• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • viktualia

    Telestubben - rörigt med jobbletandet!

    Anne - najs att du träffat en potential väninna! Själv har jag just lagt jakten på lokala vänner på hyllan, men man får väl återuppta det projektet framöver..

  • Zozo

    Ah grattis Vickan!Vad roligt!

    Ja det där med nya vänner är inte helt enkelt; Just nu leker jag mest eremit och da är det ju ännu svarare...

  • MuffinsTönt

    Morrn Morrn!
    Hehe, den lägenheten var kanske inte det bästa i den prisnivån. Däremot var den som Telis länkade mkt intressant. Tack Telis!

    Grattis Vickan! Va kul att ni fick den till ett bra pris hoppas jag. Vad blev det för pris? mindre än en mille?

    Anne
    Kul med nya bekantskaper. Jag vet exakt hur svårt det e med sånt. Har själv svårt att skaffa nya vänner. Ibland kan det gå en hel dag utan att jag har pratat med nån. Bara hej o lite artighetsfraser. Associal?!?

  • Telemarkgrrl

    Åh, personalchefen på det där jobbet jag tackade nej till ringde och frågade varför jag inte var intresserad (jag har fortfarande inte kommit på något bra svar på mejlet jag fick i fredags där chefen där frågade mig samma sak). Så jag fick panik i telefon och gjorde som Sis sa och berättade att jag blivit våldsamt förälskad i chefen.

    Närå, det gjorde jag inte. Istället var jag ärlig men ändå diplomatisk, jag sa inte att chefen var psykopat men utan att nämna några namn så tror jag att hon förstod att det var pga chefen som jag tackat nej. Hon sa iallafall att hon var jättetacksam för inputen och att hon skulle ringa om ett halvår igen för att se om jag ändrat mig. Oooooh, vad det är skönt att tala sanning, jag hatar att ljuga!

    Men jag var svettig under båda armarna efter det samtalet.

  • Telemarkgrrl

    Zozo, vilken vecka är du nu i? Dom säger ju att illamåendet brukar gå över i vecka .... eeehh....9? Eller är det 12? Hoppas iallafall att det går över snart!

  • MuffinsTönt

    Telis
    Va bra att det löste sig. Men gud va konstigt att dem inte nöjde sig med det svar du gav i mejlet utan måste "trakassera" dig på telefon.

    Förresten, vart har vår granntråd tagit vägen? Ny tråd med ny rubrik? E lite nyfiken på hur det har gått med Lapinette&CO.

  • Zozo

    Telis; Är i vecka 10 och det har väl snarare blivit värre än bättre senaste veckan. Men det är ända inte sa värst farligt. Det är mest det att det är lite hela tiden, sa jag känner mig bara seg.

  • Oms

    Tjena tjejer!!

    hur e läget med er då?

    lillskruttan sover brevid mig på soffan, stora tjejen är hos en kompis och maken är på väge hem ifrån jobbet och jag har för en gångs skull lite mer tid vid datorn än vad jag har haft sen lite föddes!

    Jag har haft influensan förra veckan (inte kul) och n är Mathilda dålig... som tur är så sover hon mkt och kan därför ligga brevid mig utan att orka protestera, pga febern så är hon slö o rör sig inte så mkt att hon spyr hela tiden -ngt bra i det dåliga så att säga.

    puh!... jag håller på o läser ikapp... började ngn stans runt sida 40 för att inse att jag läs o komentart till sida 60 eller så, jaja, det var kul att uppdatera mig iaf

    är på sida 92 nu men MÅSTE bara kommentera Zozo -

    herregud vad läskigt m maken!!! shit! men vilka opedagogiska läkare som skrämmer upp dig sådär?! hur mår han nu? är allt bra? har han slutat röka? om inte annat så tala om för honom att passiv rökning kan vara en dödsfälla för bebisar och att om inte förr så bör han sluta då.

    Sen vad jag gjorde för 10 år sen... jag hade nyligen börjat på mitt arbete (samma företag som idag men inom annat område) och skolat in min 2-åring på dagis, jag var tillsammans m dotterns pappa o förhållandet var ff bra.

    nu ska jag läsa vidare lite till

  • Zozo

    Hejsan Omsis!

    Jo det var hemskt och den förste lâkaren som jag fick prata med när jag typ bara skulle ringa och kolla varför maken inte ringt mig än var rent ut sagt inkompetent.
    Att det var skrâmmande med de andra ocksa var inte sa konstigt - de fattade ju inte själva först var problemet kom ifran. Och att SE honom insövd med alla maskiner och slangar och grejer var helt enkelt SKITHEMSKT!

    Tyvârr har han inte insett att det vore läge att sluta röka nu.. Det hjälper inte att tjata da blir effekten bara tvärt om. Han maste ju VILJA sluta röka för att det ska funka. Även om det nu inte var orsaken till problemet sa far det ju en verkligen att vakna upp och se problemet. Grejn är att maken sov sig ju igenom hela fasan och fick bara höra den siste läkaren som i princip sa "ja om du VILL sa är det kanske eventuellt bra att sluta"... Suck!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7