• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Nedina

    Har gått ner 13 kilo sedan oktober i fjol så ärligt talat börjar jag tappa sugen på att försöka gå ner i vikt mer. Känns ju som att de tre sista kilona är de som är segast också. Men på något sätt ska jag väl lyckas. Om inte annat så hittade jag på en snygg gördel på Lindex som jag är lite sugen på.

    Har också funderat på det där med fotografering. Vi har bestämt med fotografen att vi ska fotograferas ute efter vigseln, som är klockan 15:00. I studio om det är dåligt väder. Men jag börjar fundera lite.. har det inte börjat skymma lite omkring 16:00 i senare halvan av oktober? Ska ringa och höra lite mer med fotografen någon dag tror jag. Sedan borde man väl kunna hitta på internet när solen gick ner under oktober ifjol?!

  • Nedina

    www.vader.se/soltid.asp
    Bra sida. Fick fram exakt klockslag på den stora dagen, på orten där vigseln ska ske. Känns lite tight, vi har isf inte riktigt två timmar på oss att ta bilder innan solen är helt nere, lär ju börja skymma ett tag innan dess också. Blir till att fundera om lite tror jag, vill helst vara ute bara vädret tillåter.

  • hgav

    nedina- se min kommentar tidigare i tråden


    hgav skrev 2008-09-02 12:45:53 följande:
    Vi kommer att fotograferas innan vigseln då den är kl 17. Helst vill vi fotograferas utomhus (om vädret tillåter såklart - vill helst inte skita ner klänningen innan vigseln). Vi kommer att ha vigseln i Fjärilshuset i Solna så om vädret är hemskt så får vi fotograferas där.Här är tips om en bra site där man kan kkolla solens upp och nedgång aktuellt datum. Framgår även när skymningsljuset slår till...www.elji.se/tjornvader/rs_oneday.htmlwww.vader.se/soltid.asp
  • Nedina
    Nedina skrev 2008-09-02 13:03:56 följande:
    www.vader.se/soltid.aspBra sida. Fick fram exakt klockslag på den stora dagen, på orten där vigseln ska ske. Känns lite tight, vi har isf inte riktigt två timmar på oss att ta bilder innan solen är helt nere, lär ju börja skymma ett tag innan dess också. Blir till att fundera om lite tror jag, vill helst vara ute bara vädret tillåter.
    Oj, var visst lite sen att göra det där inlägget, såg att länken redan stod där uppe. *pekar uppåt*
  • Nedina
    hgav skrev 2008-09-02 13:04:55 följande:
    nedina- se min kommentar tidigare i tråden
    Såg det nu. Var lite seg med mitt inlägg, så jag hann inte läsa att du postat det innan.
  • madlud

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 14:06
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985
    Madlud

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Mrs CJ

    hgav, verkar som även ni ska gifta er den 11 oktober. Vi får väl försöka hålla oss borta från Fjärilshuset (som annars var ett alternativ, haha).

  • sockerbollen

    Nu börjar det kännas att det närmar sig! Till veckan ska jag prova klänningen en sista gång för att se om ngt behöver göras, vilket jag inte tror.

    Vi kommer fotografera oss innan vigseln då den är kl.16:00. Vi vill ju hemskt gärna ha utebilder med fjällen i bakgrunden - det vore fantastiskt! Tycker att det ska bli så KUL att vi äntligen ska gifta oss efter åtta år!!!!!

  • 20081011

    angående vikten! Jag kör detta nu för att jag ska skärpa mig vad gäller maten...har kört vv i ett år och gått ner 15 kilo men inte uppnått det jag verklgien ville innan bröllopet så måset ta mig i kragen för att jag ska kunna sitta i min klänning! Därför kör jag nu pulver!får se om jag pallar två veckor eller om jag börjar äta mat så smått i helgen och byter ut alla mål utom middagen!plus träning!

    Angående fotograf så har vi planerat att fotograferas ute i en skogsdunge som vi har här i närheten! Vår fotograf föreslog att vi skulle ha gummistövlar på oss om det var för lerigt och det kan ju vara lite häftigt!annorlunda om inget annat! hihi ngn inomhus plan har vi inte...vår fotograf är en amatör som inte har ngn studio så vi håller alla tummar på fint väder!! vi kommer fotograferas innan vigslen för jag tycker synd om gästerna som ska behöva vänta på oss!

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag provade min klänning för sista ändringarna idag.. Wow.. jag får sy in den ganska rejällt på sidorna.. allra helst uppe vid bysten.. Men sååå fiiiiin den är hihi Och vilken Service vi fick.. blev helt stum.. Vi får kläderna hemkörda på torsdagen innan Och sedan så räcker det att vi lämnar dem hos kemtvätten och slipper extra turer så jag är verkligen nöjd. kommer att slänga upp en bild på klänningen (taget med riktig kamera) imorgon tror jag.. ikväll så ska jag fira 2 år med gubben min

Svar på tråden Oktober