• Leola

    Juli 2009 - Här snackar vi om allt!

    Då är det snart ett år kvar innan juli 2009 startar. Det kan kännas långt för vissa, för andra har planeringen redan börjat.

    Vilka är ni?
    Kan vi ha nytta av varandra, JA!

    Att avhandla:
    Kyrka
    Lokal
    Klänning
    Inbjudningar

    Sen har väl de 3 första månaderna gått innan, det är dax att starta upp en ny tråd.

    Bring it!

  • Svar på tråden Juli 2009 - Här snackar vi om allt!
  • Sobeit

    Hejsan!
    Här är en till som har bokat kyrka och festlokal till den 11 juli 2009. Kul att det är ett så pass intressant datum.

    Jag tyckte att jag kommit långt, men inte lika långt som Piggelinlover. Hittills är följande avklarat:
    - kyrka bokad
    - festlokalen bokad
    - brudklänning inköpt
    - tema bestämt
    - modell för brudnäbbarnas klänningar bestämt
    - budget satt (preliminärt iallafall )
    - research för inbjudnngarna och festprogrammet pågår

    Åh, jag tycker att allt är så himla spännande. Kul att ni finns som man kan bolla idéer med.

  • Leola

    Köpte mina inbjudningskort i veckan. Ljunggrens Pappershandel i Gamla Stan.
    Sååå himla vackra och med vintage-känsla.
    I helgen ska vi åka till min fästmans landställe och ta lite kort som vi ska använda till vår inbjudan oxå. (Visst är det lite tidigt... men sommaren kanske tar slut snart och jag vill ha lite sommarfoton).

  • sarmarg

    Åhhh vad spännande med fler som ska gifta sig i Juli.. Jag vill så gärna den 25 juli om man ska åka på resa efteråt. Jag är ju lärare och vill ju vara tillbaka till skolstarten. Så nu ska jag övertala sambon som vill i aug..men det ska nog inte bli så svårt.

    Vad långt ni kommit. Vi har fixat fotograf ( en kompis som är hobby fototgraf) och toastmastern. Besman och tärna har vi inte klart än. Är det ett måste?? Vi har två barn som vi ska ha som näbbar.

  • Talulah

    En 11 juli-brud till!

    Ibland känns det som man är så tidigt ute med alltig och folk höjer på ögonbrynen..men det är skönt att komma in här och inse att jag inte alls är så himla tidigt ute! :)

    Vi har:

    Bokat plats (fest o vigsel på samma ställe)
    Bokat fotograf
    Sömmerska som ska sy till hela följet
    2 tärnor tillfrågade -och svarat ja
    Preliminär gästlista gjord
    Bokat band

    Mina stora grubblerier nu är färger...man måste ju på något vis utgå ifrån något. Antingen blommor eller tyg. Tycker det är så svårt att bestämma sig. Har varit inne på gammelrosa eller grönt och nu senast blå som i hortensian. Ja, ni hör ju! Förvirrad...

    Jag tror nog att mitt nästa steg är att bestämma mig och sen börja göra inbjudningarna.

  • sarmarg

    Sambon sa jag till den 25 så nu är det bara att ringa till kyrkan på måndag och boka bygdegården. Bör väl snart kontakta cateringfirman också. Vi tänkte att firman ska få hålla med serveringspersonal och allt för att våra föräldrar ska kunna sitta med och ta de lungt, slippa tänka på allt.

  • Heloise

    hejhej nu har jag oxå hittat hit.
    25 juli gifter vi oss.
    Har bokat lokal+kyrka frågat tärnor, marsalkar och toastmadame har även misslyckats med att hålla bröllopsplanerna hemliga det är mkt möjligt att alla i Gävle vet om det nu haha.
    Jag gjorde budget idag, 39970kr och vi hade tänkt runt 40 000kr

  • sarmarg

    Hej,

    Hur ska ni göra med klänning? Funderar på att köpa en från sheshopping. Har läst lite på BT om dom och det verkar fungera bra.

  • måjs

    Nygårds Värdshus är fint. Min killes mamma har jobbat där. Täby kyrka är också fin, var på dop där förra helgen.


    Leola skrev 2008-07-27 20:01:22 följande:
    Vi bor i Stockholm och planerar förhoppningsvis bröllop i Täby kyrka, men det återstår som sagt att se... dessa bokningsregler gör mig galen!Vi har i varje fall prellat festlokalen. Nygårds Värdshus.
  • sarmarg

    Jag bodde precis nedanför täby kyrka innan vi flyttade "hem" till jämtland igen. Det är ju en väldigt populär kyrka och fin.

Svar på tråden Juli 2009 - Här snackar vi om allt!