• Mikabella

    Stegräknare!

    ...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

  • Svar på tråden Stegräknare!
  • Mikabella

    Idag ska jag bara upp i mina 1000 steg minst! Har slappat mig o bara kommit upp i ca 7000-8000 fyra senaste dagarna. Är ju inte så konstig att inte vågen rör sig neråt när man slarvar på det sättet! Åh blir tokig! Min kropp vägrar släppa ifrån sig fett. Har inte rört sig ett enda gram på 5 veckor! Grrr! Får öka takten och antalet steg!

  • Mikabella

    Haha 1000 steg hade ju varit en enkel match! 10000 ska det ju stå! Siktar på 15000 per dag från och med nu!!

  • Lunia

    Är endast uppe i 3450 än så länge! Den gamla hundne orkade inte med någon längre promenad Så tråkigt att gå själv! Är just nu arbetslös så det blir ju bara steg när jag medvetet promenerar!

  • Mikabella

    Min bästa vän heter Ipod Han berättar talböcker o spelar musik i mina öron när jag går


    Lunia skrev 2008-06-11 12:22:57 följande:
    Är endast uppe i 3450 än så länge! Den gamla hundne orkade inte med någon längre promenad Så tråkigt att gå själv! Är just nu arbetslös så det blir ju bara steg när jag medvetet promenerar!
  • I s o l d e

    var på en lång långweekend i helgen..

    gick dag 1: 21457 steg
    dag 2: 29179 steg
    dag 3: 23847 steg
    dag 4: 25112 steg
    dag 5: 9364 steg (flög hem denna dag)

    men på vågen har jag inte gått ner ett gram!!!! Trots att jag bara nyttig mat (om man bortser från 1 glas vin varje kväll)

  • Lunia

    Men det är bara 5 dagar! Ett tips ta fram måttbandet istället! Vet inte hur mycket du brukar gå men iaf borde en del muskler börjat arbeta och ev blivit sörre. Muskler väger mer än fett
    så misströsta inte.
    DU har iaf varit otroligt duktig!

    I s o l d e skrev 2008-06-11 12:52:35 följande:


    var på en lång långweekend i helgen..gick dag 1: 21457 stegdag 2: 29179 stegdag 3: 23847 stegdag 4: 25112 stegdag 5: 9364 steg (flög hem denna dag)men på vågen har jag inte gått ner ett gram!!!! Trots att jag bara nyttig mat (om man bortser från 1 glas vin varje kväll)
  • Mikabella

    Riktigt bra Isolde!! Sååå många steg! Tokmånga

    Jag använder mig av mått bandet..Inte en cm! Har blivit hårdare o fastare, men nu vill man ju faktikt SE lite resultat oxå inte bara KÄNNA...Buhu...

  • Lunia

    Inga buhu här inte !! Dina resultat kommer att komma vänta du bara, ge inte upp!! du säger att du blivit fastare, då har du ju lite resultat redan!! Grattis!!

    Väga sig kan man göra 1 gng i veckan men mäta sig böra man endast göra 1 gng i månaden varannan v går också men som sagt helst 1gng i månaden!

    Hur gör du?

  • Mikabella

    Nä ska inte buhua Tack. jag väger mig en gång i veckan mäter mig en gång i månaden...Är med i viktklubb.se. Ja jag ska ju inte trycka ner mig själv! har ju som sagt blivit hårdare!

    Är väldigt roligt med stegräknaren. Det motiverar verkligen! Blir som en liten hjälpreda på axlen som håller koll på en så att man inte slaravar Är skönt nu när promenaderan och cykel turerna börjar bli rutin! Man får nästan abstinens om man hoppar över/missar någon dag!


    Lunia skrev 2008-06-11 13:58:00 följande:
    Inga buhu här inte !! Dina resultat kommer att komma vänta du bara, ge inte upp!! du säger att du blivit fastare, då har du ju lite resultat redan!! Grattis!!Väga sig kan man göra 1 gng i veckan men mäta sig böra man endast göra 1 gng i månaden varannan v går också men som sagt helst 1gng i månaden!Hur gör du?
  • Bauti

    Ni som använder er av stegräknare, vilken rekommenderar ni att köpa. Och vad kostar dom?

Svar på tråden Stegräknare!