• jähnke

    MAJ 2009

    Hittade alla månader förutom Maj.
    Så då fick jag ju göra en egen.

    Nån som hänger på`??

  • Svar på tråden MAJ 2009
  • GladaEmma

    hahaha lycka till i morgon =)

    för min del är det fredag nästa vecka...inte idag...

  • SweetSun

    Det var underbart! De vart jätteglada, fast de hade trott att vi redan gift oss, haha! Sambons bror hade t.o.m förberett ett tal ifall det var fallet! Heheh, men tror de var glada att det var senare, så de fick fira ordentligt ;)

    De tyckte såklart att vi hade ovanligt bra framförhållning ;) De tyckte att ett år var astronomiskt långt att planera. Men vi förklarade varför (bl.a långväga släktingar)

    De välkomnade mig in i familjen och sambons far som normalt sätt är ganska tyst, välkomnade mig och hoppades att jag skulle trivas med dem .

    HAha, det kändes nästan som om vi HADE gift oss med de fina uttalandena ;)
    Nu är det så himla skönt att man kan prata öppet om det för alla, tils nu har man ju fått bita sig i tungan när sånt har varit på tal ;)

  • Lilla Fröken Fräken

    Nu har vi fått fatt på en lokal som kanske kan vara något att ha...
    Den kostar 2500 och då ingår porslin och dukar, men man får fixa servering och städning själv. (och göra själva dukningen, bara "materialet" ingår). Känns lite dyrt eller?
    På samma ställe kan man också hyra med mat om man vill, det kostade från 240 kr för 2-rätters + tårta och då ingår servering å städning. Då behöver man inte betala ngt för lokalen i sig. Nackdelen då är att vi inte kan ha egen alkohol, något som vi hade tänkt. Det kan nog lbi ganska dyrt annars, om man vill bjuda på dryck till maten och ha fri bar sedan.

    Vad tror ni som redan har bokat lokal?
    dyrt/billigt?

  • Soon and very soon

    lokalen o det låter ju billigt men "priten" kan ju dra iväg!
    är det bara om ni tar mat som ni inte kan ha egen alkohol??

  • Lilla Fröken Fräken

    endera så hyr vi lokalen helt "själva" (2500 kr) och då får vi ha egen alkohol om vi vill

    eller

    så köper vi maten genom dom och då måste vi även köpa alkohol genom dom. Har med serveringstillstånd att göra.

    tyvärr...

  • Soon and very soon

    då är 2500 ett bra pris?? vi ger 5000 för byggdegård på värmdö 30 min utanför sthlm...

  • GladaEmma

    Sweet Sun

    Så himla glad jag blir för er skull! Underbart!

    kram

Svar på tråden MAJ 2009