• Miss Blue

    *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

    Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

    Näpp jag håller på och kollar lite vad vi kan tänkas ha...har inte hittat riktigt rätt än...


    Jenbor95 skrev 2008-04-16 14:30:04 följande:
    Miss Blue: Jadu, där har vi inte heller kommit så långt. Jag vill gärna ha Take my breath away( första låten vi dansade till) som utgångslåt men vet inte hur det skulle låta med orgel . Sen kommer mannen från Dalarna och det finns en jättefin brudmarsch från Dalarna som vi har pratat om. Får höra av prästen har att säga om det... Har ni bestämt något än?
  • Miss Blue

    Misstänkte nästan att jag oxå skulle kunna bli besviken..
    vi kommer köra på en "vanlig" gästbok, man behöver ju inte vända ut och in på sig, gästerna kan ju faktiskt tänka till liiite själv (vi har ju planerat ALLT ANNAT!!)


    nicolina2008 skrev 2008-04-16 17:45:07 följande:
    Miss Blue: Idag fick jag Bröllopsboken : en fyll-i-bok för gästerna som jag skickade efter förra veckan. Den var inte så rolig så jag ska skicka tillbaka den. Ska nog köpa en gästbok där man själv kan skriva några frågor som man vill att gästern ska besvara.
  • Bröllop 2008

    Hejsan! Vi ska också ha en "vanlig gästbok" tänkte lägga den på ett bord där vi även kommer ha cdskivor som gästerna kan ta och ladda ner bilder till oss

    Nu är våra inbjudningar på lådan!!!! Är jätte nervös över att inte alla ska komma fram eller att de kommer fram helt förstörda och fula!

    Så här hade vi tänkte oss, men är inte helt säkra:
    1a: Solosång "för att du finns" när vi går in i kyrkan.
    2:a Solosång: Du är det finaste jag vet.
    Utgångsmarch: The trumpet voluntary
    Psalmer:En vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid & Den blomstertid nu kommer. Alla psalmer har vi med "bröllops text" men det är inte säkert att man får använde dem, det är från kyrka till kyrka.

  • Miss Blue

    Låter som det kommer bli jättefint!!
    Bra tips med En vänlig grönskas rika dräkt! Den är ju jättefin!!
    Bröllop 2008 skrev 2008-04-17 09:43:28 följande:


    Hejsan! Vi ska också ha en "vanlig gästbok" tänkte lägga den på ett bord där vi även kommer ha cdskivor som gästerna kan ta och ladda ner bilder till oss Nu är våra inbjudningar på lådan!!!! Är jätte nervös över att inte alla ska komma fram eller att de kommer fram helt förstörda och fula!Så här hade vi tänkte oss, men är inte helt säkra:1a: Solosång "för att du finns" när vi går in i kyrkan. 2:a Solosång: Du är det finaste jag vet. Utgångsmarch: The trumpet voluntaryPsalmer:En vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid & Den blomstertid nu kommer. Alla psalmer har vi med "bröllops text" men det är inte säkert att man får använde dem, det är från kyrka till kyrka.
  • Bröllop 2008

    Tack, ja det är svårt med psalmer. Man är ju inte så jätte mycket i kyrkan och lyssnar. Få se vad prästen säger när vi ska träffa han/hon.

  • nicolina2008

    När ska man träffa prästen? Hur långt i förväg. Vi vet inte än vem vi får.

  • Bröllop 2008

    Vi skulle ringa i mitten av Maj, då skulle de vara klara med sitt semester schema.
    Vi bor inte i den staden vi ska gifta oss så vi hoppas att vi får till ett möte i mitten av Juni när vi är nere för att träffa alla andra.

  • Miss Blue

    Min präst sa att hon brukar höra av sig senast 3 veckor innan bröllopet men att brudparet oftast brukar hinna höra av sig innan
    Man är ju lite ivrig..he he

  • nicolina2008

    Ringde till den som bokar i vår kyrka nu, och hon sa att de snart kommer vara klara med schemat för vem som är i tjänst då.

  • Bröllop 2008

    Kul att se vem man får jag har kollat på deras kort på kyrkans hemsida haha

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)