• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • AnneiLund

Hej och Godmorgon Pumpkin
    Ja man vet ju inte om man är ute och cyklar när man ger råd, men jag vet bara hur vi själva resonerade. Jag ville ju så gärna ha liveband, men Anders tyckte att det skulle bli för dyrt. Först surade jag som attans men nu när vi ist ska ha DJ så är jag supernöjd med valet och vi sparar 7000 på det. Vi valde bort 3 rätters och tod buffé och sparade 18 000 på det, jag gör min egen sminkning, sparar 1000, vi lånar en väns bil, vi låter min kollega ta våra bröllopsbilder och sparar 6000 på det. Vi har köpt "vanliga" tårtor som vi får för 25 kronor biten och där sparar vi också en slant. Och ändå är jag så fullt övertygad om att vi får en fantastisk dag. Det är ju oftast så att gästerna gör festen. Vi har bjudit underbara människor och det är det som kommer få allt att lyfta.
    Det går att dra ner på vissa saker och ändå få ett fantastiskt bröllop.
    Läste om ett par som skulle ha ett knytkalas ute i det gröna och först tänkte jag NÄ FYYYYY USCH:::::
    Men det finns inga rätt eller fel när man ska fira sin kärlek. För det är ju det som den dagen handlar om, eller hur?

Pumpkin skrev 2008-05-30 09:17:22 följande:
    Anne: Tycker det låter som väldigt vettiga tankar och idéer. Tänkte bara säga det
  • AnneiLund

Men precis som du säger Pumpkin, så är det verkligen SKITTRIST OCH SKITSVÅRT att börja skära ner i sina planer. Något man verkligen sett fram emot och vill/ska ha.
    Anja: Håller tummarna för att allt löser sig, men skulle det inte göra det och ni behöver dra ner på vissa saker så är jag säker på att ni får en underbar dag därför att DU är en fantastisk person som drar till dig människor likt flugor och det kommer spegla sig på festen. det blir skitbra!!!

• Pumpkin

Knytkalas i det gröna lät faktiskt underbart - men det kanske är för att det är så underbart väder idag

• Nienna

Anne - Tycker också det låter som vettiga tips!

Anja - Trist att ni måste nalla från bröllopskontot varje månad! Vi har ju inget sådant, men hade tänkt använda våra skattepengar till bröllopet, men nu måste sambon lämna in sin bil på service och då ryker minst 4-5000 kr. Turligt nog har vi inga stora utgifter kvar, det är spriten och maten och det kan jag betala med mina skattepengar. Hade dock räknat med att jag skulle få lite över så jag kunde handla kläder (för det behövs!) men det får väl vänta tills efter sommaren...

• AnneiLund

Nienna:
    Ja det där med att handla kläder....ASGARV!!!! När fan gjorde man det sist? Ärligt talat? Jo jag ska vara ärlig, jag handlade en ny klänning och nya skor till ett bröllop jag var bjuden till, men utöver det....NADA.....
    Jag längtar verkligen.
    Men jag hade ju en middag hemma hos mig med BT tjejer och då fick JAG en ansiktsbehandling...det var så jävla gulligt så den lyxen ska jag unna mig snart!"!

• 20080614

godmorgon på er!

Anja: Fy så tråkigt med pengarna! Men jag kan bara stämma in i kören, kör på med lite budgetvarianter. Ni kommer få en fantastiskt dag ändå!! Eller låna av någon om det är möjligt.

Phu, själv har jag varit ute och sprungit. Tänkte ta det nu på morgonen för att det itne skulle vara så varmt, men så segade jag lite och kom inte iväg förens nio. Då var det typ 17 grader och riktigt skönt, nu när jag kom hem igen vid 10 är det 20 grader istället och det kändes! Riktig ökenhätta i solen!!

• AnneiLund

Ute och sprungit??? Hatten av, imponerande!!!! ja för det är VARMT!!! Hur långt sprang du? Och du......snart gifter du dig!!

20080614 skrev 2008-05-30 09:48:22 följande:
    godmorgon på er!Anja: Fy så tråkigt med pengarna! Men jag kan bara stämma in i kören, kör på med lite budgetvarianter. Ni kommer få en fantastiskt dag ändå!! Eller låna av någon om det är möjligt.Phu, själv har jag varit ute och sprungit. Tänkte ta det nu på morgonen för att det itne skulle vara så varmt, men så segade jag lite och kom inte iväg förens nio. Då var det typ 17 grader och riktigt skönt, nu när jag kom hem igen vid 10 är det 20 grader istället och det kändes! Riktig ökenhätta i solen!!
  • Pumpkin

Ja, handlat kläder har man ju inte gjort på år och dar. Men imorgon ska jag banne mig shoppa! Fast det är ju till ett annat bröllop iofs

20080614: Så duktig du är som är ute och springer på morgnarna!

• 20080614

Anne: Jag vet, det är helt galet snart!! Är bra för då får jag lite motivation att komma igång med träningen. Hoppas jag ska ha kommit så långt att det går lite lättare efter bröllopet så jag håller i det då också Tror jag gick 2 km som uppvärmning, sprang 5 km och sen sprang 4 min - gick 1 min intervaller sista 2 km hemåt.

Pumpkin: Tack! Måste säga att jag tycker det låter som du ligger i rätt bra själv!!

• AnneiLund

Närt det gäller det där med budgeten kan jag ibland bli lite varm i magen när jag läser om BT tjejer här inne som lägger betydligt mindre på sitt bröllop än vad vi kanske gör, men det är precis lika genomtänkt och som vi alla verkar vara inne på, det handlar inte om att glänsa och skina, det är en dag i kärlekens tecken och det största många av oss någonsin gjort.
    Sen är det en viktig dag och det är upp till en och var att bestämma hur mkt vi vill och kan lägga på bröllopet, men man får akta sig för att hamna i jämförelsens fälla och se på vad alla andra verkar lägga......jag kan villigt erkänna att jag trillar dit nästan dagligen

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.