• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    Girls... vart är ni?

    Själv ska jag gå o lägga mig, försöka varva ner och kolla på en film.
    Hjärtat är och spelar ikväll, som vanligt, men han är på "hemmaplan" så han kommer hem efter 02.00 iaf, mkt tidigare än vanligt!

    Anja: Det kommer ordna sig med budgeten, det är jag säker på. Stor kram till dig!!

    Natti natti tjejer!

  • Hedebris

    shit anja. inte bra.... du får lära dig att vara med sparsam :P

  • Flamora

    Vad duktiga ni var igår då - städning och skriva ihop möbler!

    Anja, håll nu i pengarna och låt bli att shoppa!!

  • Nienna

    God morgon! Åh, vad jag älskar såna här mornar! När man kan sitta vid köksbordet och ha altandörren öppen kl 7 på morgonen har jag inget alls emot att kliva upp tidigt!

  • Englali

    God morgon!

    Helt jä-la underbart... som jag längtat efter helg så vaknade jag i natt med feber och halsont.
    Ska trycka i mig lite Ipren nu och åka till jobbet. Så skönt att det bara är till 11.30 idag, men sen har jag ju baluppsättning i em. också... suck!
    Jag som vill vara pigg o frisk!

    Nienna: Låter ljuvligt!

    Ha en bra dag, jag kikar in lite senare!

  • Pumpkin

    Godmorgon!

    Ljuvlig morgon om det inte vore så att man var tvungen att åka till jobbet Nåja, jag får njuta på lunchen och eftermiddagsrasten.

    Englali: Krya på dig!

  • AnneiLund

    Anja:
    Jag tycker att med tanke på hur er ekonomiska situation ser ut ska ta BETALT för ert dricka. Ja jag vet att Daniel INTE kan tänka sig det....men det är ett sätt för er att få ner kostnaden något. Sen kanske ni ska avboka bandet och köra en grym playlist istället, ja jag vet, inte alls kul, piss jämfört med Bandet, men....ni sparar 10.000
    Förstår att det känns piss, verkligen. Jag hade också bara velat sätta mig ner och tjuta om jag märkte att pengarna bara rinner iväg och inte på långa vägar räcker till.
    Finns det någon som ni skulle kunna låna av?
    Finns det något på er meny ni kan stryka för att få ner priset?
    Kan ni se över era dekorationer? För min erfarenhet säger mig att allt porslin och ljus och festprogram tar så himla mkt plats att det skulle räcka om du kom till min gård och plockade med dig murgröna istället.

    Äsch...ja detta var bara lite tips, kanske inget att ha, men bara några tankar!!

    Kram
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-29 21:19:27 följande:


    Usch nu måste jag kräka av mig Är så jä..la ledsen, minst sagt.Vi räknade på vad drickat kommer kosta och vi räknade förvisso högt men vi kommer att landa på 13.000 ungefär. Efter att jag nu fört över dem till daniel (eftersom han ska t tyskland på lördag) så var jag tvungen att ta 11.000 från bröllopskontot till räkningarna (fråga mig inte för jag FATTAR INTE vad vi gjort med pengarna denna månad, för INGA pengar fanns kvar på kontona nu när jag skulle betala räkningarna, som SJÄLVKLART var fler än vanligt eftersom min lön var mycket mindre än vanligt oxå).Vi har nu 27.000 kvar på bröllopskontot! Utav från början 80.000 kr.De utgifter vi har kvar är:Lokalhyran: 9.000Bandet: 10.000Fotografen: 4.500Hår och smink: 3.000Bukett + bordsdek: 3.000Godisbuffé: 1.000Maten: 35.000där har vi 70.000 krhur f..n ska vi få ihop detta!!! Jag har panik nu minst sagt! Jag fattar faktiskt inte hur detta har gått till! Vi som lixom hade ALLA pengarna från början Sen tillkommer ju en massa små utgifter. det blir inte tal om någon transport till kyrkan heller. Fy f..n så ledsen jag är... Vill bara tjuta. För tillfället känns ju hela bröllopet OMÖJLIGT.
  • Pumpkin
    Anne: Tycker det låter som väldigt vettiga tankar och idéer. Tänkte bara säga det
  • Pumpkin

    Men det är självklart SKITTRÅKIGT att behöva dra ner på saker...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.