• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

Jo, lite kläder MÅSTE jag handla... Har bara typ en tunika och ett par leggings som jag kan ha när det är varmt. Några linnen också, men inga capribyxor el dyl. Ska köpa några tunikor och leggings till och kanske nån klänning.

• Nienna
    AnneiLund skrev 2008-05-30 09:57:40 följande:
    Närt det gäller det där med budgeten kan jag ibland bli lite varm i magen när jag läser om BT tjejer här inne som lägger betydligt mindre på sitt bröllop än vad vi kanske gör, men det är precis lika genomtänkt och som vi alla verkar vara inne på, det handlar inte om att glänsa och skina, det är en dag i kärlekens tecken och det största många av oss någonsin gjort.Sen är det en viktig dag och det är upp till en och var att bestämma hur mkt vi vill och kan lägga på bröllopet, men man får akta sig för att hamna i jämförelsens fälla och se på vad alla andra verkar lägga......jag kan villigt erkänna att jag trillar dit nästan dagligen
    Vi har ju ett "lågbudget-bröllop" och jag är faktiskt duktig på att inte jämföra med andra. Men visst kan jag bli lite avis på de som har möjlighet att lägga en del pengar på t.ex. fotograf eller hår och makeup, men samtidigt så spelar det ingen större roll. Huvudsaken är ju att dagen blir så bra som den kan och att jag får vakna upp dagen efter brevid min MAKE!
  • Pumpkin
    20080614: Nja, inte så mkt som jag kanske skulle vilja Men jag försöker vara nöjd med mig själv i alla fall, och att vara tillfreds med min kropp, och kanske kanske börjar jag ta mig dit hän så smått.

Anne: Den fällan faller jag ner i ofta också.
  • AnneiLund

Tjejer!!!!!

Huvudet på SPIKEN!!! Att få vakna upp dagen efter brevid sin MAKE....gud, jag är så lättrörd just nu...men nu sitter jag på jobbet och börjar nästan gråta.....GUUUUD vad det ska bli härligt!!!! Min man!!!! Läckert....nästan lite porrigt!!!

• Nienna

Finns det förresten några bra butiker eller outlets i Skåne när man kan handla kläder billigt? Hur är t.ex. Gina Tricot och Cubus? De verkar ju ha billiga kläder, men hur är kvalitén? Vi har ju inga såna butiker här uppe...

• Pumpkin

Gina Tricot har helt OK kläder, räcker för en säsong eller två i alla fall. Billiga priser också ju, och ofta mkt snyggt. Cubus är liiite dyrare och har väl ungefär samma kvalitet, kanske lite bättre.

• Nienna
    Pumpkin skrev 2008-05-30 10:22:05 följande:
    Gina Tricot har helt OK kläder, räcker för en säsong eller två i alla fall. Billiga priser också ju, och ofta mkt snyggt. Cubus är liiite dyrare och har väl ungefär samma kvalitet, kanske lite bättre.
    Ok, får kika in hos dem då.
  • Fröken Planera

Hej på er!
    Anja, ja vad kan man säga..? Jag lider med dig, det är aldrig kul att se konton sina och man inte vet var pengarna tagit vägen. Jag håller helt med Anne!!! DU och din fantastiska personlighet kommer göra ert bröllop till ett av de bästa era gäster någonsin varit på!! Då spelar det ingen roll om du så får cykla mellan kyrkan och festlokalen!!

Nienna! Gina tricots kläder är helt ok. Kvalitén håller gott och väl ett par säsonger. De har trendiga kläder till lågt pris. Cubus däremot vet jag inget om, men vad jag hört så är det jämförbart med H&M.

Och TÄNK!!!! Snart är vi verkligen FRUAR på riktigt!!! Det ska bli helt fantastiskt att presentera Sonny som "Min MAN"!!!

• Nienna

Fröken Planera skrev 2008-05-30 10:28:02 följande:

Nienna! Gina tricots kläder är helt ok. Kvalitén håller gott och väl ett par säsonger. De har trendiga kläder till lågt pris. Cubus däremot vet jag inget om, men vad jag hört så är det jämförbart med H&M.
    Ok, tack! Har ju sett GT:s reklam på tv:n och de verkar ha kläder som jag kan tänka mig att ha på mig. Är det nån som vet vilken butik som är närmast om man utgår från Tollarp? Är det Lund då? Annars får jag väl åka in på Väla när vi ska till Helsingör men det kan ju bli nån av de sista dagarna vi är nere och jag vill ju gärna ha några kläder tidigare.
  • Fröken Planera

Finns inte GT i Kristianstad? Det är ju bara max 1 mil mellan Tollarp och kristianstad. Jag ska kolla!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.