• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • lillP

    Det var faktiskt 2e advent jag citerade

    Jag undrar just om jag kommer få nån möhippa, känns tveksamt... Hoppas du får en iaf

    S S skrev 2008-10-29 11:19:24 följande:


    Det var andra advent som skrev om sin möhippa. Jag har inte märkt några konstigheter än... och Simon vägrar avslöja något.
  • ingenjörsbruden

    Har nu fått klara pix på att svensexan kommer att ske den 30/11 o att jag är involverad på något viss......*hmmm*
    Är min m2bs killkompisar som håller på att fixa.....ingen av deras tjejer var med på min möhippa....även om jag visste att de gärna hade om de kunnat....så det blir kanske ytterligare en festlighet!!

    Har idag pratat med en ny florist!!!
    Träffade henne genom jobbet. Hon verkar kanon o hade alldeles rätt känsla för våra bordsdekorationer...så nu har vi (läs jag) beställt 2 blomsterarr t bordet + lösa rankor murgröna o lösa rosor, lövad båge (som hon klär o fixar)med mossa+murgröna o nejlikor, crosage o brudbukett!

    Känns så skönt att hon ska klä bågen för det var jag lite fundersam till.....
    Ska bara hämta den dagen innan o transportera den till slottet.

  • 2e advent
    lillP skrev 2008-10-29 08:58:13 följande:
    Vilket kul upplägg dina vänner har gjort! Förstår att du är nervös för när det ska bli av, men det är ju kul att de ansträngt sig så mkt och bygger upp spänningen! 2e advent skrev 2008-10-28 16:25:23 följande:
    Visst är det kul!! Det ska bli så roligt när det äntligen blir av och nu sitter jag ju och undrar vad de ska ha tavlan till, men den blev faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv
  • S S

    Så mycket har blivit klart idag, har provat klänningen tillsammans med pälsen jag ska ha så fint tillsammans.
    Hittade perfekta skor. på rea 199 kr perfekta.
    Har bokat tid för en första konsultation med frisören. Har pratat med florist och beställt en bukett med vita vendela rosor och vinrött band.
    Simon har hittat en snygg kostym allt börjar falla på plats känns skönt för veckorna går så fort.

  • lillP

    Vad ni fixar och grejar!

    Igår bokade jag tid för danslektioner Hur ska det här gå? Varken jag eller h2b brukar dansa, blir en intressant erfarenhet På söndag är första lektionen, ujuj.

    På onsdag ska vi äntligen få gå och prova våra vigselringar. Behöver jag tillägga att jag längtar?

  • ingenjörsbruden

    Nu märks det att det börjar dra ihop sig för oss!! Fullt ös på planering o fixandet!!

    Glömde skriva igår att jag var ute o rekade fotoplater....hittade väldigt många fina vid havet med ett litet vattenfall (nog inte så lätt att ta sig dit), vid en damm o så fick jag tipset om en kyrka som har en vacker bro!!

    M2b har inte fixat o bokat sin frack....han hade frack för 4 år sen så det är nog inga större problem....men hade gärna velat att det hade varit fixat redan.......
    Sen MÅSTE han boka tid hos sin gamla frissa....just nu går han o klipper sig hos en äldre gentleman som inte är så duktig.....
    Nåja....får väl själv boka tid till honom om inte annat!

    S S: Våra gäster ska bjudas på en liten canapé direkt när de kommer till slottet...medans vi fotograferas.
    Sen ska vi ha förrätt o huvudrätt serverad på glasverandan (hoppas att där inte är iskallt) sen kommer vi att byta lokal till biblioteket där det finns flygel o soffgrupper....där kommer tårta o kaffe med avec serveras. I o med att vi har en liten familjemiddag så kändes det onödigt att ha efterrätt OCH tårta.....kaka på kaka liksom. Funkar nog bättre när man har dans o lite mer festligheter efter efterrätten...så att det finns plats för tårta!!

    Har du funderat över att du kan bli möhippad en fredag osså?! *hehehhe*
    Kul att kläderna blev så bra! Tänk bara på att gå in skorna så du inte får skoskav på stora dan!

    2:a advent: Hoppas att du får behålla tavlan!! Eller kanske sälja den på auktion?! Är osså nyfiken på vad dina vänner tänkt med tavlan!

    LillP: Håller med dig, tempot här har höjts betydligt!
    *asg* Danslektioner?! Det tog jag o m2b för 2 år sen...ballroomdances.....riktigt kul men gud så svårt!!
    Foxtrot, slow foxtrot, tango, wienervals (vi kan bara snurra åt ena hållet o sist men roligast Cha-cha-cha! Men vi hann aldrig äta innan kursen så vi hade tyvärr lite lågt blodsocker....så det var rätt jobbigt......men kul! Jag kan def tänka mig ytterligare danskurser.....men m2b tyckte att det var så himla jobbigt sist så det får vi nog vänta lite med!
    Men ÖVA HEMMA!!! Viktigt viktigt!
    Kul med ringarna!!

  • ingenjörsbruden

    Nu märks det att det börjar dra ihop sig för oss!! Fullt ös på planering o fixandet!!

    Glömde skriva igår att jag var ute o rekade fotoplater....hittade väldigt många fina vid havet med ett litet vattenfall (nog inte så lätt att ta sig dit), vid en damm o så fick jag tipset om en kyrka som har en vacker bro!!

    M2b har inte fixat o bokat sin frack....han hade frack för 4 år sen så det är nog inga större problem....men hade gärna velat att det hade varit fixat redan.......
    Sen MÅSTE han boka tid hos sin gamla frissa....just nu går han o klipper sig hos en äldre gentleman som inte är så duktig.....
    Nåja....får väl själv boka tid till honom om inte annat!

    S S: Våra gäster ska bjudas på en liten canapé direkt när de kommer till slottet...medans vi fotograferas.
    Sen ska vi ha förrätt o huvudrätt serverad på glasverandan (hoppas att där inte är iskallt) sen kommer vi att byta lokal till biblioteket där det finns flygel o soffgrupper....där kommer tårta o kaffe med avec serveras. I o med att vi har en liten familjemiddag så kändes det onödigt att ha efterrätt OCH tårta.....kaka på kaka liksom. Funkar nog bättre när man har dans o lite mer festligheter efter efterrätten...så att det finns plats för tårta!!

    Har du funderat över att du kan bli möhippad en fredag osså?! *hehehhe*
    Kul att kläderna blev så bra! Tänk bara på att gå in skorna så du inte får skoskav på stora dan!

    2:a advent: Hoppas att du får behålla tavlan!! Eller kanske sälja den på auktion?! Är osså nyfiken på vad dina vänner tänkt med tavlan!

    LillP: Håller med dig, tempot här har höjts betydligt!
    *asg* Danslektioner?! Det tog jag o m2b för 2 år sen...ballroomdances.....riktigt kul men gud så svårt!!
    Foxtrot, slow foxtrot, tango, wienervals (vi kan bara snurra åt ena hållet o sist men roligast Cha-cha-cha! Men vi hann aldrig äta innan kursen så vi hade tyvärr lite lågt blodsocker....så det var rätt jobbigt......men kul! Jag kan def tänka mig ytterligare danskurser.....men m2b tyckte att det var så himla jobbigt sist så det får vi nog vänta lite med!
    Men ÖVA HEMMA!!! Viktigt viktigt!
    Kul med ringarna!!

  • Wingtear

    angående möhippa:
    Jag är ju övertgad om att min bästa vän inte kommer att ordna någon för mig, eftersom hon har sagt att hon SKA... Funderar däremot på att fara ner till STHLM den 22:a och gå på bio. Ska försöka få med mig en tjej eller två, och sen kan jag kalla det min möhippa

  • 2e advent

    Det är väl en bra ide För mig blev det inget idag heller, det här är ju helt sjukt kommer ju att sitta och vänta varje lördag fram till bröllopet.....

Svar på tråden December brudar