• Wingtear

December brudar

Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

12-24 Wingtear

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

• Svar på tråden December brudar
  • ingenjörsbruden

LillP: va kul med klänningsprovning!!! Spännande!!

Wingtear: Fy va tråkigt!!!!! Men det är inget nytt om byggbranschen...tyvärr. Men kan ni inte möblera om lite i tex en klädkammare o sätta in en tv där........
    Vi gjorde en koja i klädkammaren för barnen på en fest!!! Hängde upp lite fint o glittrigt tyg, några myslampor (dock inga varma) (kläderna la vi ner i några flyttkartonger o ställde i sovrummet) sen satte vi in en liten tv som vi fått låna o dvdspelaren ställde vi på hyllan.....så där satt ungarna på kuddar o filtar o tittade på film o hade det riktigt kul o mysigt!

Igår så fixade jag till det sista på vigselprogrammen.....så nu ska vi bara köpa papper till det o printa!
    O bestämma vad för sista solosång vi ska ha!! Kan ju vara bra om den står med osså!

• Alla goda ting är tre

:)

lillP skrev 2008-10-13 16:13:41 följande:
    inte långt kvar innan den första ska lämna boet...
  • 2e advent
    lillP skrev 2008-10-12 09:43:56 följande:
    hehe... taskigt om de inte kommer förrän helgen före bröllopet.. då får du gåoch vara nervös massor av helger!
    Jag vet Nu går jag och misstänker att det är den här helgen istället för det skulle vara så osannolikt eftersom m2b ska till Ungern så jag är ensam hemma hela helgen men jag ser konspirationer överallt

Annars är jag såååå trött drömmer mardrömmar om bröllop och pilenlektioner (svenska material som jag gick intensivutbildning i förra veckan) Börjar verkligen känna av pressen att det är så kort tid kvar.

I natt drömmde jag om att m2b kom till vigseln utan finkläder för han hade inte kunnat bestämma sig vad han skulle ha Tyvärr finns det lite verklighetsanknytning här han kan inte bestämma sig och jag börjar känna mig smått stressad över detta!
  • Alla goda ting är tre

oj! Du kanske borde ta paus från bröllopsplaneringen och fokusera på annat nån dag ;)
    2e advent skrev 2008-10-14 18:51:53 följande:

Jag vet Nu går jag och misstänker att det är den här helgen istället för det skulle vara så osannolikt eftersom m2b ska till Ungern så jag är ensam hemma hela helgen men jag ser konspirationer överallt Annars är jag såååå trött drömmer mardrömmar om bröllop och pilenlektioner (svenska material som jag gick intensivutbildning i förra veckan) Börjar verkligen känna av pressen att det är så kort tid kvar.I natt drömmde jag om att m2b kom till vigseln utan finkläder för han hade inte kunnat bestämma sig vad han skulle ha Tyvärr finns det lite verklighetsanknytning här han kan inte bestämma sig och jag börjar känna mig smått stressad över detta!
  • ingenjörsbruden

Alla goda ting är tre skrev 2008-10-14 18:54:03 följande:

oj! Du kanske borde ta paus från bröllopsplaneringen och fokusera på annat nån dag ;)2e advent skrev 2008-10-14 18:51:53 följande:
    Hur gör man det?????!!!
  • Wingtear
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 08:28:29 följande:
    Wingtear: Fy va tråkigt!!!!! Men det är inget nytt om byggbranschen...tyvärr. Men kan ni inte möblera om lite i tex en klädkammare o sätta in en tv där........Vi gjorde en koja i klädkammaren för barnen på en fest!!! Hängde upp lite fint o glittrigt tyg, några myslampor (dock inga varma) (kläderna la vi ner i några flyttkartonger o ställde i sovrummet) sen satte vi in en liten tv som vi fått låna o dvdspelaren ställde vi på hyllan.....så där satt ungarna på kuddar o filtar o tittade på film o hade det riktigt kul o mysigt!
    Alltså, tidsgränsen har varit samma hela tiden, men bor i aktielägenhet (mamma äger den) och det har tagit hus-bolaget 3!!! månader att kontakta folk och bestämma att de tycker att det är ok att vi glasar in (det är bolaget som måste ansöka om tillstånd) och det är DET som gör mig sååå besviken. Skulle de haft speed på hade vi haft vår balkong redan nu...
    Klädkamaren var inte en helt dålig idee, förutom att vi inte har någon...
  • ingenjörsbruden
    Wingtear skrev 2008-10-15 07:14:08 följande:
    Alltså, tidsgränsen har varit samma hela tiden, men bor i aktielägenhet (mamma äger den) och det har tagit hus-bolaget 3!!! månader att kontakta folk och bestämma att de tycker att det är ok att vi glasar in (det är bolaget som måste ansöka om tillstånd) och det är DET som gör mig sååå besviken. Skulle de haft speed på hade vi haft vår balkong redan nu... Klädkamaren var inte en helt dålig idee, förutom att vi inte har någon...
    Attans åsså....Ingen annan vrå i ngt rum som ni kan använda?!

Hoppas det löser sig!

Finns det inte någon gemensamhetslokal eller så i närheten?
    Hyresgästföreningen har ibland lokaler....men jag tror att man måste vara medlem då......
  • 2e advent

Alla goda ting är tre skrev 2008-10-14 18:54:03 följande:

oj! Du kanske borde ta paus från bröllopsplaneringen och fokusera på annat nån dag ;)2e advent skrev 2008-10-14 18:51:53 följande:
    Som sagt hur gör man det Nej skämt och sido inatt sov jag mycket bättre och har kännt mig full av energi och på mycket bättre humör idag.

Eftersom ni orkar lyssna (haha förutsätter att ni gör det )så kommer här nästa del i följetongen min möhippa

Idag damp det ner ett brev där det stod " Vem passar Noel den 8/11? (Noel är min son) Vad tror ni är det ett trick för att leda bort mina misstankar från det riktiga datumet eller? Jag är i alla fall helt övertygad om det och hoppas också att det är så annars är det ju tråkigt att veta i förväg.

Just nu ser jag dessutom konspirationer över allt , m2b säger att han inte vet någonting men jag vet inte alls om jag kan lita på honom i alla fall inte i detta avseende

Skrev nyss på Facebook som status att den 8/11 ska min mamma passa Noel för då ska jag och Andreas till Stockholm, man måste ju jäklas lite tillbaka eller hur
  • Alla goda ting är tre

hihi jag är nyss hemkommen från en weekend i new york och tänkte faktiskt inte så mycket på bröllopet :) Däremot hade jag tagit bilder på klänningen så jag hade nåt att kolla på när flyget blev långtråkigt :)

• Wingtear
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-15 08:17:59 följande:
    Attans åsså....Ingen annan vrå i ngt rum som ni kan använda?!Hoppas det löser sig!Finns det inte någon gemensamhetslokal eller så i närheten?Hyresgästföreningen har ibland lokaler....men jag tror att man måste vara medlem då......
    Vi bor i en 3:a och ska ha folk o vardagsrummet och extra rummet (jag tänker på det så eftersom vi började hyra det nu) i köket ska ju allt vara uppdukat (liiitet kök) och som sagt, i sovrummet vill jag inte ha någon Inga lokaler tillgängliga på julafton... som vi vill ha iaf
Svar på tråden December brudar