• Mikabella

    Stegräknare!

    ...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

  • Svar på tråden Stegräknare!
  • Lunia

    gå in på stegraknare.se finns olika varianter i olika prisgrupper. Själv har jag en omron för 579kr. Allt beror på vad du behöver, bara stegräknare eller en som även räknar kcal och km?? Finns ju dem som har radio och överfallslarm i sig också Så det är bara till att glutta runt å se vad som passa dig!

  • Lunia

    Ja man får verkligen abstinens!!! Dessutom är jag mindre hungrig och sugen på sötsaker när jag motionerar mycket! Blir gladare också Så härligt!!
    Det jag är dålig med är tyvärr vattnet! Ska gå å ta mig ett glas nu när jag tänker på det


    Mikabella skrev 2008-06-11 15:36:51 följande:
    Nä ska inte buhua Tack. jag väger mig en gång i veckan mäter mig en gång i månaden...Är med i viktklubb.se. Ja jag ska ju inte trycka ner mig själv! har ju som sagt blivit hårdare!Är väldigt roligt med stegräknaren. Det motiverar verkligen! Blir som en liten hjälpreda på axlen som håller koll på en så att man inte slaravar Är skönt nu när promenaderan och cykel turerna börjar bli rutin! Man får nästan abstinens om man hoppar över/missar någon dag!
  • Piggelinlover
    Bauti skrev 2008-06-11 15:38:51 följande:
    Ni som använder er av stegräknare, vilken rekommenderar ni att köpa. Och vad kostar dom?
    Jag köpte min en billig på Clas ohlsson och den kostar typ 59 spänn lr nått, har den mest för att jag ska hålla koll på hur mkt jag går...
    den står fel på 3 steg ungefär...
  • Piggelinlover

    Rolig tråd...
    Än så länge så e jag uppe i 5097 steg och jag har ff en lååångprmenad med hunden kvar...
    Brukar ligga på ca 12-13000 steg/dag...
    de dagar då jag e ledig från jobber brukar det blir ca 10-11000 steg...

  • Mikabella

    Haha är PRECIS likadan. Gladare, piggare o som du säger...det är nästan så att man går lite avsmak för för fet eller onyttig mat!! Måste ha en knallgul vattenflaska stående på jobbet så att jag hela tiden påminns! Blir ju helt snurrig i bollen framåt eftermiddagen annars


    Lunia skrev 2008-06-11 16:05:37 följande:
    Ja man får verkligen abstinens!!! Dessutom är jag mindre hungrig och sugen på sötsaker när jag motionerar mycket! Blir gladare också Så härligt!!Det jag är dålig med är tyvärr vattnet! Ska gå å ta mig ett glas nu när jag tänker på det
  • Mikabella

    Vad duktig du är! Tror min stegräknare är lite skummis...Hmmm ska nog köpa mig en nya. Kan gå samma sträcka o få helt olika resultat Ena dagen 6800 o nästa dag 11000! Haha knasigt! Ska genast gå in på sidan Lunia o hitta mig en ny!


    Piggelinlover skrev 2008-06-11 16:08:17 följande:
    Rolig tråd...Än så länge så e jag uppe i 5097 steg och jag har ff en lååångprmenad med hunden kvar...Brukar ligga på ca 12-13000 steg/dag...de dagar då jag e ledig från jobber brukar det blir ca 10-11000 steg...
  • Piggelinlover
    Mikabella skrev 2008-06-11 16:12:26 följande:
    Vad duktig du är! Tror min stegräknare är lite skummis...Hmmm ska nog köpa mig en nya. Kan gå samma sträcka o få helt olika resultat Ena dagen 6800 o nästa dag 11000! Haha knasigt! Ska genast gå in på sidan Lunia o hitta mig en ny!
    På den om jag har så finns det 2 olika lägen för den att registrera stegen...
    mer känslig och mindre känslig...
  • Mikabella

    Aha smart!!! Sån hade jag oxå! Hahaha vad man lär sig nya bra saker! Tackar!


    Piggelinlover skrev 2008-06-11 16:43:50 följande:
    På den om jag har så finns det 2 olika lägen för den att registrera stegen...mer känslig och mindre känslig...
  • Lunia

    Slutsumman idag blev 11233 steg! Inte riktigt upp i mål men e likväl glad

  • Mikabella

    Hittills idag...13892 steg! 1/3 joggade tillochmed! Stolt!

Svar på tråden Stegräknare!