• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Kärlek ger näring åt själen

    Förresten alla ni som också gifter er den 4 oktober

    Det är BARA 32 dagar kvar nu

  • mct

    Ett litet tips som jag fick av min fotograf ang transport från och till fotografen, vigseln, festlokalen är att ha ett lakan runt klänningen så att man inte får några oönskade fläckar på den.. Och det kan ju vara smart!

  • Mrs CJ

    Ja, det där med lakanet var ju smart. Vore ju jättetråkigt att ha fläckar på klänningen vid vigseln (eftersom de flesta verkar fotas innan vigseln). Ska träffa vår fotograf i nästa vecka för att skriva kontrakt (!...) och ska då även diskutera kring fotograferingen, var, hur, när mm. Pirret i magen bara växer starkar och starkare . Håller tummarna för att hela oktober blir fin. Tänk hur fin en höstdag kan vara med solen strålandes...

  • hgav

    Jajamen, det får ni verkligen . Har ni bestämt vart ni ska gifta er istället?
    Vi var där igår och träffade fotografen och restaurangen. Känns verkligen jättebra! allt börjar bli så konkret nu... det är verkligen på RIKTIGT!

    Mrs CJ skrev 2008-09-02 15:56:18 följande:


    hgav, verkar som även ni ska gifta er den 11 oktober. Vi får väl försöka hålla oss borta från Fjärilshuset (som annars var ett alternativ, haha).
  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag kommer att ta på mig klänningen i församlingshemmet precis vid kyrkan Eftersom vi fotograferas efteråt så funkar detta

    Black velvet välkommen

  • miracles0607

    ska med fotas efter brölloppet tyvär får då gästerna vänta lite men är ju trotts allt våran dag så det ska nog inte vara några problem=)

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag tror inte att gästerna bryr sig så jätte mycket att de får vänta på brudparet Då får de dels tid för att skriva i gästboken, mingla =) Och framför allt smälta den fina vigslen

  • Mrs CJ

    Haha, du behöver inte vara orolig hgav .

    Vi kommer att ha vigsel, middag och fest i samma lokal (den är över 500 kvm). Även fotograferingen ska förhoppningsvis ske där (helst utomhus eftersom lokalen ligger vid vattnet). Fjärilshuset nämnde fotografen som alternativ till fotoplats ifall det är dåligt väder. Men om ni har bokat stället så kommer ju ändå inga andra in. Och det är ju roligast att vara ensam brud på stället . Vi har lite andra alternativ och tar någon av dem .

    Förresten hagav, har ni mycket kvar att fixa eller börjar ni närma er slutet. Pendlar mellan att vara helt lyrisk över allt spännande till att få lite småpanik över saker att fixa.

  • Mrs CJ

    Förresten, glömde fråga en sak, hur länge ska er fest hålla på? Vi kommer att försöka sätta oss till bords vid 18.15-tiden och utskänkningstillstånd finns till kl 1, varför vi hyrt lokalen "bara" till kl 1. Börjar kännas lite tajt om tid såhär 5,5 vecka innan bröllopet...

Svar på tråden Oktober