jag var snabb där tydligen. Det ligger ett på www.logenilund.nu. under brudpar..
Svar på tråden Fruar i Lund - del 1