• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Kärlek ger näring åt själen

    Mrs F annars så kan man göra så att man har det efter bröllopet

  • Fru oktober

    Här har det varit möhippa! Microliten och mitt i veckan - med de allra närmsta 3 vännerna som bor här i Stockholm - men perfekt och jag blev så glad för jag trodde verkligen ingen skulle hinna! Är själv för trevliga, fina möhippor och det hade mina kära väninnor hörsammat. Det blev champagne, underbart bubbelbad och bastu, middag vin och roliga? frågor som jag misstänker kommer att användas till något tal på middagen...

    Så det är den glada nyheten - Den lite sämre är att jag inte har inte klart catering eller blommor eller skor eller hår eller diadem eller bolero eller dukning ännu... eller underkläder. Eller väska. 0ch har börjat drömma sinnesjuka drömmar om en helt misslyckad dag.. Så trots att jag vill vara så laid back och härlig kommer jag nog ändå bryta ihop av stress tillslut, haha. Där fick man för att försöka vara cool!
    Om 4 veckor sitter jag på middagen !!! HJÄÄÄLP = )

  • 20081011

    MrsF : haha så komiskt att din man och svärfar varit i tyskland idag och provianterat för det har jag och min M2b också varit....haha och det blev en hel del! Massa stress eftersom vi försökter komma tillbaka till båten inom två timmar så vi fick lite pengar tillbaka!men vi klarade det!var de också i puttgarden??

  • Mrs Fr
    20081011 skrev 2008-09-06 20:19:42 följande:
    MrsF : haha så komiskt att din man och svärfar varit i tyskland idag och provianterat för det har jag och min M2b också varit....haha och det blev en hel del! Massa stress eftersom vi försökter komma tillbaka till båten inom två timmar så vi fick lite pengar tillbaka!men vi klarade det!var de också i puttgarden??
    Ja, dom var i Puttgarden. Eller närmare bestämt Burg (Calles). Dom åkte 5 i morse och har inte kommit hem ännu.
  • Kärlek ger näring åt själen

    Oj.. Låter som en bra möhippa :D

    Men ta ett djupt andetag och gå igenom sakerna =) Skriv en lista.

    Det vi har kvar är egentligen :

    Beställa maten (har menyn färdig men inte beställt än, blir en exotisk planka + lax, m m )
    Köpa drickan
    Köpa (deförbaskade) dukar(na)
    Fixa den sista psalmen i vigselprogramet
    Beställa tårtan (vilket vi kommer att göra nästa vecka).

    Men jag har "jobbat" som en galning för att slippa ha så mycket att göra de sista veckorna..

    Fru oktober skrev 2008-09-06 19:26:15 följande:


    Här har det varit möhippa! Microliten och mitt i veckan - med de allra närmsta 3 vännerna som bor här i Stockholm - men perfekt och jag blev så glad för jag trodde verkligen ingen skulle hinna! Är själv för trevliga, fina möhippor och det hade mina kära väninnor hörsammat. Det blev champagne, underbart bubbelbad och bastu, middag vin och roliga? frågor som jag misstänker kommer att användas till något tal på middagen...Så det är den glada nyheten - Den lite sämre är att jag inte har inte klart catering eller blommor eller skor eller hår eller diadem eller bolero eller dukning ännu... eller underkläder. Eller väska. 0ch har börjat drömma sinnesjuka drömmar om en helt misslyckad dag.. Så trots att jag vill vara så laid back och härlig kommer jag nog ändå bryta ihop av stress tillslut, haha. Där fick man för att försöka vara cool!Om 4 veckor sitter jag på middagen !!! HJÄÄÄLP = )
  • 20081011

    Mrs fr: aha ja vi var på bordershop....ojdå ja det var en lång dag vi körde halv nio imorse och var hemma sex igen men vi bor i Helsingborg så har ju inte så långt att köra i sverige!

    Har också en del att göra orkar inte räkna upp allt...haha men känns som om jag har läget under kontroll..imorgon ska vi träffa fotogragen och kolla ut ställe för fotograferinen..hoppas verkligen att det är uppehåll den 11/10!!!

  • Nedina

    Igår kom diademet till mig och västen som m2b ska ha. Åååh, nu bara längtar jag som en galning till Dagen med stort D.

    Börjar bli lite fundersam på vad man ska fylla kvällar och helger med när bröllopet är över?!

  • Kärlek ger näring åt själen

    nu har jag gjort vigselprogrammen Ska bara välja vilken färg på pappret jag ska skriva ut dem på.
    Annars så på fredag bokar vi, maten, tårtorna, o bestämmer färgen på blommorna.

    Har även fixat musiken till bröllopet 5 olika skivor med olika sorters musik.. allt från svenska ballader till dansband till disco

  • Sötis1985

    Nu närmar sig verkligen Dagen med stora steg... känns som om det är både jätte låmg tid kvar och å andra hand känns det som om tiden inte räcker till... Men det börjar pirra ordentligt nu.
    Ivkäll är det prövning av klänning, smycken, skor och sjal som gäller. I morgon ska vi prata med tjejen som ska sjunga på festen, och nästa helg ska det övas i kyrkan. Som sagt det är fullt upp hela vägen fram till bröllopet, tur att min fästman är så lugn...

    Vad gäller möhippa så tror jag inte att det kommer hinna bli någon för mig...:( Vet inget än men som mina helger ser ut så lär det bli svårt att hinna med. Men vi får väl se...

    Är det någon som kan tipsa om något roligt/bra morgongåva till son m2b?

Svar på tråden Oktober