• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 3
  • Helena1978

    Idag har jag ringt och hört om transport fr hotellet-kyrkan-bystugan-hotellet. Skulle få pris på detta i nästa vecka. Har även prel bokat frisör. Någon som vet någon bra frisör i Leksand? Ringde till dem som hade hemsida och hittade Frisörtorget, dem verkade bra, men är öppen för rekommendationer för andra.

    Underlaget för inbjudningskorten skall jag göra iordning här i veckan för att sedan låta syrrans kompis fixa. Hon arbetar som AD, så det lär nog bli bra.

    Sen satt jag och tänkte på det här med maten. Vi kommer att ha en buffé som vi kommer att ordna det mesta med själva. Mitt problem som jag kom att tänka på var det här med potatisen. Vi ska nämligen ha potatisgratäng och det blir väl inte så bra att göra det på färskpotatis eller? Är det någon som har något tips om hur man kan lösa det? Eftersom vi gifter oss i augusti, känns det som att man inte kan köpa innan färskpotatis säsongen och ha det förvarat svalt. Det lär väl inte hållas i flera månader eller?

    Ja det var lite funderingar från mig :)
    /Helena

  • maja hed

    uppdatering 080808

    080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080510, SusanneLee, Leksand
    080607, SanSa, Dalarna
    080614, mijja, Falun
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705, Cesse, Falun (Rankhyttans herrgård, borgerligt)
    080712 Annihz, Borlänge/Torsång
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    08-sommar, Melvira, Ore
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, Miss MP, Ore
    080802, augusti2008
    080808, smartan, Siljansnäs Kyrka
    080808, Maja hed. Dalarna
    080809, Helena1978, Leksands Kyrka (fest i Lindbergs bystuga)
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo
    080809 SuperRultan, Silvberg eller Stora Tuna