• Umbraz

    Böllop Umeå 2009!

    Hej, letar efter en bra lokal att ha bröllopsmiddagen. Vi ska endast ha en kortare middag utan fest så jag vill inte hyra ett helt ställe, vi blir dessutom max 50st. Det bästa vore ju en restaurang med en avskild del för slutna sällskap. Jag ska kolla upp Plaza och Aschanska villan. Någon som har erfarenhet av dessa ställen eller tips på någon annan lokal.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 20:36
    Ser nu efter ett gäng dagar att jag skrivit fel.Bröllop ska det vara och ingenting annat!!!

  • Svar på tråden Böllop Umeå 2009!
  • Vill nu

    Förresten, nån som har nåt bra tips på solist till kyrkan? Har ingen aning om var man hittar en sån!

  • Havsro

    Vi ska ha mannens kusin som är helt underbar, plus att jag tänkte...kanske..ev sjunga...fast det är en hemlis.. ;)
    Vill nu skrev 2008-10-03 19:45:59 följande:


    Förresten, nån som har nåt bra tips på solist till kyrkan? Har ingen aning om var man hittar en sån!
  • Havsro

    Så coolt! ja det kommer nog att bli hur bra som helst!! Synd bara att de verkade lite väl proffsigt = dyrt för ens egen plånbok ;)

    Vill nu skrev 2008-10-03 19:44:31 följande:


    Vi ska ha ett band som heter The Women. En klasskompis från grundskolan är med där, och de är så himla bra! Spelar 60-tals musik, så vi hoppas att det attraherar alla åldrar! Har ju gäster från 20-83 år, så det är lite bökigt att få ihop! Det går att tjuvlyssna lite på www.thewomen.se om ni är nyfikna!
  • Havsro

    Vill nu: Det var kanske inte direkt svar på fråga..he he kolla med den som ska spela i kyrkan, de brukar kunna ha tips! :D

  • hoppan

    Vi säker alternativa festlokaler. Vad är Svedjan för lokal har aldrig hört talas om den. Finns det några flera förslag. VI kommer att ha catering.

  • Havsro

    Svedjan är en lägergård med kapell i Tavelsjö! Super mysigt läge! Vi kommer nog ha festen där!


    hoppan skrev 2008-10-03 23:26:19 följande:
    Vi säker alternativa festlokaler. Vad är Svedjan för lokal har aldrig hört talas om den. Finns det några flera förslag. VI kommer att ha catering.
  • Vill nu
    Havsro skrev 2008-10-03 21:48:14 följande:
    Så coolt! ja det kommer nog att bli hur bra som helst!! Synd bara att de verkade lite väl proffsigt = dyrt för ens egen plånbok ;) Vill nu skrev 2008-10-03 19:44:31 följande:
    Ja, vi hoppas det iaf! Jo, det kostar en del, även fast det är en barndomskamrat... Känner ju inte hela bandet, så man kan ju inte kräva att det ska spela typ gratis heller... Vi skulle få dem för 8000:- + resor, så det drar iväg lite mer än vi tänkt, men vi får spara på annat i stället. Har alltid sagt att jag ska ha dem på mitt bröllop, så jag tror inte att jag skulle känna mig nöjd annars...
  • Havsro

    Då tycker jag ni gör helt rätt som har dem! De kommer ju helt klart att förgylla kvällen! :D

    Vill nu skrev 2008-10-05 22:03:23 följande:


    Ja, vi hoppas det iaf! Jo, det kostar en del, även fast det är en barndomskamrat... Känner ju inte hela bandet, så man kan ju inte kräva att det ska spela typ gratis heller... Vi skulle få dem för 8000:- + resor, så det drar iväg lite mer än vi tänkt, men vi får spara på annat i stället. Har alltid sagt att jag ska ha dem på mitt bröllop, så jag tror inte att jag skulle känna mig nöjd annars...
  • 010809
    hoppan skrev 2008-10-03 23:26:19 följande:
    Vi säker alternativa festlokaler. Vad är Svedjan för lokal har aldrig hört talas om den. Finns det några flera förslag. VI kommer att ha catering.
    Svedjan är en av de finast lokalerna i umeås närhet, jag har varit på bröllop där och rekomenderar er absolut den! Men det är ju några mil utanför stan, så det beror ju på hur många långväga gäster ni har och hur ni planerar transporten..
  • butterfly0725

    vår solist spelade piano och gitarr med. han är mycket duktig! www.joakimwidell.com är hans sida

    Vill nu skrev 2008-10-03 19:45:59 följande:


    Förresten, nån som har nåt bra tips på solist till kyrkan? Har ingen aning om var man hittar en sån!
Svar på tråden Böllop Umeå 2009!