• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • Wingtear
    DCL skrev 2008-09-24 10:55:41 följande:
    Wingtear: har du kollat utländska internetsidor efter caketoppers? Brukar finnas ganska mkt.
    Jao, men det finns en jag kan tänka mig, där bruden släppar gummen längs tårtan i foten skulle bara vilja ha en till (ska ha två mindre tårtor) där gummen bär bruden uppslängd över axeln ..
  • Hösten2009

    wingtear - ja det vore ju ett önsketänkande men tyvärr går det inte...
    jag pluggar så jag måste först gå ut utbildningen o sen efter jag jobbat 2-3 månader, då kan jag fundera på syskon till mina små kids.. för ekonomins skull.
    och sen blir jag sjukskriven typ från v11 för jag kan inte gå pgr av foglossning. O båda ungarna har kommit 5 v tidigt så det är ju mkt sån planering oxå.

  • 2e advent

    Oj vad ni har skrivit idag! Kul Själv ringde jag till frisören idag men då var det ingen där som kunde jobba den lördagen Känns som man skulle tycka att det var extra kul att göra en bruduppsättning men tydligen inte

    Men då ringde min mamma till sin frisör som sa att hon skulle gå in och jobba extra för att fixa det Så det har löst sig ändå.

    Idag har vi också fått det första menyförslaget från han som ska catra och varmrätten lät jättebra men förrätten lät lite för överarbetad för vår ganska enkla smak så nu får vi maila lite fram och tillbaka för att få ordning på det

    Hur långt innan måste man beställa tårtan tror ni? Är det dags nu?

  • S S

    Jag tror att vi har bestämt oss för lokal nu...
    Har bokat preliminärt.

    Vigsel i lusthuset vid Söderköpings Brunn, följt av middag på Brunnen.
    Väntar på ett pris för hela kalaset, men vi är så få så det är inte så känsligt. Det var verkligen jätte fint där.

    Nu ska vi bara hitta ringar och boka vigselförrättare.

  • DCL

    S S: Säg gärna till om ni hittar en bra vigselförrättare. Är det en borgelig vigsel ni ska ha? För det har iaf vi tänkt oss. Tar gärna emot tips på bra vigselförrättare!

  • DCL

    Wingtear: Hm... får googla vidare. Det närmsta jag har sett, liknande en brud som blir släpad, var som den första bilden, fast att killen har bruden över axeln då.. men det borde väl finnas en där bruden blir släpad?

Svar på tråden December brudar