• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • Wingtear

    Hoppas att det går bättre med frisören än med tidningen!
    Jag har faktiskt inte köpt en enda tidning, jag blädrade i en för några år sen och tyckte att det var bara en massa reklam och konstiga vinklar. Känner faktiskt inte ens behov av dem. Antar att jag är lycklig som inte fastnat i det missbruket iallafall

  • lillP

    Wingtear: Känn dig lycklig! Jag har hamnat i tidningsträsket... de är inte så billiga de där tidningarna..

  • Wingtear

    Nej gud nej. 9.80 ???? jag trodde inte det var sant.
    Jag är övertygad om att de lägger på 50kr extra på priset bara för att det står brud i titeln

  • lillP

    Med all säkerhet... För med tanke på hur mkt reklam det är i tidningarna borde de i princip vara gratis

  • S S

    Vi gifter oss 20/12
    Är så spänd ska titta på lokalen imorgon
    Klänningen är klar, tittar på ringar...

  • lillP

    Välkommen s s!
    Vad spännande att titta på lokal. Du får berätta hur det gått

    2008
    03/12 Alla goda ting är tre
    06/12 JPerlstam
    06/12 SidenRos
    06/12 2e advent
    20/12 s s
    21/12 Ingenjörsbruden
    24/12 Wingtear
    27/12 BlendaSigne
    27/12 lillP
    2009

    Alla goda ting: Hur går det med fotograf?

  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-09-24 06:54:30 följande:
    Hur går det med fotograf?
    Fixad!!!

    Vad har ni kvar att fixa?

    Jag har detta kvar:
    posta inbjudningarna (blir typ i morgon) Adressetikett + frimärke ska på.
    Skriva ut en liten text som ska sitta på framsidan på festhäftet
    Innehållet i festhäftet (m2b´s uppgift egentligen..men vi får nog hjälpas åt misstänker jag)
    Placeringskort
    Rispåsarna
    Vika favorlådorna o fylla med godis.

    Underkläder (modell utprovad ska bara köpa)

    Solist t kyrkan....har börjat bearbeta kontakt...

    Känns som att det börjar bli ordning på torpet nu....
  • DCL

    Hur lång tid beräknar ni decemberbrudar att vigseln ska ta och vilket klockslag har ni satt för vigseln?

    Vi tänker så här: december är en ganska mörk månad. Och då kanske det är bäst att ta foton innan vigseln, runt 12-tiden? Sen är det ju frågan när vigseln ska börja.... kl. 13? kl. 14? Sen ska man försöka beräkna hur lång tid själva vigseln tar + att äta bröllopstårta med alla gästerna. Efter det är det tänkt att vi tillsammans med bara några av gästerna ska fortsätta till annan lokal för mat och fest. Men det är ju tråkigt om maten serveras redan kl 15 typ... det blir nog ingen vidare fest då... Så kom med förslag! Är det bäst att låta gästerna åka "hem" till hotellet och vila ngn timme eller två innan middagen? Vi funderar även på att anordna en chokladprovning för gästerna, då går det ju lite mer tid också...

  • Wingtear
    DCL skrev 2008-09-24 08:59:44 följande:
    Vi funderar även på att anordna en chokladprovning för gästerna, då går det ju lite mer tid också...
    Å, det låter ju jättehärligt!
    våran vigsel börjar 10.00 och vi har tänkt vara klara vid 14-15 tiden. Våran fest blir ju lite mingelparty med champange, snittar, kaffe, tårta samt brudvals. Jag vill hinna ha julafton oxå *barnslig*

    Kvar att göra:
    -Få juveleraren att förstå att hon ska skicka ringen till guldsmed (verkar inte ha gått fram riktigt) eftersom jag har bestämt vilken jag vill ha men den är för stor.
    -Köpa morgongåvor
    -beställa tårtorna, har fått pris på ca 25kr/bit, det är ganska bra vad?
    -m2b's kläder
    -skicka klänningen på kemtvätt

    Har säkert glömt nått, men det är allt jag kan komma på just nu Vi tar nog bilderna efter vigsel eftersom han inte får se min klänning innan.
  • lillP

    Ska ni ha vigsel på 4-5h?!


    Wingtear skrev 2008-09-24 09:40:29 följande:
    Å, det låter ju jättehärligt!våran vigsel börjar 10.00 och vi har tänkt vara klara vid 14-15 tiden.
Svar på tråden December brudar