• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 3
  • Hannafia

    Akvavit: Åh gissa om tårarna rinner här när jag läser om eran dag??
    Undra om jag överlever min???
    Vart tog du bilderna till secret boxen??
    Jag har nämligen tänkt göra en sådan till min m2b oxå. (Om jag vågar)

  • Akvavit

    Hannafia,
    Jag hade beslutsångest in i det sista om jag skulle göra en secret box eller inte. Jag trodde nog det skulle bli uppskattat, men jag gillar inte att bli fotad och tycker att det finns deefinitivt ett antal kilon för många på min kropp.

    Sen såg jag bröllopsbilder från en tjej som gifte sig i Avesta i januari, frågade vilken fotograf hon haft och trillade in på den sidan. Gillade verkligen hennes bilder, de svart-vita med mycket skuggor runt om. Hon hade även en mullig tjej på hemsidan med jättefina bilder. Så jag bestämde mig för henne, och bilderna blev sjukt bra!! Jag trodde aldrig att de skulle bli så bra, utan jag gick dit och tänkte att i värsta fall får jag väl gömma dem i garderoben.

    Jag valde paketet med styling, så jag blev sminkad och frissad där, och jag kan verkligen rekommendera henne! Kika in på www.linslusen.com/bilder/Morgonbilder/index.html

    Jag skulle gärna skicka bilderna så du fick se hur bra de blev, men det känns lite för läskigt att skicka såna ändå ganska utelämnande bilder till nån man inte känner....
    Så jag rekomenderar henne absolut istället!

  • Hannafia
    Akvavit skrev 2008-03-04 11:03:56 följande:
    Hannafia,Jag hade beslutsångest in i det sista om jag skulle göra en secret box eller inte. Jag trodde nog det skulle bli uppskattat, men jag gillar inte att bli fotad och tycker att det finns deefinitivt ett antal kilon för många på min kropp.Sen såg jag bröllopsbilder från en tjej som gifte sig i Avesta i januari, frågade vilken fotograf hon haft och trillade in på den sidan. Gillade verkligen hennes bilder, de svart-vita med mycket skuggor runt om. Hon hade även en mullig tjej på hemsidan med jättefina bilder. Så jag bestämde mig för henne, och bilderna blev sjukt bra!! Jag trodde aldrig att de skulle bli så bra, utan jag gick dit och tänkte att i värsta fall får jag väl gömma dem i garderoben. Jag valde paketet med styling, så jag blev sminkad och frissad där, och jag kan verkligen rekommendera henne! Kika in på www.linslusen.com/bilder/Morgonbilder/index.h...Jag skulle gärna skicka bilderna så du fick se hur bra de blev, men det känns lite för läskigt att skicka såna ändå ganska utelämnande bilder till nån man inte känner.... Så jag rekomenderar henne absolut istället!
    Åh tusen tack för svaren, nukänner jag mig faktiskt inspirerad att göra detta.
    Jag är tycker precis som du inte om att bli fotad, men precis som du säger så tror jag att det skulle bli uppskattat. Dessutom en STOR överraskning då han vet hur "feg" jag är.
    Ska kolla in Linslusen oxå, annars funderar jag på Petra Rogström.
    Vad kostade hela kittet för dig. (Svara bara om du vill)
    Förstår absolut om du inte vill skicka bilderna
  • SuperRultan

    Akvavit: Vilken underbar dag ni fick !! Jag har svårt att föreställa mig hur våran dag kommer att bli :)

  • Fröken Figo

    GRATTIS Akvavit! Vad vackert!!! Underbart verkligen. Ni var båda jättefina. Och ni STRÅLAR verkligen av glädje! På varje bild ser du ut som en liten sol Så sött verkligen.

    Blev lite tårig av att läsa om er dag... Bara längtar till våran nu! Och längtar efter att vara hans fru... känns som en dröm.

  • fru Bruhn

    080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080510, SusanneLee, Leksand
    080607, SanSa, Dalarna
    080614, mijja, Falun
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705, Cesse, Falun (Rankhyttans herrgård, borgerligt)
    080712 Annihz, Borlänge/Torsång
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    080726 Fru Bruhn Ore kyrka
    08-sommar, Melvira, Ore
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, Miss MP, Ore
    080802, augusti2008
    080808, smartan, Siljansnäs Kyrka
    080808, Maja hed. Dalarna
    080809, Helena1978, Leksands Kyrka (fest i Lindbergs bystuga)
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo
    080809 SuperRultan, Silvberg eller Stora Tuna
    080809 Mrs Edwards, Gesunda
    080927 Humlis, Falun
    0811xx SolnaBo, Rättvik

  • Annihz

    Hej alla brudar :)

    Har börjat fundera på maten, är det någon som har bestämt hur ni ska göra?? Funderar på catering, är det någon som har nått tips på bra catring i borlänge/falun??

  • Helena1978

    Annihz:

    Vi har bestämt oss för att ändra lite i planerna för maten. Hade tänkt att ha en buffé, men det var lite protester angående detta från diverse olika håll (mest min mamma *ler*).
    Kommer att vara hos bekanta i Furudal två veckor innan bröllopet och då kommer jag att få hjälp att laga till maten. Har ingen aning om vad det blir, men för-varm och efterrätt kommer det att bli.
    Kommer sedan att få hjälp i köket med att få maten varm och upplagd. Har sedan några som även kommer att hjälpa till att servera och plocka undan, samt två av dem kommer att stå i baren på kvällen.
    Mitt inlägg hjälper nog inte er dugg, men kanske intressant ändå *skratt*

  • Annihz

    Har pratat med festmakarna, de verkar vara väldigt duktiga på de de gör. Bra priser tycker jag oxå. Kommer nog att bli så här: Förrätt och varmrätt. Dessert blir bröllopstårtan(som jag själv ska försöka mig på....) sen hyr vi deras serveringspersonal som stannar hela kvällen och tar hand om ALLTING!!
    Känns väldigt bra faktiskt.

  • SuperRultan

    En kompi kompis ska fixa Italienskbuffe.
    Vi hoppar över förrätt och efterätt och kör med tårta till
    kaffet. Vi har inte beställt tårta än men vi vill ha en chokladtårta med någon smaskig fyllning.

    Kök Nyström har vi tagit mat ifrån på andra fester och dom kan jag varmt rekomendera.

    Mina syskonbarns kompisar ska vara med på festen och duka av och hålla koll på allt :) (dom är mellan 18 och 19 år )

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 3