• Wingtear

December brudar

Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

12-24 Wingtear

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

• Svar på tråden December brudar
  • lillP

Funderar på att antingen strunta i caketopper alternativ höra med konditoriet om de kan göra vårt monogram i choklad. Då kan man ju dessutom äta upp det sen

Blir också nyfiken på den lila fyllningen, vilken smak?

• Wingtear

Åh, minns inte. De gjorde en lilatårta med lila fyllning när kronprincessan var på besök i somras. Minns bara att den var MUMS! Annars kanske någon röd fyllning skulle vara nice, det är ju trots allt en kärleksfest Ska kolla om jag hittar nått på nätet. Svar om en stund

• Wingtear

tror att det är så att istället för vaniljgrädde var den smaksatt med blåbärsgrädde. Hittade inget nogrannare bageriet hade ingen egen hemsida

• lillP

men det låter väl inte så illa? Kan det inte ha varit drottningsylt eller liknande som fyllning?

• DCL

håller med, låter jättesmaskigt!

Wingtear: har du kollat utländska internetsidor efter caketoppers? Brukar finnas ganska mkt.

lillP: Hm, jättesmart idé med chokladmonogram! Kan ju eg inte bli bättre

• Hösten2009

Åh, en december tråd!

Jag ska gifta mig 21/12.

Letar hysteriskt efter billig caketopper, tiara och halsband. Tycker allt är så sjukt dyrt i sverige så jag söker överallt. Har allt annat klart förutom tårta o catering.
    men det tänker jag ta 2 veckor innan datumet.

• ingenjörsbruden

Blåbärsgrädde.....mums!

Vi ska ha en amerikansk tårta....hoppas den är god!
    Ska provsmaka den i början på oktober...hoppas att vi kan bestämma oss! Vi resonerade som så att det vore kul att ha ngt annat än princesstårta för det äter vi vid varje födelsedag.....o den konditorn som vi har bokat är jätteduktig o har massa olika komb med fyllning o bottnar...spännande!

Vi har en fullspeckad dag i oktober där vi ska träffa organisten, prästen, konditorn o hovmästaren på slottet.
    Kommer nog att vara helt slut i huvudet sen!!!
    Då ska vi spika låtar till vigseln, vilka texter o löften som ska läsas, innehåll o utseende på tårtan, maten till festen samt div andra saker runt festen.

Gissar på att vigseln tar ca 30-40 min beroende på hur många psalmer o solon som ska sjungas.

Alltså....Hösten 2009...är det i år ni gifter er eller? Blir förvirrad av din nick.....isådanafall är det ett jäkligt bra datum ni valt!! ;-D

Jag ska ha enkla pärlor i öronen (stift) o så har köpt ett nytt halsbandshänge med en enkel pärla där infästningen nästan ser ut som på en snödroppe! Sen har jag tiaran liggandes i byrån där hemma.....såklart med enkel rad pärlor på!

Chokladmonogram på tårtan låter fint!

Morgongåvor.....ja vi är kanske tradiga men vi ska köpa klockor...lägger ju ingen förmögenhet på bröllopet men på ringar o morgongåva lägger vi pengar för det är ju de sakerna som vi kommer att bära resten av livet....m2b älskar klockor o använder aldrig några andra smycken förutom sin f.ring.
    Inte mkt mer att välja på!

• Hösten2009

Japp det är i år vi gifter oss...

Från början var det meningen att vi skulle gifta oss 9/9/09
    men ångrade oss så nu blir det nu sista advent,
    alltså 21/12-08

Jag har provat att byta nick men jag kan inte...

• Wingtear
    Hösten2009 skrev 2008-09-24 12:29:11 följande:
    Japp det är i år vi gifter oss...Från början var det meningen att vi skulle gifta oss 9/9/09 men ångrade oss så nu blir det nu sista advent, alltså 21/12-08 Jag har provat att byta nick men jag kan inte...
    Men om ni tillverkar ett barn på bröllopsnatten så föds det ju hösten -09 så då passar nicket ändå
Svar på tråden December brudar