• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • Monken

    Å, det var så mysigt att gå runt och titta på vigselring! Det finns så oerhört många olika man skulle vilja ha, men så en dag bara visste jag vad jag ville ha!

  • misstrixie
    pallesj skrev 2008-04-11 15:24:26 följande:
    Tror de små sakerna inte spelar någon roll i det stora hela när det väl kommer till... Viktigast är ju att man gifter sig med den man vill leva livet med, låt dagen komma som den kommer
    Åh, ja du har rätt, det är ju så man ska se det. Tror jag måste lära mig att bli mindre av ett kontrollfreak...

    M2b:s mamma ringde idag och berättade att hon har beställt jordgubbar (som vi ska ha till champagnen vid minglet). En jordgubbshandlare som hon känner ska välja ut de allra finaste bubbisarna till vårt bröllop!
  • misstrixie
    pallesj skrev 2008-04-11 15:57:27 följande:
    Har inte ens beställt min ring än hihi Men ska göra det nu denna månaden tänkte jag. Den kan inte vara för bred för förlovningsringen tar upp all plats redan på mina korta fingrar hihi
    Jag har också korta fingrar! Det är en släktförbannelse...
  • Monken

    misstrixie, mmm vad gott med jordgubbar!!!!

    Jag håller fullständigt med om att de små sakerna inte ska vara det viktiga, men sen vill man ju att allt ska vara så perfekt det bara kan också... man gör ju detta bara en enda gång i sitt liv (hoppas man ju i alla fall!!! )

  • Bellanote

    Åh mumma med jordgubbar.

    vi ska ha bål som välkomst drink det blir nog melon och hallon tror jag.. blir så härlig färg med hallon med..

  • misstrixie

    Jag har ett projekt på gång men vet fortfarande inte om jag verkligen ska genomföra det. Det kan bli dyrt och jobbigt. Men det skulle vara så roligt...

    Jag har ca 100 miniatyr-shoppingpåsar, fyrkantiga med platt botten och små handtag, lätt frostade. Skulle vilja göra presentpåsar att ge till gästerna som favors, fylla dem med trevliga saker, knyta ett vackert band runt handtagen och skriva gästernas namn på i guld... Frågan är bara vad man ska lägga i som inte kostar skjortan men som ändå är roligt och passande? Jag tänkte att man kanske kan göra cd-skivor med "våra" låtar som de kan lyssna på under bilfärden hem eller något. Karamellstrutar kanske, något härligt doftljus, té eller kaffe... någon som har andra förslag?

    Varje gäst måste ju inte få en egen utan varje familj/par kan få en tillsammans. På så vis blir det inte lika mycket jobb... Är verkligen sugen på att göra det här för jag tror det skulle bli så otroligt fint. Vad tycker ni, ska jag satsa på det? Ska ni ha någon form av presenter?

  • pallesj

    Låter gott Vi ska ha jordgubbar med glass till efterrätt.


    misstrixie skrev 2008-04-11 20:29:04 följande:
    Åh, ja du har rätt, det är ju så man ska se det. Tror jag måste lära mig att bli mindre av ett kontrollfreak...M2b:s mamma ringde idag och berättade att hon har beställt jordgubbar (som vi ska ha till champagnen vid minglet). En jordgubbshandlare som hon känner ska välja ut de allra finaste bubbisarna till vårt bröllop!
  • pallesj

    Tror det blir perfekt även om det inte är precis som man vill ha det Viktigast är la att HAN står där han ska o svarar det han ska Då är det så perfekt det kan bli tycker jag


    Monken skrev 2008-04-11 20:33:28 följande:
    misstrixie, mmm vad gott med jordgubbar!!!!Jag håller fullständigt med om att de små sakerna inte ska vara det viktiga, men sen vill man ju att allt ska vara så perfekt det bara kan också... man gör ju detta bara en enda gång i sitt liv (hoppas man ju i alla fall!!! )
  • Bellanote

    anirac jag vet inte alls. jag hade nog försökt att ta kontakt och veta om de svarar ja el nej. hellre veta att de säger nej ån att de inte svarara alls.

    misstrixie våra gäster får inga favours alls, tycker de ska va nöjda med att jag lägger ut en sån står utgift på dem som man beräknar med att inte få tebax..

Svar på tråden Juni 2008 Del 4