• Gable

    Äntligen fredag del 14

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-12= 26141 inlägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-06 15:33
    + 396 totalt: 26.537

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 14
  • anne på grönkulla

    Skönt det iallafall.

    För din egen del - för ditt funderande - varför irriterar han dig så? Jag menar att jag inte måste få svar i tråden, men svaret påf rågan kanske hjälper dig vidare i ditt tänkande om vad som hänt och vad du vill?

    O gamla slitna kärringar är vi väl lite till mans - komiskt nog upplever jag att jag blir mycket mer uppvaktad (men inte så seriöst förstås) efter att jag börjat leva i en stadig relation. Nu är jag iofs rätt flirtig själv, åtminstone sålänge man inte går över den professionella gränsen, men ändå. Detta har dock aldrig känts som ett hot mot min relation (även om det väl finns en o annan jag inser att jag skulle ha testat om jag inte redan haft ett förhållande). Nån enstaka gång har jag tyckt att andra går över gränsen (nu i somras t ex) för vad som är OK.

    Men sen var jag verkligen inte som vackrast när jag var ung - vacker på riktigt kommer jag nog aldrig bli, men jag har ett utseende och en stil som gör sig bättre med åren och viss mognad tror jag.

  • mammacatta

    Hej tjejer!
    Inget plus och ingen mens, idag skulle den ena kommit.
    Tack för att ni håller tummarna!

    Rystall: Det blir bra, bara man håller på sig och inte går ifrån sina moraliska principer, då blir det jobbigare sen. Vet att jag gav det rådet förut med, men jag har ju settt på nära håll vilke tråkig effekt det får.

    Men egentligen kom jag in här för att rapportera att mitt nya liv har nått sin absoluta botten idag. Karln är bra och kvar, barnen hela och friska. Men huset jag bor i är uppe till exekutiv auktion, värden betalar inte sina räkningar som han ska. Jag har precis upptäckt att min mamma förmodligen lider av narcissistisk personlighetsstörning, läser på om det och naturligtvis ser jag mig själv i texterna. Inte kul alls, jag skäms så oerhört över mitt tonårsjag sen innan och nu vet jag varför. Sen som grädde på moset var jag på 4årskotroll med nr1 och tanten där säger att hon tror att han kanske inte bara har dyslexi utan att det är något mer, tex aspberger.
    Jag har gråtit hela dagen.
    Inte får jag något jobb heller, jobben går till de där jävla övertaliga!

    *suck*
    Det är nästan tur att jag fastnat i träsket "böcker om hemska verkliga händelser" och just nu läser Yolanda - mitt eget liv (eller "ni får göra ni vill, men döda henne inte") så jag får lite perspektiv. Det är inte värst i mitt liv, jag har haft det värre innan karln, värre innan barnen och värre när jag var fattig.

    Dessutom är själva husgrejen en välsignelse "in desguise": jag hatar husfan! Nu blir det en förändring, nu omedelbums faktiskt!

  • äntligen på väg

    Åh... jobbigt mc. Men bra att du har perspektiv och kan se det positiva. Håller tummarna för ett plus

    Själv har jag varit ett riktigt oggmonster det senaste, och borde verkligen oxå försöka vara positiv. Trodde allt skulle kännas nytt och spännande med nya tjänsten och att jag på nåt sätt skulle glömma av att jag fortfarande inte lyckats bli på tjocken. Men istället blir jag bara arg och frustrerad för att jag inte har nån kontroll över mitt arbete för att jag inte fattar hur allt är upplagt och exakt vad som förväntas av mig. Jag vet, det kallas att vara ny och jag har bara jobbat i fyra dagar, men jag har inget tålamod med det!
    Och istället för att skjuta bort tankarna på att skaffa barn så börjar jag fundera på när jag har jobbat tillräckligt länge för att kunna med att göra ett nytt ivf-försök.

    Ja, ja... inlärningsperioden är denna och nästa vecka och sen kör jag på egen hand och det är väl först då jag kan bestämma mig för om det var ett bra tjänstebyte eller inte.

    *kramar om allihop*

  • äntligen på väg

    APG: Vadå inte vacker på riktigt?! Slå upp ordet VACKER så får du se en bild på fredagsbrudarna

  • mammacatta

    *kram* tillbaka äpv! Du är verkligen en hjälte i min bok, du har fått en hård lott i livet. Orättvist är vad det är!
    Jag håller mina tummar stenhårt för dig, det vet du!

  • äntligen på väg

    Tack MC, det värmer!
    Men jag är långt ifrån hjälte idag. En förkyld argbigga som förpestar tillvaron för sin stackars make.

    Äntligen fredag förresten

  • janos

    Nu är födelsedagen över och han fick en toppendag. Mamma och hennes karl är kvar och förgyller våran vardag till på tisdag.

    Jag tittar nog inte in så mycket innan dess. Kram

Svar på tråden Äntligen fredag del 14